کد خبر: ۱۳۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

صدور حکم خرید لوازم تحریر جایگزین شلاق در فیروزآباد

حکم خرید لوازم‌تحریر برای دانش‎آموزان بی‌بضاعت جایگزین شلاق توسط قاضی دادگستری فیروزآباد صادر شد.

دادگاه این شهرستان در اقدامی به جای حکم شلاق برای یک مجرم دستور خرید لوازم‌تحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت را صادر کرد.

رئیس دادگستری فیروزآباد در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قضاوت بسیاری از قوانین شامل حکم شلاق می‌شود که ازجمله رابطه غیراخلاقی، سرقت، کلاه‌برداری، اختلاس، مواد مخدر و بسیاری از جرم‌ها شامل حکم شلاق می‌شود.

 صمد چوبینه ادامه داد: درصورتی‌که شخص متهم محکوم‌به شلاق شود و دادگاه باملاحظه این‌که فرد سابقه کیفری ندارد، جرم ارتکاب خشن محسوب نشود، شخص مجرم پشیمان باشد و احتمال اصلاح و تکرار جرم وجود داشته باشد دادگاه می‌تواند اجرای شلاق را به مصلحت نداندو اجرای شلاق تعلیق صورت گیرد.

 وی اضافه کرد: در حالی که متهم دچار جرم عمد نباشد قاضی می‌تواند حکمی جایگزین حکم اصلی را برای وی صادر کند.

 رئیس دادگستری فیروزآباد بیان داشت: در چنین حکمی که پیش‌ازاین صادرشده بود مقرر شد که مجرم یک زندانی غیر عمد مانند اشخاصی که به دلیل بدهکاری مالی، دیه و غیره در زندان به سر می‌برند آزاد کند.

 رئیس دادگستری فیروزآباد با اشاره به قضاوت اخیر خود مبنی بر اینکه مجرم ملزم شد لوازم‌تحریر برای دانش‌آموزان بی‌سرپرست و یا بی‌بضاعت خریداری و به‌واسطه اداره آموزش‌وپرورش به‌صورت غیرمستقیم در اختیار دانش‌آموز قرار دهد ابراز داشت: حکم مجرم این پرونده به دلیل عدم سابقه کیفری، تعهد و نادم بودن به مدت یک سال شلاق تعلیق صادر شد.

 وی تصریح کرد: تلاش و همت ما این است که صدور چنین احکامی برای مجرمان غیر خطرناک و در چارچوب قانون ادامه داشته باشد./ فارس

نظرات بینندگان