کد خبر: ۱۳۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

آرامگاه حافظ در روز جمعه 19 مهرماه 98، به مدت سه ساعت تعطیل می باشد

مدير كل ميراث فرهنگي فارس از آماده سازي مجموعه تاریخی- فرهنگی حافظیه براي برگزاري مراسم بزرگداشت اين شاعر پرآوازه خبرداد.
به گزارش شیرازه، مصيب اميري با اشاره به مطلب فوق بيان كرد: مجموعه فرهنگی- تاریخی آرامگاه حافظ به دلیل جایگاه ویژه در ابعاد ملی و بین المللی و حضور مستمر و گسترده گردشگران داخلی و خارجی، همیشه مورد توجه و مهیا بوده است و با توجه به در پیش بودن این مراسم، اقداماتی جهت خدمات رسانی بهتر نیز صورت پذیرفته است.

او افزود: تعویض تابلو برق و رفع اتصال برق، رنگ آميزي مجدد حوض ها و پایه های سیستم صوتی، نقاشی نیمکت های و بخش هاي مورد نیاز، نصب پژکتور درنقاط تاریک تر، نورپردازي، نوسازی سطل های زباله، طراحي فضاي سبز و پاكسازي كامل محوطه پيراموني اين مجموعه بخشي از اقداماتي صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر مراسم بزرگداشت حافظ است.

بنابراین گزارش؛ با توجه به آماده سازی فضای مجموعه برای برگزاری مراسم ، آرامگاه حافظ در روز جمعه 19 مهرماه 98، از ساعت 16 الی 19برای بازدید عموم تعطیل می باشد و از ساعت 19 مجموعه آماده میزبانی از مراسم است.

گفتنی است، خواجه شمس‌الدين محمد، ملقب به خواجه حافظ شيرازي و مشهور به لسان الغيب در سال 726 هجري قمري در شيراز تولد يافت. اين شاعر نامي در دوران جواني بر بسياري از علوم مذهبي و ادبي روزگار خود تسلط يافت و به يكي از مشاهير علم و ادب ديار خود تبدل شد. وي در اين دوره علاوه بر اندوخته عميق علمي و ادبي خود قرآن را نيز كامل از حفظ داشت و از اين روي تخلص حافظ بر خود نهاد. اين غزلسراي نامي در سال 791 هجري قمري در شيراز چشم از جهان فرو بست.
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان