کد خبر: ۱۳۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۸

دانش آموز انقلابی؛ طلایه دار دهه پنجم انقلاب اسلامی

ما نسل چهارم و پنجم انقلاب ان شا الله با به پایان رسیدن شمارش معکوس 25ساله رهبر عزیزمان به سران حکومت های مستکبر می گوییم:بدانید و آگاه باشید که39سال پیش در دفاع مقدس و در راه این انقلاب36هزار دانش آموز شهید تقدیم این انقلاب شدند و امروز اگر واقعه رخ دهد بیش از پنج میلیئن دانش آموز بسیجی در سراسر کشور عاشقانه اماده دفاع و فدا کردن جانشان در راه این انقلاب و کشورند.
به گزارش شیرازه، اتفاقی که امروز نمازگزاران نماز جمعه شیراز را به وجد آورد سخنرانی دانش آموز بسیجی علی اصغر حسینی در پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز بود. متن کامل صحبت های حسینی، رئیس مجمع علوی بسیج دانش آموزی را برای نماز گزاران شیرازی را بخوانید:

سلام و رحمه الله
اینجانب علی اصغر حسینی به عنوان نماینده هزاران دانش آموز بسیجی استان فارس شرف حضور در محضر شما نمازگزاران عزیز را دارم.

در اغاز سخن به جاست که حمد و ثنای خداوند تبارک و تعالی را به جا آوریم که نعمت گوهر بار انقلاب اسلامی را به ما عطا فرمودند که یکی از برکات آن سعادت تشکیل و حضور در این فضای مبارک جهت اقامه نماز جمعه است،نمازی که محور اعتقاد و نماد اقتدار ماست.

شاید بتوان جدی ترین تفاوت این انقلاب را نسبت به سایر تئوری های سیاسی و کشورداری جهان،مردمی بودن ان دانست که به تدبیر و مدیریت امامین انقلاب به احسن وجه اجرا گردیده است، در این بین یکی از اقشاری که همواره پای کار اسلام و انقلاب نقش آفرینی کرده بی شک جامعه بزرگ دانش آموزی است. قشری که در ۸ سال دفاع مقدس،جهان رابه حیرت در اورد و با داشتن اسطوره هایی همچون شهیدان حسین فهمیده و بهنام محمدی و ۳۶۰۰۰ هزار شهید گلگون کفن برای همیشه در تاریخ پر افتخار این کشور جاودانه شده است. 

عزیزان آنچه که واضح و مبرهن است اهمیت وتاثیر قشر دانش آموز در آینده این کشور است که در کلام حضرت امام رحمت اللا علیه و رهبر معظم انقلاب نیز همواره مورد تاکید و توصیه به مسئولین امر بوده است اما متاسفانه در برخی از مسئولین جدیت و اراده لازم به چشم نمیخورد که اینجانب نکاتی را به عنوان دغدغه و مطالبه نسل چهار و پنج انقلاب اسلامی و میراث دار فردای ایران عزیز به سمع و نظر حضار محترم می رسانم:

1- متاسفانه با فاصله گرفتن از ابتدای انقلاب و دفاع مقدس و تصدی برخی مسئولین تکنو کرات و لیبرال در برهه هایی از زمان طی شده،تلاش شده است فرهنگ ایثار و مقاومت با شیب ملایم در تربیت نسل جدید کم رنگ و طبیعتا به طور کامل حذف شود و تبع آن جریان غرب گرا برای به حاشیه راندن گفتمان تربیت اسلامی و انقلابی در مدارس از هیچ کوششی دریغ نمی کند لذا نیاز است امام جمعه محترم به عنوان پرچم دار جریان انقلابی برای تقویت حداکثری  گفتمان تربیت اسلامی و انقلابی ورود نمایند؛ با حمایت همه جانبه اجازه ندهند عده ای رویای محدود ساختن این جریان را در مدارس در سر داشته باشند و با نظارت بر الگوی تربیتی در مدارس چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت آینده انقلاب را به برکت پرورش نیروهای انقلابی بیمه کنند.

