کد خبر: ۱۳۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور خبرداد؛

دو گانه سوز شدن خودرو‌های عمومی بدون پرداخت هزینه

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: خودرو‌های عمومی بدون هیچ پرداخت هزینه ای، دوگانه سوز می‌شوند.
علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور بیان کرد: کاهش هزینه حمل بار و مسافر، کمک به بهبود هوای شهر‌ها و متنوع‌سازی سبد سوخت کشور، از مهمترین دستاورد‌های توسعه ناوگان گازسوز در کشور است.

او، تصریح کرد: حداقل ۱۰ میلیون لیتر از محل اجرای این طرح در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی می‌شود که در سال معادل یک و ۸ میلیون دلار صرفه‌جویی در کشور است.

صادق آبادی ادامه داد: در قالب این تفاهم‌نامه بعد از عقد قرارداد با بانک عامل، منابع مالی در اختیار کارگاه‌های تبدیل قرار داده می‌شود و سپس از محل درآمد‌های حاصل از اصل و فرع صرفه‌جویی در مصرف بنزین، منابع را به بانک پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، افزود: با اجرای طرح گازسوز کردن یک میلیون و پانصد هزار خودروی عمومی و طرح سهمیه بندی بنزین در مجموع مصرف روزانه حدود ۳۲ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی می‌شود که معادل تولیدات سه پالایشگاه بزرگ اصفهان، تهران و آبادان در کشور است.

او، با اشاره به بستن تفاهم‌نامه با بانک ملت تاکید کرد: در راستای اجرای طرح توسعه، تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودرو‌های دوگانه‌سوز، روزانه حدود ۲۰۰ هزار خودروی عمومی در کشور گازسوز می‌شوند.

صادق آبادی اضافه کرد: در قالب این تفاهم‌نامه، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز اجرای مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر گازسوز کردن یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو عمومی در کشور از طریق تسهیلات بانک ملت تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: براین اساس خودرو‌های عمومی شامل وانت بار‌ها و تاکسی‌های شهری، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای و با کمک بلاعوض دولت، گازسوز می‌شوند.

حمید قاسمی معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، دولت از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین، به وانت‌بارها، تاکسی‌ها، ون‌ها و مسافربر‌های شخصی برای گازسوز کردن، کمک بلاعوض ارائه می‌دهد.

او، بیان کرد: برهمین اساس مالکان همه خودرو‌های عمومی می‌توانند از امروز به سامانه جامع اطلاعات خودرو‌های دوگانه‌سوز (irngv.ir) مراجعه و نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

قاسمی افزود: پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، در مدت یک هفته پیامکی به متقاضیان ارسال و به افراد اعلام می‌شود که در چه تاریخی و به کدام مرکز مجاز نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: این فرآیند هیچ هزینه‌ای برای مالکان خودرو‌های عمومی ندارد و همه هزینه‌های طرح، توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: شورای اقتصاد در نشست فوق‌العاده ۱۱ آذر، مصویب کرد که برای تبدیل خودرو‌های عمومی و مسافربر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودرو‌ها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.

او، گفت: سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودرو‌هابیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت می‌شود.

نظرات بینندگان