کد خبر: ۱۳۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۸
نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

قوه قضاییه چشم انداز خوبی دارد/ مردم به دستگاه قضا امیدوار شده اند

علی اصغر مسعودی گفت: در سطح کلان نگاه امیدبخش و اعتماد به قوه قضاییه در حال شکل گیری می باشد و جریانات گوناگون سطح کشور دیدگاه مثبتی به رویکرد، حضور و فعالیت های آیت الله رئیسی داشته اند.
علی اصغر مسعودی، نماینده مردم نی ریز و استهبانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه درمورد قوه قضاییه عنوان کرد: قوه قضاییه از ارکان جمهوری اسلامی ایران می باشد که اقتدار این قوه برای امنیت و جایگاه والای نظام بسیار با اهمیت می باشد .

وی درخصوص ریاست جدید این قوه تصریح کرد: پس از حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضاییه و با برنامه ای که وی برای این قوه به رهبر انقلاب پیشنهاد داد و موضوع تحول قوه قضاییه را مطرح کرد که در ادامه مورد رضایت رهبری معظم انقلاب نیز واقع شد.

این مقام قانون گذار ادامه داد: با عملکردی که آقای رئیسی در ابتدای کار داشتند چشم انداز خوبی برای قوه قضاییه ترسیم می شود که روح امید و اعتماد را در مردم زنده می نماید اما بازده و بازخورد تحولات قوه قضاییه در بازه بلندمدت تری بهتر مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی کسی است که از بدنه این قوه به جایگاه ریاست آن رسیده است، بیان کرد: در راه این تحولات مثبت قوه قضاییه می بایست یک سری از آیین نامه ها اصلاح شوند.

مسعودی با انتقاد از روند رسیدگی به پرونده ها در قوه قضاییه که طولانی می باشد و برخی از دادرسی ها که موجب سلب اعتماد مردم شده و برخی از این قوه دلسرد شده بودند، اظهار کرد: قوه قضاییه می بایست ضمن داشتن سعه صدر از قاطعیت، سرعت و دقت لازم نیز برخوردار باشد که بتواند نگاه و هدف تحولاتی که آیت الله رئیسی برای خود چشم انداز قرار داده را هرچه زودتر محقق نماید.

وی با اشاره به اینکه استقلال، صلابت و سلامت قضات و کلیه ارکان دستگاه قضا بسیار مهم هستند و هرکدام برای خود جز اصول این قوه بشمار می روند، یادآور شد: در این دوره دستگاه قضا برخورد با مفاسد به ویژه در حوزه اقتصادی با سرعت و بدون ملاحظه جایگاه افراد مهم می باشد که جای تحسین دارد.
نماینده مردم نی ریز و استهبانات در مجلس شورای اسلامی درخصوص نقش بدنه دستگاه قضا در تحولات آن گفت: تمام بدنه دستگاه قضا برای رسیدن به سرانجام مقصودی که برای خود تعریف کرده اند، می بایست هماهنگ، همدل و همراه با هم به حرکت روبرو جلو ادامه دهند و تنها روحیه و عمل انقلابی و جهادی ریاست قوه قضاییه به تنهایی کافی نیست.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه می بایست مرجع و پناهگاه مردم مظلوم و ستم دیده باشد، ادعان داشت: مردم باید بدانند که با هر فرد متخلفی در هر مقام و جایگاهی برخورد می شود که این امر جایگاه قوه قضاییه را بیش از پیش محکم می نماید و تحول به نحو مطلوبی در قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

این مقام قانون گذار درمورد کارهای صورت گرفته از ابتدای حضور آیت الله رئیسی در راس دستگاه قضا متذکر شد: قوه قضاییه کارهای بسیاری خوبی را در دوره کوتاه مدتی که از ریاست آقای رئیسی می گذرد در حوزه عملیاتی آغاز کرده است که بحث شفافیت، نظرخواهی و نظرپرسی از نخبگان جامعه، حساب های قوه قضاییه و تک امضایی شدن آن ها از مهم ترین کارهای عملیاتی می باشد و در جنبه ای دیگر مباحث نظری می باشد که باید با گذشت زمان مردم این شعارها را در عمل ببینند.

وی درخصوص دیدگاه مردم نسبت به قوه قضاییه در برهه کنونی عنوان کرد: در سطح کلان نگاه امیدبخش و اعتماد به قوه قضاییه در حال شکل گیری می باشد و جریانات گوناگون سطح کشور دیدگاه مثبتی به رویکرد، حضور و فعالیت های آیت الله رئیسی داشته اند.

گفتگو از محمد صادقی

نظرات بینندگان