کد خبر: ۱۳۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
استاندار فارس:

هدف مديريت ارشد فارس تمركز بر معیشت اشتغال و سرمایه گذاري در روستاهاست/ رشد ۲۰ درصدی گلخانه‌های استان در چندماهه اخیر

رحیمی در همایش روز دهیار در شیراز، بر ارتقای معیشت و سرمایه گذاری در روستاها تأکید کرد.

به گزارش شیرازه، دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس، در همایش روز دهیار در شیراز که با حضور معاونت عمران روستایی و دهیاران استان برگزار شد، با تشریح راه افتادن شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: بعد از تشکیل شورای روستا، هدفمان برای ورود به روستا، بر مبنای یک مدیریت مشارکتی شامل، مردم، منتخب مردم و منتخب منتخبین مردم و نماینده دولت که بخشدار بوده است.

وی تصریح کرد: پس از مسئولیت من در استانداری، با شناختی که از استان فارس داشتم، مهمترین اهدافم، معیشت، اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها بود تا تا بتوانیم روستاییان را در روستا و با یک رفاه نسبی نگه داریم.

رحیمی معتقد است که علی‌رغم ایجاد زیرساخت ‌ها، نتوانسته‌ايم جمعیت روستایی را حفظ کنیم، و دليل اين مهم را بی توجهی به اشتغال و معیشت عنوان كرد.

استاندار فارس تأکید کرد: امروز پس از گذشت چند سال از عمر این نهاد، عملکردی خوب و قابل دفاع دارد، اگرچه ممکن است ایراداتی هم وجود داشته باشد، اما همین که در این مسیر گام برداشتیم و تلاش مي‌كنيم تا با برنامه كار کنیم، نکته مثبتی است.

رحيمي افزود: برای حل موضوع اشتغال نیازمند سرمايه گذاري هستیم که نهادهای پولی در قالب تسهیلات بانکی یا تعاونی‌ها و یا سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه طرحهای خود را برای هدایت سرمایه گذاری‌ها و استفاده از این ظرفيت ارائه كنند.

به گفته عالی ترین مقام اجرایی فارس، با توجه به اقلیم خشک فارس باید ابتدا تعادلی بین افراد مشغول در اراضي و فضای ایجاد شده بر اراضي ايجاد شود كه به اين منظور طرح‌های مختلف در قسمتهای مختلف استان انجام شد تا از بارندگیها استفاده مطلوب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طي چند ماه اخير بیش از ۲۰ درصد به وسعت گلخانه‌های استان افزوده شده که کاهش مصرف آب، ارزش افزوده بیشتر و افزايش اشتغال را به دنبال داشته است، خواستار تلاش و پيگيري بيشتر در زمینه اشتغال خرد و خانگی و استفاده از منابع بانکی مختلف شد و گفت: با اموزشهای لازم بايد این ظرفيت گسترش يايد.

استاندار فارس در پایان بر استفاده شفاف و نظام مند از اعتبارات استان جهت استفاده بهتر از این منابع، تأکید کرد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان