کد خبر: ۱۳۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

بررسی ۱۲ گزینه پیشنهادی برای امامت جمعه کازرون

حجت الاسلام حسین ملک مکان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: روند گزینش ۱۲ گزینه پیشنهادی برای امامت جمعه کازرون در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حال انجام است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: تا کنون ۱۲ گزینه پیشنهادی از سوی مردم و تشکل‌های مردمی کازرون برای امامت جمعه این شهر معرفی شده‌اند اما هنوز فرد خاصی از بین آنان انتخاب نشده است.

 حجت الاسلام حسین ملک مکان افزود: روند گزینش و انتخاب ائمه جمعه توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صورت می‌گیرد که انتخاب یک فرد به عنوان امام جمعه روند خاصی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روند گزینش ۱۲ گزینه پیشنهادی برای امامت جمعه کازرون در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حال انجام است و از گزینه‌های پیشنهادی امتحان و مصاحبه صورت می‌گیرد تا به جمع‌بندی و گزینه نهایی دست یابند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: دلیل زمان بر شدن انتصاب امام جمعه کازرون نیز همین موضوع است که باید منتظر جمع‌بندی و ابلاغ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بود.

بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان کازرون در نامه‌ای به رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ضرورت بیش از پیش وحدت و یکدلی در این شهرستان و نقش امام جمعه و نمازهای جمعه در این خصوص و خلاء به وجود آمده ناشی از بیش از پنج ماه عدم معرفی امام جمعه کازرون از سوی آن شورا، اعلام کرد: پیامدهای ناشی از عدم معرفی امام جمعه کازرون در درجه اول متوجه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور است.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون، حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد ۹۸) در حالی که به اتفاق همسر خود از آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد سوء قصد قرار گرفت و چشم از جهان فروبست.

قاتل امام جمعه فقید کازرون ظهر هشتم خردادماه دستگیر و حکم قصاص او طبق رأی صادره در شعبه  اول دادگاه کیفری یک استان فارس هشتم شهریورماه ۱۳۹۸ در شهرستان کازرون و در ملاء عام اجرا شد.

نظرات بینندگان