کد خبر: ۱۳۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

اصرار عجیب استانداری فارس بر ایجاد نارضایتی در کارمندان دولت!

دستور وزیر کشور مبنی بر تغییر ساعت کار ادارات در حالی اعلام شد که استانداری فارس پیش از این و باوجود مخالفت‌های مردمی، بخشنامه تغییر ساعت را از ابتدای تیرماه ابلاغ و این طرح را اجرایی کرده است.
به گزارش شیرازه، شامگاه شنبه ۱۵ تیرماه بود که «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور اعلام کرد: «به‌جز ۴ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که پیش از این به‌دلیل شرایط خاص دمای هوا، با تغییر ساعات کار در آن استان‌ها موافقت شده است، در سایر استان‌ها به‌منظور حفظ کیفیت ارائه خدمت به مردم و مراجعان، هرگونه تغییر در ساعت کار ادارات، ممنوع است.»

این دستور وزیر کشور در حالی اعلام شد که استانداری فارس پیش از این و علیرغم مخالفت‌های مردمی، بخشنامه تغییر ساعت کار ادارات از ابتدای تیرماه را ابلاغ و این طرح را اجرایی کرده است.

مقامات مسئول در استانداری ابتدا در نظر داشتند از اواخر خردادماه ساعت کار ادارات را تغییر دهد، اما پس از مخالفت‌های مردمی، این تصمیم به ابتدای تیرماه و تنها به ۱۵ شهرستان محدود شد.

چند روز بعد که آب‌‌ها از آسیاب افتاد، استانداری فارس بخشنامه کرد از روز شنبه هشتم تیرماه ساعت کار ادارات در سایر شهرستان‌های باقیمانده ازجمله شیراز نیز تا انتهای مرداد تغییر یافته و از ۶ و ۳۰ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه شود.

با دستور جدید رحمانی فضلی که شامگاه شنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی وزرات کشور منتشر شد، تکلیف تغییر ساعت کار ادارات در فارس که پیش از این با انتقادات زیادی نیز همراه بود، روشن شد، اما ظاهراً مسئولان استانداری فارس بنا ندارند به دستور وزیر کشور هم تن دهند!

در همین راستا عبدالرضا قاسم‌پور معاون استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته است: «فارس در جنوب کشور قرار گرفته و وضعیتی همچون استان‌های بوشهر و خوزستان دارد. استاندار فارس روز یکشنبه (۱۶ تیر) با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور خواستار بررسی این موضوع شد و امروز (دوشنبه ۱۷ تیر) با حضور وزیر نیرو در شیراز، درخواست تغییر ساعت کاری ادارات فارس به او ارائه می‌شود.»

معاون استاندار پا را فراتر از این گذاشته و با فرض اینکه این تقاضا توسط وزیر نیرو نیز رد شود، از صحبت با مقام مافوق وزیر کشور و وزیر نیرو خبر داده است: «روز سه‌شنبه نیز فارس میزبان معاون‌اول رییس‌جمهور است و دلایل درخواست تغییر ساعت کاری اداره‌های فارس و اضافه شدن به جمع استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، با او نیز در میان گذاشته می‌شود.»

این همه اصرار مقامات استانداری فارس برای تغییر ساعات کار ادارات در حالی است که کارمندان زیادی با ارسال پیام‌های مختلف و حتی ایجاد کمپین مردمی، مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده‌اند.

در این کمپین که پیش از این در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده بود، آمده است: «ما جمعی از کارمندان دولت معتقدیم این طرح نه‌تنها صرفه‌جویی در مصرف برق را محقق نمی‌کند، بلکه باعث نگرانی و استرس کارمندان می‌شود؛ زیرا باتوجه به غروب آفتاب که حدود ساعت ۲۱ هست، برای حداقل صله‌رحم یا پارک و تفریح بردن خانواده حداقل ۳ ساعت وقت می‌خواهد و زودتر از ساعت ۲۴ نمی‌توان به منزل بازگشت. در نتیجه استراحت شبانه به کمترین ساعت ممکن می‌رسد و روزکاری به خستگی و سستی منجر می‌شود. همچنین مشکل ایاب‌وذهاب کارمندان در ساعت سحرگاهی نیز مزید بر علت است. کسانی که مسافت ده‌ها کیلومتری به مرکز شهر شیراز دارند و باید از مناطقی مانند شهر صدرا، لپویی، زرقان، شهرک گلستان، گویم و ... به محل کار بروند، مجبورند ساعت ۵ صبح بلند شوند و این مسیر را در هوای تاریک طی کنند. این درحالی است در آن ساعت از صبحگاه، وسایل نقلیه عمومی فعالیت نمی‌کند و تاکسی هم بسیار کم است.»
فارس
انتهای پیام/


نظرات بینندگان