کد خبر: ۱۳۴۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸
فرماندار شيراز در بازديد از صدرا:

تاسیسات امنیتی در شهر صدرا افزایش می یابد/ تدابير شهرداري صدرا در اغتشاشات اخير عالي و در خور تقدير است

محمدرضا امیری گفت: متأسفانه چه در شيراز و چه در شهر صدرا حوادث تلخي اتفاق افتاد. قطعاً حق مردم است كه اگر اعتراضي داشته باشند بيان نمايند؛ اما مايه تأسف عميق ماست كه اين اعتراضات باعث بروز خسارات زيادي به اموال عمومي و شهري و بانكهاي مختلف گرديد.
به گزارش شیرازه، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شيراز در بازديد از شهر صدرا و بررسي ميداني آسيب هايي كه به شهر صدرا و مراكز فرهنگي و تأسيسات شهري در اغتشاشات اخير وارد شد؛ از ساختمان شهرداري صدرا نيز بازديد كرد.

در اين بازديد كه معاونين فرمانداري و جمعي از مسئولان شهري صدرا نيز حضور داشتند؛ گزارشي از اغتشاشات و تهميداتي كه منجر به كاهش آسيب به زيرساختهاي شهري و اموال عمومي گرديد؛ ارائه شد.

فرماندار شيراز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص عملكرد و تدابير شهرداري صدرا اظهار داشتند: تدابير اتخاذ شده توسط شهردار صدرا عالي و انصافاً در خور تقدير است.  ايشان انتقال پرونده هاي مهم مردم و ماشين آلات شهرداري به نقاط امن را تدبير خوب و مناسبي دانستند كه باعث شد آسيب به اموال عمومي به حداقل برسد.

وي در ادامه در توصيه به مردم گفتند: اموال عمومي، سرمايه و اموال مردم و متعلق به همه افراد جامعه است و نبايد آسيب ببيند. اگر اعتراض و دلخوري اي نيز وجود دارد بايد به شيوه صحيح و درست بيان گردد و از آسيب به اموال عمومي خودداري شود.

فرماندار شيراز با اشاره به حق اعتراض مردم به مسائل مختلف جامعه گفت: متأسفانه چه در شيراز و چه در شهر صدرا حوادث تلخي اتفاق افتاد. قطعاً حق مردم است كه اگر اعتراضي داشته باشند بيان نمايند؛ اما مايه تأسف عميق ماست كه اين اعتراضات باعث بروز خسارات زيادي به اموال عمومي و شهري و بانكهاي مختلف گرديد. توصيه مي كنم اگر اعتراضي نيز وجود دارد؛ مردم صف خود را از اغتشاشگران جداكنند. الحمدلله جاي تقدير دارد كه مردم نيز با درك موقعيت، صف خود را از اغتشاشگران جداكردند اما متأسفانه تأسيسات متعددي دچار خسارت گرديد كه آمار آن در حال جمعبندي است و به زودي به اطلاع مردم خواهد رسيد.

فرماندار شیراز همچنین با اشاره به تخریب و آسیب ساختمان واحد ثبتی این شهر، تصریح کرد: تمامی اسناد مالکیت مردم اسکن شده و به‌صورت الکترونیکی اسناد در سامانه این سازمان موجود است و در تلاش هستیم با هماهنگی‌های لازم، ساختمان را تعمیر و مجددا خدمات به شهروندان ارائه شود.

او اظهار داشت: خسارات واحد‌های اداری و بانک‌ها از سوی شرکت‌های بیمه در حال جمع آوری و ارزیابی است و هیچگونه اختلالی در خدمات‌دهی به شهروندان وجود ندارد، همچنین خدمات در سایر شعب به مشتریان ارائه می‌شود.

امیری در خصوص افزایش تاسیسات امنیتی در شهرک صدرا، بیان کرد: تصمیماتی در خصوص ایجاد کلانتری با هماهنگی نهاد‌های مستقر در این شهر انجام شد و زمین از طریق شرکت عمران صدرا تامین و اعتبارات بخشی از سوی دولت و ناجا تامین می‌شود تا تاسیسات امنیتی توسعه یابد.

همچنین فرماندار شیراز در ادامه بازدید خود در صدرا از تصفیه خانه بزرگ این شهر هم بازدید کرد و در جریان روند ساخت و تجهیز آن قرار گرفت تا مشکلات موجود بر سر تکمیل آن را بررسی و برطرف کنند.

  پرنیان شهردار جدید شهر صدرا در حاشیه این دیدار گفت: با شروع تحركات اوليه اغتشاشگران در صبح روز شنبه 25/8/98 بلافاصله اقدامات پيشگيرانه توسط شهرداري صدرا با تشكيل كميته بحران آغاز و كليه پرونده های مهم و اطلاعات سيستم هاي مالي، عمراني، شهرسازي، خدماتي مربوط به مردم شهر صدرا با كنترل اصول ايمني و حفاظتي به نقطه امن خارج از شهرداري منتقل گرديد.

پرنیان تصریح کرد: با تخليه گاز موجود در مخازن CNG و ايمن سازي بخشهاي آن، علي رغم ورود، اغتشاشگران نتوانستند به بخشهاي حساس خسارت وارد نمايند که چنانچه این تدابیر اتخاذ نشده بود تنها حجم تخریب در پمپ گاز میتوانست تا شعاع ۳ کیلومتری خسارت جانی و مالی به جای بگذارد.

وی افزود: در چندين مرحله هجوم سنگین و گسترده اغتشاشگران به ساختمان اصلي شهرداري صدرا تنها يك طبقه از 5 طبقه شهرداري دچار حريق گرديد كه با تدابير پيشگيرانه در ساعات اوليه حريق مهار و از انتقال آتش به ساير طبقات جلوگيري شد.

تدابير شهرداري صدرا در اغتشاشات اخير عالي و در خور تقدير است

تدابير شهرداري صدرا در اغتشاشات اخير عالي و در خور تقدير است

تدابير شهرداري صدرا در اغتشاشات اخير عالي و در خور تقدير است


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸
0
سلام این شهردار هم باید فکری اساسی در رابطه با مشکلات صدرا داشته باشد وگرنه بدون فکر و برنامه اتفاق خاصی نمی افتد