کد خبر: ۱۳۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

جوان شیرازی برنده کتاب سال شعر جوان ایران شد

محمد رهام دبیر کانون شعر ترنج حوزه هنری استان فارس برگزیده کتاب سال شعر جوان ایران ( جایزه قیصر امین پور) شد.
به گزارش شیرازه، هاشم کرونی کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: کتاب «دریاچه را دریا، چه می فهمد» مجموعه آثار محمد رهام که به عنوان یکی از سه اثر برگزیده سال انتخاب و برنده عنوان کتاب سال شعر جوان و جایزه زنده یاد مرحوم دکتر قیصر امین پور شد.

وی افزود: محمد رهام از موفق ترین شاعران نسل جوان شیراز و متولدین دهه ۷۰ است که شروع خیره کننده ای در شعر داشته و رباعیات و غزل های او سرشار از طراوت و تازگی است و همین مسایل سبب شده شعر او با ایتقبال مخاطبان نسل های مختلف و اساتید فن رو به رو شود.

کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان فارس ادامه داد: یکی از ویژگی های شخصیت ادبی وی قدرت مدیریت تشکل ادبی است که سبب شده پس از درخواست گروهی از شاعران جوان شیراز، حوزه هنری استان با تشکیل کانون شعر جوان با عنوان ترنج اداره آن را به وی سپرد.

وی تصریح کرد: ویژگی دیگر شعر وی، پذیرش آن از سوی سلیقه های گوناگون است. سلیقه های متعدد ادبی از طیف های روشنفکری ادبی تا جریان های انقلابی و آیینی تلاش و توان وی را پذیرفته و ستوده اند. در همین سال ها در شب شعر نیمه ماه رمضان رهبر معظم انقلاب به نمایندگی از شاعران فارس حضور یافته و در حاشیه کنگره شعر علوی رباعی های وی از سوی آیت الله دکتر دژکام استقبال شد.
جوان شیرازی برنده کتاب سال شعر جوان ایران شد
کرونی گفت: برخلاف آنچه در رفتار برخی شاعران جوان مشاهده می شود، محمد رهام و نسلی از شاعران جوان شیراز رویکرد جدی به شعر کلاسیک فارسی علی الخصوص جریان مکتب هندی دارند. تلفیق گرایش به ادبیات کلاسیک و مطالعات در حوزه مدرن از وی و این نسل چهره متفاوتی ارائه داده است.

این شاعر و منتقد ادبی ادامه داد: رهام دانش آم‌خته کارشناسی ارشد جامعه شناسی است و تحصیلات آکادمیک در این عرصه در دانشگاه شیراز از وی شخصیتی متفاوت ساخته که نگرشی موشکافانه و جدی به زیرساختها و عوامل تشکیل دهنده جریان های ادبی دارد.

وی در پایان اظهار داشت: واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان فارس با حمایت از نسل جوان شاعران نشان داده نگاهی همه جانبه و جامع دارد و ضمن حفظ ارزش های اعتقادی بر جذب حداکثری طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارد. تابستان امسال نیز جشن امضای همین کتاب را برگزار کردیم و امیدواریم با ادامه این روند در آینده نزدیک سایر هنرمندان حوزه هنری فارس نیز به قله موفقیت دست یابند.
جوان شیرازی برنده کتاب سال شعر جوان ایران شد
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان