کد خبر: ۱۳۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

حسرت ملی‌پوش دوچرخه‌سواری در آستانه مسابقات آسیایی/ اداره کل به قولش وفا نکرد

عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری با گلایه از عدم حمایت مسوولان ورزش استان و اداره کل ورزش و جوانان فارس برای تهیه دوچرخه مناسب گفت: 2 ماه قبل، مسوولان استان قول حمایت برای خرید دوچرخه را به من دادند که محقق نشد.
حسرت ملی‌پوش دوچرخه‌سواری در آستانه مسابقات آسیایی/ اداره کل به قولش وفا نکرد
به گزارش شیرازه، استان فارس در رشته دوچرخه‌سواری دارای استعدادهای خوبی است که چندین مقام قهرمانی در سال‌های اخیر نیز به دست آورده‌اند. اما رسیدگی به این رشته آنچنان که باید و شاید با حمایت لازم از ورزشکاران همراه نیست و همین امر باعث شده است تا دوچرخه‌سوار شیرازی با ما به درد دل بنشیند.

عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان می‌گوید: 27 سال دارم و 5 سال است که به صورت پیاپی عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان هستم.

فرزاد خدایاری ادامه می‌دهد: در سال 95 موفق به کسب مدال برنز آسیایی در رشته الیمینیتور کوهستان شدم که از برترین مقام‌هایی است که برای فارس به ارمغان آوردم.

وی اضافه می‌کند: 10 سال است که به صورت حرفه‌ای دوچرخه‌سواری را ادامه داده‌ام و امسال تمام تلاش خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور لبنان برگزار می‌شود به کار گرفته‌ام و امیدوارم با کسب مدال طلا در این رقابت‌ها سهمیه ورود به مسابقات توکیو 2020 را نیز به دست آورم.

مشکلات مالی و عدم حمایت

خدایاری که کارشناس رشته صنایع غذایی است با تاکید بر اینکه نتوانسته است شغل مناسب و مرتبط با رشته‌اش داشته باشد، اظهار می‌کند: توان مالی خوبی برای هزینه کردن برای رشته ورزشی خود ندارم و در این سال‌ها هر آنچه از این رشته درآمد داشتم، برای دوچرخه‌سواری هزینه کردم.

وی می‌افزاید: برای شرکت و کسب موفقیت در این رشته به دوچرخه حرفه‌ای نیاز دارم که قیمت آن حدود 12 هزار دلار است و با توجه به افزایش قیمت دلار تنها 40 میلیون تومان را برای خرید دوچرخه مناسب در اختیار دارم.

این دوچرخه‌سوار شیرازی با گلایه از عدم حمایت مسوولان ورزش استان و اداره کل ورزش و جوانان فارس برای تهیه دوچرخه مناسب بیان می‌کند: 2 ماه قبل، مسوولان استان قول حمایت برای خرید دوچرخه را به من دادند که محقق نشد.

خدایاری تاکید می‌کند: حتی در پی کسب مدال آسیایی در سال 95 نیز هیچ تقدیر موثری از من از سوی آنها به عمل نیامد و اینطور که به نظر می‌رسد، دوچرخه‌سواری کوهستان فرزند ناخوانده ورزش فارس است در حالیکه هزینه‌های زیادی به تامین چمن مصنوعی اختصاص داده می‌شود.

از خرید تا قرض ندادن

وی با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا مانده است، می‌گوید: این مسابقه تنها شانس و فرصت فارس برای درخشش در مسابقات توکیو 2020 است که نباید به دلیل نداشتن دوچرخه مناسب از دست برود.

عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان با ابراز تاسف از عدم تحقق وعده اداره کل ورزش و جوانان فارس عنوان می‌کند: پیش از این از اداره کل تقاضای یک دوچرخه حرفه‌ای به صورت قرضی برای شرکت در رقابت‌ها کردم اما مسوولان قول خرید آن را تا پیش از آغاز مسابقات آسیایی دادند که تا کنون و در چند قدمی شروع این مسابقات همچنان در حد یک وعده باقی مانده است.

خدایاری می‌افزاید: اکنون که در اردوی تیم ملی که در اراک برگزار می‌شود حضور دارم و مربیان نیز وضعیت و توان خوبی برای من برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات لبنان پیش‌بینی می‌کنند، واقعا حیف است که به دلیل محروم بودن از یک دوچرخه مناسب این فرصت برای استان توانمند ما از دست برود.

فرزاد خدایاری ابراز امیدواری کرده است که با حمایت مسوولان فارس یک دوچرخه مناسب که 50 درصد موفقیت را برای ورزشکار حرفه‌ای این رشته رقم می‌زند تا پیش از مسابقات لبنان در اختیارش قرار بگیرد.

فارس

انتهای پیام/




نظرات بینندگان