کد خبر: ۱۳۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

فارس در آستانه وضعیت قرمز مصرف برق/ معاون بهره برداری شرکت توزیع برق شیراز: چنانچه مردم کمک نکنند ناچاریم مانند سال گذشته خاموشی دوره‌ای بدهیم

مصرف برق در استان فارس حاکی از وضعیت زرد و قرمز است که با ادامه روند فعلی احتمال اعمال خاموشی را زیاد کرده است.
استان فارس در مصرف برق با توجه به اوج گرما و نیاز مردم به وسایل سرمایشی، در وضعیت قرمز در روز و نارنجی در طول شب قرار گرفته است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز در عین حال با توجه به عدم رعایت شهروندان در مصرف برق بیان کرد: قطعاً در وضعیت قرمز به ویژه در روز و شب‌ها نارنجی قرار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق در روز و ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ است، ادامه داد: از نیم ساعت پیش از غروب آفتاب تا ۱۲ شب این روند ادامه دارد و شب‌ها در وضعیت نارنجی قرار داریم.

منصوری صبا مهمترین وضعیت را به ساعت‌های پرمصرف روز دانست و گفت: روزها وضعیت مصرف برق بغرنج‌تر است.

به گفته معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز، متأسفانه مردم در مصرف برق کمک نکردند، اگر مردم در هر کاری که انجام می‌دهند حدود ۱۰ درصد مدیریت مصرف کنند و در فاصله ساعت ۱۲ تا ۱۸ به ما کمک کنند قطعاً وضعیت در ناحیه سبز می‌ماند و مجبور به اعمال خاموشی نخواهیم شد.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه طی روزهای اخیر آیا اعمال خاموشی در مناطقی از شیراز داشته‌ایم، گفت: همه شهرها سهمیه بندی داشته و چنانچه شهری رعایت مصرف نکند دچار سهمیه بندی خواهند شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز با این حال اعلام کرد: سهمیه بندی خاموشی در شیراز از آنجاکه اعمال نشده به جایی اعلام نکردیم، اما اگر مدیریت شبکه و دیسپاچینگ ملی به ما اعلام کند از سقف مصرف عبور کردیم و موظف هستیم به سقف برسیم، چنانچه مردم کمک نکنند ناچاریم مانند سال گذشته خاموشی دوره‌ای بدهیم.

منصوری صبا درخصوص مقابله با مشترکانی که دستگاه‌های استخراج پول مجازی در منزل دارند یا با استفاده از برق کشاورزی و صنعتی اقدام به نصب کرده‌اند، گفت: از نظر اداره برق کاملاً غیرمجاز است و هرجا این دستگاه‌ها مشاهده شود کلاً برق آن واحد قطع و کنتور جمع می‌شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز به خبرنگار مهر در مورد اینکه آیا تاکنون برخوردی در این خصوص شده است، گفت: در شهر شیراز به ندرت، اما جاهایی بوده که مقابله شده و اگر هم همچنان چنین مواردی دیده شود و گزارش مردمی داشته باشیم قطعاً برخورد می‌کنیم.

وی از شهروندان درخواست کرد چنانچه با چنین دستگاه‌هایی در اماکنی روبه رو شدند آن‌را به شماره ۱۲۱ شرکت توزیع برق شیراز گزارش کنند.

نظرات بینندگان