کد خبر: ۱۳۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
رئیس پلیس راه ناجا در شیراز:

جانباختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای افزایش داشته است

رئیس پلیس راه ناجا از افزایش ٥ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور خبر داد.
سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راه ناجا در شیراز اظهار کرد: تعداد تصادفات و جانباختگان حوادث رانندگی در ٥ ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال در کشور به ترتیب ٢ و ٥ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه ناجا با بیان این که در کشور سالانه ١٦ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، افزود: راه، وسیله نقلیه، کاربر، قوانین و مقررات و سیستم نظارتی همه باید کار خود را به درستی انجام دهند تا شاهد کاهش سوانح و جانباختگان ناشی از تصادفات باشیم.

سردار حسینی با اشاره به اینکه برای تحقق این مهم، پلیس راه به تنهایی نمی‌تواند اقدامی کند، گفت: برای این کار عزمی جدی لازم است و در کنار پلیس، راهداری، خودروساز، قانون گذار و دولت باید دست به دست هم دهند و سهم خود را در این فرآیند به خوبی اجرا کنند.

او، به راه‌های فارس به عنوان راه‌های پرحادثه کشور اشاره و تصریح کرد: باید متولیان با شناسایی نقاط پرحادثه، اقدامات مناسبی برای ارتقای ایمنی راه‌ها انجام دهند.

سردار حسینی با بیان این که در ٥ ماهه نخست امسال در فارس شاهد تردد بیش از ١٧١ میلیون خودرو بودیم که به عنوان رکورد، ثبت شد، اضافه کرد: در فارس به لحاظ سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند اقدامات مناسبی در حال رخ دادن است و بحث آموزش مهارتی که سرلوحه کار ناجا است به صورت ویژه در فارس دنبال می‌شود.

منبع: صدا و سیما

نظرات بینندگان