کد خبر: ۱۳۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸
رئیس کل دادگستری فارس:

زمان اظهار نظر کمیسیون های پزشکی قانونی کاهش یابد

رئیس کل دادگستری استان فارس بر کاهش زمان اظهار نظر کمیسیون های تخصصی پزشکی قانونی تاکید کرد.
به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جمع اعضای شورای قضایی استان فارس بر کار مضاعف و جهادی همه مجموعه قضایی استان در راستای خدمت رسانی مطلوب قضایی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت مجموعه پزشکی قانونی استان فارس برای کاهش زمان اظهار نظر کمیسیون های تخصصی پزشکی قانونی راهکار و برنامه های مدون ارائه نماید.
وی با بیان اینکه دسترسی به مسئولین قضایی  و سازمان های وابسته و پاسخگویی مناسب و به موقع به مراجعان باید  در دستور کار روزانه مسئولین قضایی استان باشد توصیه کرد: علاوه بر پذیرش مراجعان به صورت روزانه سرکشی به زیر مجموعه به صورت مستمر بخصوص در ساعات اداری و ارائه خدمت یک روز مشخص را به ملاقات های عمومی اختصاص دهید.

رئیس شورای قضایی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در شورای قضایی استان فارس افزود: در زمانی که دشمن تلاش داشت تا مردم را از نظام و انقلاب نا امید کند پرچم عدالت خواهی قوه قضائیه با دست با کفایت آیت الله رئیسی بالا رفت و امروز به حمد اله مردم امیدوار تر از هر زمان پشتیبان اقدامات انقلابی قوه قضائیه بخصوص در امر مبارزه با فساد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لازمه تحقق اهداف و سیاست های کلان قوه قضائیه  در دوران جدید تحول قضایی را جدیت در انجام کار و ارائه کار جهادی در همه سطوح دستگاه قضایی  و جلب رضایت حداکثری مردم دانست و از اعضای شورای قضایی استان خواست تا الگوی زیر مجموعه های تحت مدیریت خود جهت ارائه کار جهادی و خدمت مضاعف به مردم  باشند.

وی با تأکید بر همکاری همه مسئولین در اجرای مناسب طرح هر "مسجد یک حقوقدان " بر ایجاد سازو کار نظر سنجی و بررسی بازخورد دیدار های عمومی و میزان دسترسی مردم به مسئولان قضایی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت : میزان و کیفیت ملاقات ها و پیگیری امور و به سرانجام رسیدن خواسته های مراجعین باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است پس از نشست شورای قضایی استان فارس رئیس کل دادگستری فارس از پزشکی قانونی استان فارس و نحوه خدمت رسانی این مجموعه به مراجعان دیدن کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در این بازدید ضمن دیدار با کارکنان با تعدادی از مراجعان به کمیسیون های پزشکی قانونی استان دیدار کرد و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه این دیدار با بیان این که خدمت رسانی پزشکی قانونی استان از استانداردهای لازم برخوردار است گفت: بدنه کارشناسی ومتعهد این مجموعه با ید تمام توان خود را در راستای رضایتمندی مراجعه کنندگان صرف نمایند.

وی در ادامه با حضور در محل کمیسیون های تخصصی پزشکی قانونی استان فارس از نزدیک نحوه رسیدگی به پرونده های مطرح در کمیسیون ها را مورد بررسی قرار داد و خواستار رسیدگی سریع تر و تعیین تکلیف پرونده ها در کمیسیون ها در راستای کاهش اطاله دادرسی شد.

نظرات بینندگان