کد خبر: ۱۳۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸
فرماندار ویژه فسا:

کارخانه قند فسا به مالک جدید واگذار نشده است/ مطالبات دانشجویان متحصن را به مسئولان انتقال دادم

فرماندار ویژه شهرستان فسا با تاکید بر اینکه دانشجوبان خواستار برکناری رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه بودند، بیان کرد: با دانشجویان معترض، جلسه‌ای داشتم و مطالبات آن‌ها را به مسئولان انتقال دادم.
حسین آرگیو امروز در گفت‌و‌گو با شیرازه، با تکذیب واگذاری مجدد کارخانه قند فسا، اظهار داشت: خبر واگذاری دوباره این کارخانه به مالک جدید صحت ندارد و مالک فعلی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: از یک ماه قبل کارخانه قند فسا آغاز به کار کرده و هیئتی برای رسیدگی به مطالبات کارگران این کارخانه تشکیل و اخیرا مقداری از معوقات مالی این کارگران پرداخت شده است.

آرگیو با بیان اینکه کارخانه قند فسا، یک مجموعه فصلی است و معمولا در تمام طول سال کار نمی‌کند، عنوان کرد: فعالیت عمده این کارخانه در فصل تولید چغندر بوده و اکنون که چغندر در بازار به پایان رسیده است، در تلاش برای خرید شکر خام به عنوان ماده اولیه برای کارخانه هستیم.

معاون استاندار فارس با اشاره به تحصن روز قبل دانشجویان دانشگاه فسا مقابل دفتر وی در محل فرمانداری این شهر، گفت: مطالبات دانشجویان کاملا صنفی و مربوط به مسائل دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌شان بود.

فرماندار ویژه شهرستان فسا با تاکید بر اینکه دانشجوبان خواستار برکناری رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه بودند، بیان کرد: با دانشجویان معترض، جلسه‌ای داشتم و مطالبات آن‌ها را به مسئولان انتقال دادم.

آرگیو همچنین در پاسخ به این پرسش که شکایت نمایندگان سابق شورای اسلامی کار شهرداری فسا، در چه مرحله‌ای است، خاطرنشان کرد: هنوز شکایتی از جانب کارگران شهرداری فسا در مورد تشکل کارگری‌شان به فرمانداری نرسیده و به محض دریافت این شکایت، مراتب را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش شیرازه، حدود یک سال قبل، شورای اسلامی کار شهردای فسا تعطیل و تعدادی از نمایندگان کارگران نیز اخراج شدند. کارگران معتقدند که این عمل به صورت غیرقانونی از جانب شهرداری صورت گرفته است.

همچنین بر اساس این گزارش، روز گذشته دانشجویان دانشگاه دولتی فسا با تحصن مقابل دفتر فرماندار این شهرستان، خواستار برکناری رئیس و معاون فرهنگی این دانشگاه به دلیل ایجاد جو امنیتی در دانشگاه و فشار بر تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، شدند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان