کد خبر: ۱۳۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
مدیر موکب قشقایی‌های ایران در کربلا:

فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد به‌جایی نخواهد رسید

مدیر موکب حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌هایی ایران در کربلا گفت: هر نوع فعالیت به‌ویژه فعالیت دینی اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد به‌جایی نخواهد رسید، ازاین‌رو تبصره‌ای مصوب شده که هر نوع فعالیت باید جدای از جناح، مجموعه، فرد، تفکر و طایفه باشد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ یحیی پروین ظهر امروز در نخستین اجلاسیه شورای هماهنگی موکب که با حضور طوایف و نمایندگان استان‌های قشقایی نشین کشور در شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه این‌چنین مراسم‌هایی نیاز به ایراد سخن با ادبیات ندارد، اظهار داشت: چراکه همه ما از ته دل در این مجالس حضور داریم و ما به وجود امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) نیز افتخار می‌کنیم.

وی بابیان اینکه موکب قشقایی تنها موکبی است که به پشتوانه یک قوم در کربلا حضور دارد، افزود: طرح برپایی موکب عشایری قشقایی‌های حضرت ابوالفضل(ع) در سال 86 با عنوان پروژه‌ای به‌عنوان تبلیغ طلاب جامعه قشقایی در کربلا مطرح شد و در سال 90 در قالب تبلیغ عشایری سیار استارت خورد.

مدیر موکب حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌های ایران در کربلا(ع) تصریح کرد: نخستین موکب عشایری قشقایی‌ها در کربلا در سال 92 کلید خورد که مطرح شود، در سال 94 این اتفاق رقم خورد، همچنین با توجه به پیگیری‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری در این موکب رقم خورده است.

وی بابیان اینکه خط قرمز موکب قشقایی‌های ایران در کربلا قرآن و عترت است، عنوان کرد: دریکی از سال‌های اخیر بیش از 75 میلیون تومان هزینه موکب بوده است به همین دلیل لازم و ضروری است که مصرف هزینه‌ها در قابل توصیه مراجع و علمای تراز نخست دینی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پروین خاطرنشان کرد: هر نوع فعالیت به‌ویژه فعالیت دینی اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد به‌جایی نخواهد رسید، ازاین‌رو تبصره‌ای مصوب شده که هر نوع فعالیت باید جدای از جناح، مجموعه، فرد، تفکر و طایفه باشد.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته افرادی به دلیل وجود امنیت فراوان به موکب حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌ها آمده‌اند چراکه قشقایی‌ها اعتقاد ویژه‌ای حضرت ابوالفضل(ع)دارند و غیرت آن حضرت را نیز دارا هستند.

برچسب ها: فارس ، شیراز ، شیرازه
نظرات بینندگان