کد خبر: ۱۳۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸
سفیر آلمان در ایران مطرح کرد:

حافظ و گوته دوراندیشان عصر خود و الگوی امروز/ تاکید بر ضرورت ایجاد احساس همسایگی در بین ملت ها

سفیر آلمان در ایران با اظهار اینکه این دو شاعر ایرانی و آلمانی نه تنها در روزگار خود و مطابق الگوی آن زمان نمی زیسته اند و چارچوب های فکری را شکافته اند، گفت: این دو آزاد اندیش تنها شاعر و فیلسوف نبوده اند، دوراندیشان عصر خود بودند تا الگوی ما در این روزگاران باشند.
به گزارش شیرازه، سفیر کشور آلمان در ایران شامگاه نهم آبان در آیین افتتاح هفته فرهنگی آلمان در شیراز سخنان خود را با ابیاتی از حافظ شروع کرد و به بیان نکاتی درخصوص حافظ، گوته و علاقه اش به این شاعر شیرازی پرداخت.

میکائیل کلور برشتولد با بیان اینکه گوته با خواندن اشعار حافظ به او علاقمند و پس از تحقیق درباره این شخصیت گفتمان تازه ای فراتر از مرزها بین گوته و حافظ شروع شد، گفت: دو قرن پیش دیوان شرقی غربی گوته با تاثیر گرفتن از اشعار حافظ نوشته شده است.

وی افزود: هدایت گری حافظ طی سالها گذشته انجام شد که این نقطه عطف از تفاهم ملل، منجر به برپایی این گردهمایی و گفتگوی دو ملت شده است.

سفیر آلمان در ایران با اظهار اینکه این دو شاعر ایرانی و آلمانی نه تنها در روزگار خود و مطابق الگوی آن زمان نمی زیسته اند و چارچوب های فکری را شکافته اند، اعلام کرد: این دو آزاد اندیش تنها شاعر و فیلسوف نبوده اند، دوراندیشان عصر خود بودند تا الگوی ما در این روزگاران باشند.

کلور برشتولد با بیان اینکه دوری از کبر، وسواس و سخت گیری در اشعار این شاعر آلمانی به چشم می خورد، بر ضرورت ایجاد احساس همسایگی در بین ملت ها تاکید داشت و گفت: حتی اگر جوامع نمی توانند همدیگر را دوست داشته باشند بایستی بتوانند تحمل یکدیگر را داشته باشند.

وی در انتها هدایایی فرهنگی را به شهردار و رئیس شورای شهر شیراز اعطا کرد.

حافظ و گوته دوراندیشان عصر خود و الگوی امروز/ تاکید بر ضرورت ایجاد احساس همسایگی در بین ملت ها
نظرات بینندگان