کد خبر: ۱۳۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

توزیع عادلانه امکانات، اولویت شهردوستدار کودک

دغدغه‌ی اصلی مسئولان پرورش کودک و مدیریت شهری بر آن است که از دنیای اگاهی خود از جامعه دور شوند و در دنیای رنگارنگ کودکان به دنبال ترسیم افق روشنی برای انها باشند به همین منظور برپایی انجمن‌ها و اجتماع‌های مربوط به کودکان می‌تواند در این سیاستگذاری نقش بی بدیلی داشته باشد.
به گزارش شیرازه، کودکان به مثابه سنگریزه‌های شناوری هستند که ضربه‌های ممتد دریای تغییرات، بر اینده انها حک می‌شود.

کودکان در کشمکش ارزشهای قدیمی از یک سو و چالش‌های زندگی مدرن، نیازمند ساختار حمایتگری هستند تا زیربنای شخصیتشان به خوبی پی‌ریزی شود.

دغدغه‌ی اصلی مسئولان پرورش کودک و مدیریت شهری بر آن است که از دنیای اگاهی خود از جامعه دور شوند و در دنیای رنگارنگ کودکان به دنبال ترسیم افق روشنی برای انها باشند به همین منظور برپایی انجمن‌ها و اجتماع‌های مربوط به کودکان می‌تواند در این سیاستگذاری نقش بی بدیلی داشته باشد.

مهرماه همواره میزبان روز جهانی کودک است روزی که یاداور آنست که در این حصار روزمرگی جامعه، هنوز هم اهداف این نوگلان زندگی می‌تواند انسانیت را به معنای واقعی نمود کند و جامعه را نه تنها برای کودک بلکه برای هرانسانی جایگاهی امن سازد تنها اگر بر مشارکت انها در امور مرتبط به خودشان ایمان داشته باشیم.

در ورای حضور کودکان در تصمیم‌گیری‌ها، دور کردن سایه‌ی تبعیض از دنیای زلال کودکان، جلوگیری از خدشه‌دار شدن روحیه کودکان به دلیل مشکلات اقتصادی، در نظر گرفتن منافع عالیه و رعایت استانداردهای شهرسازی برای تعامل و کسب تجربه‌ی انها می‌تواند نقش‌افرین شهری باشد که دوستدار کودک بودن را با خود یدک می‌کشد.

بر گزاری نشست هماهنگی روز جهانی کودک با حضور نماینده‌های اداره بهزیستی، اموزش وپرورش، اداره ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان‌های ترافیک و فرهنگی شهرداری به میزبانی شورای شهر را همراه با فراهم کردن زیرساختهای شهری می‌توان اقدامی برای کسب عنوان شهر دوستدار کودک برای شهر شیراز برشمرد زیرا این مهم در شورای پنجم پیگیری و امید است به منصه ظهور برسد.

 دکتر «لیلا دودمان» در نشست هماهنگی دستگاه‌ها برای روز جهانی کودک گفت: با اغاز مهر شیراز به عنوان "شهردوستدار کودک" باید آمادگی‌های متفاوتی برای کودکان شیرازی پیدا کند؛ تسهیل رفت و آمد کودکان، کاهش هزینه‌های حمل ونقل، توزیع عادلانه‌تر امکانات آموزشی و تفریحی برای کودکان، از حقوق اولیه‌ای است که شهری در قامت دوستدار کودک باید در سر تیتر برنامه‌ها، سیاست‌ها و رویکردهای خود داشته باشد.

وی بر ضرورت رعایت حقوق کودکان به عنوان یک شهروند در جامعه شهری تاکید کرد و ادامه داد: شهر یک واقعیت زنده و پویا است که نباید خود را بر کودک تحمیل کند بلکه باید متناسب با شخصیت او شکل گیرد؛ شهردوستدار کودک، شهردوستدار انسان نیز هست.

وی با اشاره به روز جهانی کودک گفت: به مناسبت برگزاری همایش بزرگ روز جهانی کودک مقرر شد تمهیدات ضروری و لازم برای این برنامه توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سازمان فرهنگی شهرداری صورت گیرد.

دودمان اجرای برنامه هیات‌های شاخص ورزشی، ایجاد دوکتابخانه سیار و اجرای سه تیم نمایش عروسکی را از جمله برنامه های این همایش برشمرد و افزود: برنامه‌های درنظر گرفته با محوریت کودکان برگزار خواهد شد.

وی «روز جهانی کودک برای همه کودکان» را شعار این همایش عنوان کرد و ادامه داد: در این مراسم علاوه بر دانش‌اموزان، با هماهنگی اداره ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری کودکان کار و کودکان کم برخوردار هم حضور خواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، از اختصاص ۸ دستگاه اتوبوس به منظور حمل و نقل از پایگاه‌های سلامت بهزیستی به سمت محل برگزاری همایش توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک خبر داد و افزود: ۶ دستگاه اتوبوس گردشگری نیز برای این مراسم در نظرگرفته شده است.
گفتنی‌ست این برنامه ۱۷مهرماه در محل باغ جنت منطقه ۴ شهرداری شیراز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ پذیرای کودکان خواهد بود.
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان