کد خبر: ۱۳۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

فرماندار شیراز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر :

حفظ واحیاء هویت فرهنگی شهر شیراز با زشتی زدایی از برخی محلات قدیمی و آسیب دیده تاریخی این شهر امکان پذیر است.

به گزارش شیرازه،  به منظور بررسی و رفع مشکل محلات آلوده در بافت های تاریخی شهر شیراز، جلسه ای با حضور فرماندار شیراز، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، بخشدار زرقان، رییس بهزیستی، رییس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی و دیگر اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز در سالن جلسات فرمانداری شیراز برگزار گردید . 

دراین نشست، «محمدرضا امیری» فرماندار و رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز با اشاره به اینکه یکی از توطئه های دشمنان این کشور و ملت، آلوده کردن جوانان به مواد مخدر بوده است و متاسفانه شیراز نیز به دلیل شرایط خاص دچار آسیب های فراوانی گردیده، بیان نمود: دولت تدبیر و امید از ابتدا ضمن توجه خاص به آسیب های اجتماعی و از جمله اعتیاد و مواد مخدر رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار قرارداده و امروز شاهد فعالیت تشکل های اجتماعی در این زمینه هستیم که توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با اشاره به اینکه شیراز یکی از مقاصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی است اظهار داشت: یقیناً بافت تاریخی و فرهنگی شیراز برای آنان جذابیت دارد که متاسفانه دچار آلودگی هایی است که دغدغه علما، نخبگان و مسؤولین از جمله استاندار و امام جمعه محترم شده است. اما با این وجود، خوشبختانه اقدامات دستگاه های مختلف دولتی، بخش عمومی و تشکل های مردمی روند خوبی را طی نموده و پاکسازی و رفع آلودگی و زیباسازی محلات قدیمی و بافت تاریخی شیراز در حال انجام است.

امیری ضمن تشکر از اقدامات خیرین و تشکل‌های مردم نهاد در اختصاص مکان و کمک های مالی برای ساماندهی معتادین متجاهر اظهار داشت: یقیناً دستگاه های دولتی ضمن استقبال از این اقدامات با تمام توان در کنار آنان خواهد بود تا با هم افزایی و هماهنگی و انسجام ایجاد شده بخش های مختلف اقدام به زشتی زدایی از این مناطق نمود.

فرماندار شیراز در ادامه تاکیداتی مبنی بر تشکیل گروه های کاری در روستاها و مناطق و ارائه گزارش به شکل ماهانه نمود که در ارزیابی عملکرد اعضا نقش اصلی را خواهد داشت. 

لازم به ذکراست در این نشست سرگرد «قیام خواه» کارشناس معاونت پیشگیری فرماندهی انتظامی استان با ارائه گزارش تصویری به موضوع لزوم شناخت مخدرهای جدید و راه های پیشگیری و مبارزه با آن پرداخت و کارشناسان حوزه های مرتبط با اشاره به دغدغه های موجود، بر ارائه راهکارهای متناسب درپیش گیری، شناسایی و مبارزه با معضلات جدید جامعه امروز تاکید کردند.

در پایان این نشست مقرر گرديد سازمان های مردم نهاد، ازجمله سازمان احیا گران بافت فرسوده، باشورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر شهرستان شیرازدرجهت پیشگیری از گرایش جوانان محله سنگ سیاه به مصرف مواد مخدروهمچنین اداره آسیب های اجتماعی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر شیراز با کمک بهزیستی و نیروی انتظامی اقدام نمایند.

نظرات بینندگان