کد خبر: ۱۳۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸
نایب رئیس شورای شهر شیراز:

بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری شیراز خسارت وارد شده است/ بیشترین تخریب ها در جنوب و غرب شیراز صورت گرفته است

نایب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه بیشترین تخریب ها در جنوب و غرب شهر شیراز اتفاق افتاده است، گفت: به قسمت های شمالی و شرق شهر آسیب چندانی وارد نشده است.
نایب رئیس شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، به برخی از تخریب ها طی روزهای اخیر در سطح شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه علاوه بر آتش سوزی چند ساختمان شهرداری (ساختمان اجرائیات منطقه ۱۰، شهرداری مناطق ۹ و ۵)، آسیب های زیادی به دوربین های کنترل نظارت، تابلوهای مقصدنما، علایم راهنمایی و رانندگی و بیلبوردهای شهری وارد شده است.

ابراهیم صبوری با بیان اینکه حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیارد تومان به دوربین ها و بیش از ۲۵ میلیارد تومان به چراغ های راهنمایی و رانندگی خسارت وارد شده است، اظهار داشت: ساختمان شهرداری منطقه ۹ بطور کامل سوخته و اسناد و مدارک بسیاری از بین رفته است.
بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری شیراز خسارت وارد شده است/ بیشترین تخریب ها در جنوب و غرب شیراز صورت گرفته
وی افزود: آسیب هایی که به شهرداری وارد شد گاها جبران ناپذیر بود که برای جبران برخی از تخریب ها، سالها زمان لازم است.

نایب رئیس شورای شهر شیراز با اعلام اینکه تعدادی از خودروهای متعلق به مجموعه مدیریت شهری شیراز سوخته است، اذعان داشت: مبلمان شهری نیز در امان نبوده و خسارتی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به این بخش وارد شده است.

صبوری در ادامه گفت: طبق یک برآورد سرانگشتی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری شیراز خسارت وارد شده است که این ضررها درواقع به مردم وارد شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخریب ها در جنوب و غرب شهر بوده و در قسمت شمالی و شرق شهر آشوب نبوده و یا کم بوده است، افزود: مناطق ۴، ۵، ۶، ۹ و ۱۰ آسیب جدی دیده اند اما در مناطق ۱، ۲، ۳، ۸ و ۱۱ مشکل جدی وجود ندارد.
بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری شیراز خسارت وارد شده است/ بیشترین تخریب ها در جنوب و غرب شیراز صورت گرفته
عضو شورای شهر شیراز در پاسخ به اینکه آیا خسارتی به بافت تاریخی و ساختمان هایی که ثبت میراث فرهنگی هستند وارد شده یا نه، گفت: داده ای مبنی بر تخریب در این منطقه ندارم.

صبوری با ابراز تاسف از آسیب های وراده به بلوار رحمت، بیان کرد: در همین بلوار، زیرساخت های بسیاری از بین رفته و هزینه هنگفتی برای بازسازی آن لازم است.

وی در ادامه اظهار داشت: بلوار معالی آباد، میدان احسان، صنایع و گلستان نیز کاملا نابود شده است.

نایب رئیس شورای شهر شیراز اعلام کرد: علت اینکه دوربین های کنترل نظارت را از ریشه در آورده و زیرساخت ها را کاملا از بین برده اند قابل درک نیست.
نظرات بینندگان