کد خبر: ۱۳۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

حال ناخوش ورزش و ورزشکاران در پاسارگاد

سیاست غلط مسولین ورزش پاسارگاد باعث نابودی ورزش و ورزشکاران میشود

به گزارش طنین پاسارگاد به بهانه هفته تربیت بدنی از عدم توجه مسئولان به جوانان در امر ورزش و جوانان خواهیم گفت,
ورزش پاسارگاد نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولین دارد .

ورزشهای که روزی در شهرستان ما با استقبال زیاد جوانان روبرو میشد امروز دیگر اسمی از این ورزش ها شنیده نمیشود .
در گزارش قبل از فوتبال و حال و هوای فوتبال شهرستان گفتیم و با توجه با قول مساعد رییس اداره ورزش و جوانان نسبت به حل مشکلات فوتبال شهرستان اما متاسفانه از فوتبالی ها خبر میرسد که هیچ همکاری و تلاشی نسبت به برگزاری لیگ و سروسامان دادن به فوتبال شهرستان نشده است .
یاراحمدی رییس کمیته فوتبال شهرستان میگویید از تیمهای فوتبال دعوت کردیم که مسابقات فوتبال را برگزار کنیم  ولی استقبالی صورت نگرفته است، اما این گفته دلیل نمیشود که به این بهانه فوتبال را تعطیل کنیم و خبری از مسابقات فوتبال در شهرستان نباشد.
از فوتبال که بگذریم والیبال دیگر ورزش پرطرفدار شهرستان هم حال و روز خوشی ندارد . متاسفانه از والیبالیست های شهرستان میشنویم که مسئولین ورزش شهرستان، والیبال را به حال خود رها کرده اند و مثل فوتبال خبری از برگزاری مسابقات والیبال نیست در صورتی که سالیان گذشته در طول سال حداقل دو یا سه دوره مسابقه در سطح شهرستان برگزار میشد .
به گفته سرپرست هیات والیبال شهرستان متاسفانه در دو سال اخیر به علت بروز اختلافات شدید بین بزرگان والیبال شهرستان این ورزش عملا به سمت تعطیلی رفته است .
با توجه به اینکه در سالهای گذشته بعضی از مربیان در امر آموزش رده های پایه فعالیت زیادی داشته اند نیز به علت عدم حمایت و در اختیار ندادن امکانات دلسرد شده اند و مدتی است که آموزش را رها کرده اند و کور سوی امید پیشرفت و پروش نسل جدید والیبال از بین رفته است .
دیگر پیشکسوت والیبال میگوید که اصلا به والیبال شهرستان توجه نمیشود و متاسفانه برخورد نامناسب مسئولین ورزش با پیشکسوتان و مربیان والیبال باعث اختلاف بین والیبالیستها شده و هروز شاهد دوری ورزشکاران از صحنه ورزش هستیم .
از دیگر رشته های ورزشی هم خبرهای خوبی به گوش نمیرسد و یک نوع دلسردی در بعضی از پیشکسوتان و مربیان بوجود آمده است.

در سالیان اخیر سیاست اداره ورزش و جوانان شهرستان   بیشتر روی فعالیت‌های برخی هیات‌ها و به اصطلاح ورزش قهرمانی و انفرادی است که درجای خود قابل تقدیر است.

اما سوال اینجاست، جای جوانان در برنامه های سالانه کجاست؟
‌جوانانی که اگر حمایت بشوند شاید سرنوشت بهتری از اعتیاد و ....  داشته باشند.
راه اندازی خانه جوان که تاکید وزارت‌ ورزش و جوانان و استانداری است  به کجا کشیده شده است ؟‌
به تازگی نامه ای از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان منتشر شد که این اداره در زمینه اجرای طرح تابستانه و برنامه های شش ماهه اول سال ۹۸ رتبه دوم بین شهرستان های استان فارس را کسب کرده است که جای بسی خوشحالی دارد اما نباید به این عناوین دل خوش کرد وباید ببینیم در عمل چه کرده ایم ؟
اما سوال دیگری که مطرح است این است که روسای هیاتهای ورزشی در شهرستان انتخابی است یا انتصابی که اگر انتصابی است معیار انتصاب آنها از سوی اداره ورزش و جوانان چیست ؟

آیا این اداره برای انتصاب روسای هیات ها با صاحب نظران و کارشناسان و پیشکسوتان ورزش مشورت کرده است ؟

آیا هیچگاه سعی کرده اید با پیشکسوتان و صاحب نظران عرصه ورزش با هدف پیشرفت ورزش ،نشست داشته باشید ؟

حال باید دید این مطلب طنین پاسارگاد که با هدف حمایت از مجموعه ورزش شهرستان نگاشته شده است تا چه حد میتواند تلنگری باشد برای هدایت کردن ورزش شهرستان در مسیر اصلی خود و پیشرفت روزافزون ورزش و ورزشکاران شهرستان پاسارگاد.

نظرات بینندگان