کد خبر: ۱۳۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸

وبگردی شیرازه/ مجازیست فارس، در هفته ای که گذشت

مدتی است جمعه ها با وبگردی و رصد اخبار استان مقابل دیدگان شما هستیم. تا اگر فرصت نکرده اید فضای مجازی استان را در هفته گذشته رصد کنید به صورت کوتاه و مختصر بدانید در طول هفته کدام اخبار بین کاربران استان فارسی بیشترین انتشار و بازتاب را داشته است.
دیدار مجازی ها در فضای حقیقی
در هفته ای که گذشت فضای مجازی مملو بود از خبر اجتماعات و برنامه های آموزشی فعالان فضای مجازی در فضای حقیقی.
انجام چندین برنامه تشکیلاتی که نوید بخش حرکت های سازماندهی شده جریان های فعال انقلابی در فضای مجاز را می دهد.
دوره سه روزه توانمند سازی مسولان فضای مجازی در شیراز، حضور فعالان تولید محتوا فارس در دوره آموزشی در شهر همدان، حضور فعالان شبکه های اجتماعی استان در دوره آموزشی در تبریز، کارگاه آموزشی با عنوان یک قاچ رسانه و در ادامه گردهمایی بزرگ فعالان فضای مجازی با عنوان خاکریزهای مجازی با سخنرانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، بیان دیدگاه ها و نظرات فعالان فضای مجازی، این برنامه ها با محوریت سازمان فضای مجازی بسیج استان فارس برگزار گردید.

حاشیه های آیت الله
خبر دیگری که مدتی است در فضای مجازی دست به دست می شود و اظهار نظر مخاطبان را با خود به همراه داشته، ماجرای شکایت تولیت شاهچراغ از دو نفر از طلاب است.
خبری که اولین بار با انتشار دل نوشته مانند طلبه ای به نام عباسی از ماجرا شروع شد و هر روز ابعاد تازه تری پیدا کرد. دست به دست شدن ماجرا در شبکه های مختلف اجتماعی و داغ شدن موضوع، ابعاد این ماجرا را وارد فازهای بعدی نمود.
توزیع نامه سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه در نماز جمعه، اعتراض به دادگاه ویژه روحانیت شیراز به دلیل خودداری از پذیرش شکایت طلاب علیه تولیت، طرح موضوع در بخش موضوعات مردمی خبرگزاری فارس برای ورود به موضوع از جمله مهمترین اتفاقات اطراف این ماجراست.
به نظر می رسد تعیین تکلیف نشدن این ماجرا و ادامه دار شدن آن در فضای مجازی ماجرا را وارد فازهای جدیدتری خواهد کرد.


شیرین‌کاری نماینده ممسنی برای خرید ام آر آی!
اقدام عجیب نماینده ممسنی در خرید دستگاه ام آر آی و چرخاندن آن در سطح شهر نورآباد سوژه شبکه های اجتماعی استان و کشور بود که به عزل رئیس هلال احمر این شهرستان انجامید.

دعوای کودکانه 
جلسه علنی شورای شهر شیراز بعد از ظهر چهارشنبه ششم شهریور ماه با هفت دستور کار برگزار شد.
در این دستورکارها جای خالی معارفه عضو علی البدل (محمدتقی تذروی) برای جانشینی مهدی حاجتی به چشم می خورد؛ تمامی دستورکارها به بحث و بررسی گذاشته شد اما تا انتهای جلسه هیچ خبری از معارفه عضو علی البدل نبود.
هفته گذشته سی ام مرداد ماه، نامه فرماندار شیراز خطاب به رئیس شورا برای معارفه عضو علی البدل در فضای مجازی منتشر شده بود که تذروی نیز پیرو همین نامه و دریافت دستور کار (جلسه ای که در کار نبود) از سوی سید احمدرضا دستغیب رئیس وقت شورای شهر شیراز به محل این پارلمان شهری آمده بود. رفتارهای بچگانه شورای شهر برای نپذیرفتن عضو غیر هم فکر این روزها در شبکه های اجتماعی به سوژه طنز کاربران تبدیل شده و آنچه این روزها از شورای شیراز در شبکه های اجتماعی منتقل می شود یک دعوای کودکانه است.


نظرات بینندگان