کد خبر: ۱۳۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در شیراز:

700 واحد تولیدی در کشور وجود دارد دکه در حوزه محصولات پزشکی فعالیت می کنند/ 330 قلم تجهیزات کالای واردات ممنوع در کشور تولید می شود

سید حسین صفوی با بیان اینکه حدود 700 واحد تولیدی در کشور وجود دارد دکه در حوزه محصولات پزشکی فعالیت می کنند گفت: این محصولات از جهت تعدادی 70 درصد نیاز کشور را تامین می کنند و ار نظر ارزش ریالی 35 درصد، تفریبا 330 قلم کالا را در کشور تولید می کنیم که واردات آنان ممنوع است.

به گزارش شیرازه، سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ظهر امروز در حاشیه همایش روسا و معاونین غذا و داری دانشگاه های منطقه کلان 5 کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جهت بررسی موضاعات روز حوزه تجهیزات پزشکی خدمت روسای دانشگاه های مربوطه و در این همایش قرار گرفته ایم، اظهار داشت: بعد از ظهر امروز در خصوص تولید تجهیزات پزشکی با شرکت های تولید کننده استان فارس جلسه پرسش و پاسخی خواهیم داشت که به مشکلات آنان رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در وضعیت کنونی اکنون در جایگاهی هستیم، اضافه کرد: در رابطه با تامین وضعیت پزشکی با توجه به تحریم ها در شرایط ویژه ای قرار داریم، در شرایط حاضر تکیه به توان تولید قبل از گذشته از اهمیت خاصی برخوردار است،.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات این حوزه و حمایت از تولید کنندگان در واقع از وظایف اصلی وزارت بهداشت است که ما نیز در این راستا حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود 700 واحد تولیدی در کشور وجود دارد دکه در حوزه محصولات پزشکی فعالیت می کنند این محصولات شامل محصولاتی هایتکی می شود که شرکت های دانش بنیان آن را تولید و عرضه می کنند.

صفوی ادامه داد: این محصولات از جهت تعدادی 70 درصد نیاز کشور را تامین می کنند و ار نظر ارزش ریالی 35 درصد، تفریبا 330 قلم کالا را در کشور تولید می کنیم که واردات آنان ممنوع است.

برچسب ها: فارس ، شیرازه ، شیراز
نظرات بینندگان