2- بی شک نیاز به آن نیست که به تبیین اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش بپردازیم و از میزان توجه و بهایی که در سطح جهان به این نهاد سرنوشت ساز داده می شود بگوییم پس بی تعارف انتظار بر آن است که همه ی دستگاه ها و ادارات استان عنایت ویژه و پر توجهی به سمت اموزش و پرورش داشته باشند تا بتوان برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی در مهم ترین مسیر نیل به تمدین نوین اسلامی که همان مقوله آموزش و پرورش است بهترین بهره را برد.

3- یکی دیگر ا ز مواردی که این روز ها می بایست در کانون توجهات قرار گیرد نظارت دقیق و مستمر در واگذاری مدارس به بخش خصوصی مطمئن،انقلابی و تربیت محور است. به همین خاطر مطالبه سوم ما ورود و نظارت دستگاه های نظارتی مسئول در این مقوله مهم است که در صورت اهمال کاری یقینا به سان موریانه پایه های این نظام و کشور را به سرعت خواهد جوید. براین اساس نهادهای مسئول به ویژه آموزش و پرورش باید با حساسیت روند واگذاری مدارس را رصد نمایند.

4- مطالبه جدی ما دانش آموزان در این شرایط،اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.سندی که با بررسی جمیع نیاز های تعلیم و تربیت دانش آموز ایرانی و متناسب با آموزه های اسلامی،قرانی و دینی تدوین شده و همه ی مسئولین کشور به جامع بودن آن اذعان نموده اند، اما متاسفانه با کم لطفی مواجه شده است. لذا از مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان تقاضا مندیم با جدیت و اقدام انقلابی پیش قدم شوند و استان فارس رابه عنوان استان نمونه و یکه تاز در اجرای این سند اساسی که مطالبه حضرت آقا و جریان انقلابی می شد،بدل نمایند.

5- مورد بعدی مسئله فرهنگ است. متاسفانه مقوله فرهنگ در این شهر و استان به اولویت دسته چندم مسئولین تبدیل گردیده است و به نوعی در برخی از قسمت ها به طور کل از دایره تصمیم گیری خارج گردیده که نتیجه آن هم اتفاقات ناگوار فرهنگیست که شاهد آن بوده ایم.از این رو انتظار می رود در این مورد حیاتی مسئولین شهری و استانی تجدید نظر نمایند و نسبت به احیا فرهنگ در شان فارس و شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران تلاش مضاعفی صورت پذیرد تا دگر بار شاهد انحراف در ریل گذاری مسیر فرهنگ و هنر نباشیم.

6-پیرو این صحبت پر بار رهبر انقلاب که می فرمایند ضمانت سلامت آینده کشور در گرو احیا نماز در مدارس می باشد از امام جمعه محترم شهرمان و نماینده رهبر انقلاب در استان خواهشمندیم که محور این تحول شوند و با کمک به تحقق این مهم به بیان حضرت اقا در ضمانت سلامت اینده کشور شریک امام و مردم شوند.

ما نسل چهارم و پنجم انقلاب ان شا الله با به پایان رسیدن شمارش معکوس 25ساله رهبر عزیزمان به سران حکومت های مستکبر  می گوییم:بدانید و آگاه باشید که39سال پیش در دفاع مقدس و در راه این انقلاب36هزار دانش آموز شهید تقدیم این انقلاب شدند و امروز اگر واقعه رخ دهد بیش از پنج میلیئن دانش آموز بسیجی در سراسر کشور عاشقانه اماده دفاع و فدا کردن جانشان در راه این انقلاب و کشورند.

در آخر ما دانش آموزان در راستای محقق شدن این قبیل خواسته ها و مطالبات همچون برنامه های اردوی جهادی،راهیان نور،یادواره های شهدا تلاش خواهیم کرد و در فعالیت های تحصیلی در جهت رشد علمی می کوشیم. همچنین در اردوی تربیتی تشکیلاتی یاوران ولایت تمرین مسئولیت کرده و خود را برای خدمت به عرصه های مختلف جمهوری اسلامی آماده خواهیم کرد.





نظرات بینندگان