کد خبر: ۱۳۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
عضو علی البدل شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه:

وقتی مسئولان شهری و استانی ما از لیست امید هستند پس نباید چیزی به نام ناامیدی در شهر ما باشد/ ارسال دستورکار جلسه ای که در کار نبود برای عضو علی البدل شورا!

عضو علی البدل شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه امروز بهترین زمان خدمت است، گفت: رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، استاندار، فرماندار، شورا و شهر ما همه از لیست امید هستند، پس نباید چیزی به نام ناامیدی در این شهر وجود داشته باشد.
به گزارش شیرازه، عضو علی البدل شورای شهر شیراز بعد از ظهر چهارشنبه (سی ام مرداد ماه) با دعوت سید احمدرضا دستغیب برای برگزاری جلسه معارفه به ساختمان شورا آمد اما خبری از معارفه نبود...

محمدتقی تذروی در گفتگو با خبرنگاران درباره حضور خود در شورا آن هم در روزی که قرار نبوده جلسه علنی برگزار شود، گفت: علاوه بر نامه فرمانداری برای معارفه ام در اولین جلسه شورا، دستور کار جلسه امروز! از طرف شورا برایم ارسال شده بود که پیرو این دعوت در شورای شهر حضور پیدا کردم.

وی افزود: حضور نماینده بازرسی کل استان فارس در جلسه نکته جالبی است که به چشم می خورد و این بدان معناست که از ایشان هم دعوت شده بود.

عضو علی البدل شورای شهر شیراز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه، درخصوص اینکه آینده شورای شهر با حضور یک نفر از اصولگرایان در بین ۱۲ نفر از اعضای لیست امید را چگونه پیش بینی می کنید، گفت: شورا، شورای سیزده نفره است و کار باید به صورت مشورتی انجام شود؛ شاید در برخی مسائل با یکدیگر همسو نباشیم اما در برخی مسائل چون خدمت کردن مشترک و همسو هستیم.

تذروی با بیان اینکه در شورا خط فکری ما کار نمی کند و ما باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم، اظهار داشت: یقینا اعضای شورا با من همکاری می کنند و همه مان موفق خواهیم شد.

وی شعار خود در انتخابات را دفاع از ارزش ها عنوان کرد و گفت: مسائل ارزشی برایم در اولویت قرار دارد و باید یکسری خدمات را به این مردم ارائه بدهیم زیرا مردم به دنبال خدمات هستند نه چپ و راست و جناج بندی.

عضو علی البدل شورای شهر شیراز در پاسخ به اینکه آیا برای فعالیتتان در شورا برنامه ای دارید یا خیر، اعلام کرد: قطعا بدون برنامه نمی توان وارد شورا شد؛ اما باید بگویم که ما مرد جنگیم و تا آخرش می ایستیم.

تذروی با تاکید بر اینکه امروز بهترین زمان خدمت است، گفت: رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، استاندار، فرماندار، شورا و شهر ما همه از لیست امید هستند، پس نباید چیزی به نام ناامیدی در این شهر وجود داشته باشد و اگر مشکلی وجود دارد از جانب مسئولین است نه مردم.

به گزارش شیرازه، ساختمان شورای شهر شیراز در سالهای گذشته واقع در خیابان بعثت بود و در آن محیط، خبری از فقر و محرومیت نبود.

شورای شهر برای آشنا شدنن با شرایط طبقه محروم جامعه و قرار گرفتن در محله ای که انواع و اقسام آسیب های اجتماعی اعم از فقر، اعتیاد، کارتن خوابی و غیره به بین الحرمین نقل مکان کرد؛ سالهای زیادی می گذرد و تحولات در این محیط تنها در حد آسفالت کشی و ساخت و سازهای ظاهری بوده است.

با وجود اینکه ساختمانی برای نگهداری معتادان ساخته شد هنوز حضور معتادان، کارتن خواب ها و خرده فروشان مواد مخدر در این محیط به چشم می خورد و این موضوع نشان از ظاهر زیبا اما باطنی پر از آسیب دارد.

اگرچه عمران و آبادانی در اینگونه محلات حائز اهمیت بسیاری است اما فرهنگ، سبک زندگی و آسیب شناسی موضوعی فراتر از این مسئله است که تاکنون شاهد اتفاق درخوری در این قضیه نبوده ایم.

تذروی درخصوص این مطالب، به تلاش شورای سابق برای ایجاد تغییر و تحول در ظاهر این محله، ساخت هتل و سالن همایش اشاره کرد و گفت: روزی که شورا به این محیط آمد، جاده خاکی بود اما الان تفاوت بسیاری کرده است.

وی افزود: دو ساختمان برای نگهداری معتادان در راستای کم کردن مشکلات، راه اندازی شده بود اما امیدوارم که بتوانیم شعار احیا سازی این بافت را آنگونه که شایسته و بایسته است عملی کنیم و قدم های بیشتری برای رفع مشکلات موجود برداریم.
نظرات بینندگان