کد خبر: ۱۳۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
کتابخانه عمومی شماره 2 اقلید؛

کتابخانه‌ای که 21 سال پس از راه‌اندازی، ساختمانی ندارد + تصاویر

کتابخانه عمومی شماره 2 اقلید که در سال 77 راه‌اندازی شد، پس از 21 سال همچنان بی ساختمان بوده و با توجه به مشکلات بسیاری که این کتابخانه دارد، نیاز به همت جهادی مسؤولان برای رفع معضلات آن است.
به گزارش شیرازه، کتابخانه عمومی ظرفیتی برای ارتقای فرهنگ، تبادل اطلاعات، دانش‌افزایی و پرورش اندیشه‌های خلاق و علمی است.

با توجه به حضور جمعی افراد در کتابخانه‌های عمومی و ارتباط نزدیک آن‌ها با یکدیگر، این مکان می‌تواند محلی مناسب و وسیله‌ای سازنده برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق افراد و مرکزی علمی و دانشگاهی به‌تمام‌معنا باشد.

ایجاد حس مشارکت و رعایت حریم و حقوق دیگران و زمینه‌های ارتقای همدلی و اعتماد میان افراد از دیگر مزایای حضور افراد در کتابخانه‌های عمومی است.

ازاین‌رو باید فضایی مناسب در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد تا علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی به‌راحتی و سهولت و با رغبت به مطالعه روی آورده و الگویی برای سایرین باشند.

کتابخانه عمومی شماره 2 اقلید یکی از 11 کتابخانه عمومی این شهرستان است که از سال 1377 راه‌اندازی شد.

با توجه به عدم وجود مکان مناسب و اختصاصی به این کتابخانه، از فضایی استیجاری برای این منظور استفاده می‌شود که در کنار معدود مزیت‌هایی، مشکلات بسیاری دارد.

با توجه به اینکه کتابخانه عمومی شماره 2 اقلید در مرکز شهر قرار دارد و از نظر رفت‌وآمد و دسترسی مردم به این مکان، مشکلی وجود ندارد، این کتابخانه بیشترین مراجعه‌کننده را دارد اما قرارگرفتن در خیابان اصلی شهر و محصور شدن آن از دو طرف در خیابان و سروصدای خودروها، سکوت این مکان، که نیاز اصلی کتابخانه‌های عمومی برای مطالعه افراد است، را از بین می‌برد.

مشکل بدتر این ساختمان در این خصوص، این است که طبقه زیرین این ساختمان به باشگاه بدن‌سازی برادران اختصاص دارد و سروصدای ناشی از آن تمرکز مراجعه‌کنندگان به کتابخانه در هنگام مطالعه را از بین می‌برد و موجب نارضایتی بسیاری از این افراد شده است.

عدم وجود اتاق پذیرش و واحد بودن آن با سالن مطالعه نیز سهم بزرگی در از بین بردن سکوت مکان و تمرکز کتاب‌خوان‌ها در همگام مطالعه می‌شود.

ترافیک سنگین مقابل درب ورودی ساختمان که پارکینگی برای موتورسیکلت‌ها است، عدم وجود سرویس بهداشتی و...از دیگر مشکلات این ساختمان است.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با توجه به درخواست و مطالبه مردم این گزارش را منتشر و منظر پاسخ مسؤولان در این زمینه است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان