کد خبر: ۱۳۵۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۸
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز خبر داد؛

نسخه جدید سامانه شفافیت شهرداری شیراز راه‌اندازی می‌شود/شهروندان برای کاهش تخلفات و فسادها کمک کنند

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از راه‌اندازی نسخه جدید سامانه شفافیت شهرداری شیراز در آینده نزدیک خبر داد و از مردم خواست برای کشف و کاهش تخلفات، مشارکت کنند.

به گزارش شیرازه، دکتر »لیلا دودمان» شفافیت را یکی از مهم‌ترین انتظارات شهروندان دانست و اظهار داشت: شفافیت ازجمله اصول و چالش‌های جدی در حوزه مدیریت شهری و مسئله مهمی است که اگر به درستی به آن پرداخته شود، خروجی آن مدیریت صحیح و قانونمند شهری و همچنین شهروندانی قانونمدار و سرانجام تحقق عدالت اجتماعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد روند پایدار و تثبیت‌شده در شفافیت باید از اطلاعات موجود، استفاده درست و به‌جایی صورت گیرد، افزود: بهره‌گیری افشاگرانه از اطلاعات نه‌تنها سبب سلب اعتماد عمومی می‌شود، بلکه خود می‌تواند فساد‌آور باشد؛ بنابراین استفاده تحلیلی از آمار و اطلاعات گامی رو به جلو خواهد بود.

دودمان اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری زمانی این روند را ثمربخش و مفید می‌داند که مدیریت شهری علاوه بر افزایش پاسخگویی، بتواند در بهبود سیاست‌گذاری‌های خود نیز از تحلیل‌های نهادهای تخصصی استفاده کند. 

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری شیراز به بلوغ شهروندان، نهادها و جامعه مدنی اعتماد دارد، تصریح کرد: در رویکرد دوره جدید مدیریت شهری شیراز ما نظارت همگانی را به نظارت متمرکز ترجیح می‌دهیم چرا که این نهاد آنقدر پیچیده و عریض و طویل است که نظارت متمرکز بر آن جوابگو نیست؛ اما با توجه به اینکه در نظارت همگانی اطلاعاتی که منتشر می‌شود ممکن است نقص‌هایی داشته باشد و حتی تخلفاتی در آن روی دهد، ناگزیر هستیم که از حداکثر ظرفیت نظارت متمرکز نیز استفاده کنیم. 

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز تأکید کرد: به دلیل همین پیچیدگی، برای تحقق شفافیت، دست یاری به سوی شهروندان دراز می‌کنیم برای اینکه همه با هم بتوانیم فسادها و تخلف‌ها را کشف کنیم و آن را کاهش دهیم.

 نسخه جدید سامانه شفافیت راه‌اندازی می‌شود
خانم دودمان در ادامه با اشاره به بررسی سامانه شفافیت شهرداری شیراز در جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر با حضور اعضای این کمیسیون و مدیران و کارشناسان شورا و شهرداری گفت: کمیسیون هوشمندسازی مکلف شد که ظرف دو هفته پیش رو با تشکیل کارگروهی مرکب از اعضا کمیسیون، مشاورین و مدیران شهرداری و همچنین بازرسی شهرداری، فرآیند بارگذاری و همچنین بررسی و ممیزی بخش‌های مختلف سامانه اقدام و گزارش عملکرد را به طور مستمر ارائه کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز افزود: همچنین شهرداری شیراز موظف شد از طریق سازمان فاوا طی دو هفته نسخه جدید سامانه شفافیت را راه‌اندازی کند و سپس ظرف یک‌ماه با هماهنگی بخش‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری بارگذاری انجام گیرد.

دودمان بیان داشت: شهرداری شیراز مکلف است که قابلیت تسهیل دسترسی شهروندان در ساختار یکپارچه شهروندی که قابلیت ارائه در ساختار اپلیکیشن شهروندی را دارا باشد (نسخه تحت موبایل به صورت یکپارچه با دیگر اپلیکیشن‌های شهروندی) ایجاد کند.

وی افزود: شهرداری شیراز همچنین می‌بایست زیرساخت مناسب داده‌باز (OPEN DATA) و ارتباط مناسب با سامانه شفافیت را با هدف دسترسی شهروندان به اطلاعات شهری و افزایش مشارکت و نوآوری شهروندان، پژوهشگران و نخبگان در فرآیند تصمیم‌سازی و حل مشکلات شهری و همچنین ساختاری مناسب به منظور افزایش مشارکت شهروندان در تحلیل داده‌های قابل دسترسی در سامانه شفافیت و در مراحل بالاتر داده‌های شهری ایجاد کند.

رئیبس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر در پایان با اظهار امیدواری نسبت به بهبود وضعیت سامانه شفافیت شهرداری، خاطرنشان کرد: کمیسیون ما در راستای حمایت از روند بهبود وضعیت در خصوص شفافیت در شهرداری شیراز، با برنامه‌های مشخصی روند مکاتبه با سازمان‌ها، مناطق و بخش‌های شهرداری را در زمینه بارگذاری اطلاعات لازم، تسهیل و تسریع خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رک گو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸
0
برادرایشان با کدام آزمون ،مصاحبه وگزینش واردشهرداری شدند.