کد خبر: ۱۳۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز:

برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در ناحیه غرب شیراز/ مهم‌ترین استراتژی بسیج، عملیاتی کردن جهاد فرهنگی و اقتصادی است

سرهنگ بنایی با اعلام برگزاری رزمایش بزرگ الی بیت المقدس در شهرک های غرب شیراز، گفت: 3گردان در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار عباس بنایی فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش بزرگ الی بیت المقدس در شهرک های غرب شیراز به استعداد گردان 791 و 792 بیت‌المقدس و گردان 902 کوثر در روزهای 11 و 12 مهرماه خبر داد و اظهار داشت: این رزمایش بزرگ با هدف دفاع از کوی و برزن، کمین، ضد کمین، تور ایست و بازرسی، تاکتیک عملیات مقابله با ناآرامی‌ها، تجمع‌های غیر قانونی، عملیات روانی و تعقیب و گریز اجرا می‌شود.

به گفته وی، گردان 902 کوثر ویژه خواهران بسیجی است که در این رزمایش، علاوه بر مقابله با ناآرامی‌ها، در قالب گروه‌های امدادی به صورت نمادین به افراد آسیب دیده از حوادث طبیعی و نیز انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها کمک می‌کنند.

سرهنگ بنایی با بیان اینکه خدمات دهی رفاهی شامل تهیه وسایل گرمایشی، پوشاک، ارسال دارو و اقلام بهداشتی و دیگر موارد امدادی و خدماتی از تمرین های دیگر در رزمایش بیت المقدس است تصریح کرد: کمک به رشد و تعالی جامعه، به ویژه اجرای منویات مقام معظم رهبری، گسترش باور‌ها و اعتقادات دینی، خدمات‌رسانی در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نیز افزایش توان رزمی بسیجیان از دیگر اهداف این رزمایش است.

فرمانده ناحیه مقامت محمد رسول‌الله(ص) شیراز، مهم‌ترین رویکرد و استراتژی بسیج را عملیاتی کردن جهاد فرهنگی و اقتصادی با توجه به تسریع در زیرساخت‌های عمران، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به محرومان و اقشار کم درآمد جامعه دانست.

وی با اشاره به اینکه با حمایت فرماندهی ارشد سپاه فجر مشکل زمین ناحیه مقامت محمد رسول‌الله(ص) برطرف شده، افزود: زمینی برای احداث حوزه امام خامنه‌ای در کوی فرمانداری با همکاری شهرداری منطقه 10 در نظر گرفته و مراحل نقشه برداری انجام و در هفته آینده علمیات اجرایی ساختمان آغاز می‌شود.

بنایی ابراز داشت: شهر صدرا با جمعیت بیش از 150 هزار نفر نیازمند توجه جدی برای احداث زمینی برای گردان امام علی است که امیدواریم در سال جاری این خواسته عملیاتی و اجرایی شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان