کد خبر: ۱۳۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

پیام تسلیت شخصیت ها، مدیران فارس و احزاب به مناسب شهادت سردار سلیمانی

شخصیت ها و مدیران استان فارس با صدور پیام های جداگانه، شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند.
شخصیت ها و مدیران استان فارس با صدور پیام های جداگانه، شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان فارس

 آیت الله دژکام در پی شهادت سردار رشید سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد. 
متن پیام به شرح زیر است: 
 بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت، خلعت ذی قیمت و گران‌بهایی است که خداوند عزیز و بلندمرتبه تنها بر تن خاصّان و مقربان درگاه خود می‌پوشاند و سردار سرافراز سپاه اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جمله اولیای الهی در عصر و زمان ما بود که شب گذشته، ثمره عمری تلاش و مجاهدت خود در مسیر اعتلای اسلام عزیز را سرانجام دریافت کرد و به این مقام والا دست یافت.

خوشا به سعادت او که در زمره بهترین مردمان زمان خود بود و سرانجام به دست پست‌ترین مردمان نیز به شهادت رسید.

اینجانب شهادت این سردار رشید سپاه اسلام را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا له الفداء، مقام معظم رهبری، ملت ولایتمدار ایران و خانواده این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خون پاک حاج قاسم عزیزِ ملت ایران، زمینه ساز نابودی کفر و استکبار جهانی و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) باشد.

لطف الله دژکام

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز

پیام تسلیت آیت الله کلانتری در پی شهادت سردار سلیمانی
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در متن پیام علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت پر افتخار سردار رشید اسلام، نماد جهاد و مقومت و اخلاص و سرباز راستین ولایت حاج قاسم سلیمانی را به محضر مبارک حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه، فرماندهی کل قوا، خانواده معزز آن عزیز سفرکرده، امت اسلامی به خصوص رزمندگان جبهه مقاومت در اقصا نقاط جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی تردید شهادت این نماد مبارزه با تروریسم و استکبار، نقطه عطفی است در روند رو به رشد بیداری ملت‌های مسلمان و رسوایی هر چه بیشتر مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم و در حقیقت این عمل جنایتکارانه آمریکا تیر خلاصی بود به حضور مجرمانه این کشور در سرزمین عراق.
روح این شهید سرافراز شاد و یاد و خاطره اش مستدام.

پیام تسلیت جامعه روحانیت شیراز
بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت سـردار وفـادار، فـداکار و جـان نثار حـریم ولایـت و اهـل بیت علیهـم السـلام، سـرادر سپهبد حـاج قاسـم سلیمانـی موجب اندوه و تأثر فراوان گردید. شخصیت ارزشمندی که پس از سال‌ها دلاور مردی و مجاهدت به آرزوی دیرینه خود رسید و به جمع یاران صدیقش پیوست.

این سـردار مـؤمن، رشـید و دلاور سـپاه اسـلام و یادگار دوران دفـاع مقـدس به عهـد و پیمانش وفا کرد و در لحظات دشوار مقابله با دشمنان خدا از هیچ فداکاری دریغ نکرد و با مجاهدت‌های شجاعانه طومار داعش و تروریست‌های منطقه را جمع و در پی حمله شبانه و ددمنشانه دولت منحوس و جنایتکار آمریکا به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

شهادت سـردار رشـید اسلام سپهبد حـاج قاسـم سلیمانـی پـایـان راه نیست و همانگونه که رهبـر معظم انقلاب اسـلامـی حضـرت آیـت الله العظمـی امـام خامنـه‌ای مـدظلـه العـالـی فـرمـودنـد: «با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند». بـی شک نظام مقـدس جمهـوری اسلامـی ایـران و تمامـی گروه‌های مقاومت و حماسـه آفرینان حـزب الله لبنان، حشـد الشعبـی عـراق، انصـار الله یمـن، مجاهـدان فلسطین و آزادی خـواهـان جهـان انتقام سختی از عاملان این جنایت در جای جای این کره خاکی خواهند گرفت.

جـامعـه روحانیت شـیـراز شهـادت این سـردار دلاور و همـرزم بـاوفـایـش شـهیـد ابـو مهـدی المهنـدس را به محضر حضـرت بقیه الله الاعظـم (عج)، مـقام معظـم رهبـری حضـرت امـام خـامنـه‌ای مـدظلـه العالـی، تمامـی مجاهـدان و همـرزمـان جبهـه مقاومـت و مـردم شـریـف و قـدر شـناس و خانواده معـزز ایشان تسلیت عـرض نموده و از خـداونـد متعـال علـو درجـات و حشـر با اولیاء الهـی را برای آن مجاهـد نسـتوه مسئلت مـی نماید. / والسلام

پیام تسلیت نمایندگان فارس در مجلس در پی شهادت سردار سلیمانی
نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.

در متن پیام نمایندگان آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون.

شهادت سراسر افتخار سردار بزرگ اسلام و پاسدار حریم ولایت و امامت و الگوی راستین جبهه مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی محبوب دل‌های مؤمنین و مجاهدان راه حق را به محضر مقام معظم رهبری وامت اسلامی و همرزمان و پاسداران سرافراز و خانواده معزز شهدا و ایثارگران تسلیت عرض می‌نماییم.

پیام سپاه فجر فارس به مناسبت شهادت سردار سلیمانی

در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و همچنین ابوالمهدی مهندس توسط آمریکای جنایتکار، سپاه فجر فارس پیام تبریک و تسلیتی درباره این واقعه صادر کرد.

در این پیام آمده است:

"خون پاک سردار، مقاومت را تثبیت کرد. او به فرمان رهبر، خطر را از ایران به مرز‌های فلسطین اشغالی منتقل کرد. او و همرزمانش از شکستن آینه امنیت ایران در مرز‌های کرمانشاه و خراسان جلوگیری کرد.

او قاب مصونیت ایران اسلامی و سرزمین شهیدان را به آغوش کشید و تا جان از آن حفاظت کرد. او جغرافیای مقاومت را گسترش داد. او عرصه حیات را بر حامیان ترور تنگ نمود. اراده مصمم و ایمان درخشان او مثلث شوم عبری، عربی و غربی را خوار کرده بود.

او پرچم نورانی اسلام ناب را جایگزین پرچم سیاه و ظلمانی التقاط و ترور نمود. آمریکا بداند ترور مجاهدان بزرگ اسلام، آمریکا را از افول نجات نخواهد داد. آمریکا تدوام حضور نامشروع خود در جهان اسلام را به اراده دلبستگان و خونخواهان مقاومت واگذار نموده است.

سلیمانی، مردی بود که با بهره‌مندی از مکتب امام خمینی (ره) قدم در راه جهاد برای احیاگری اسلام ناب در مرز‌های امت اسلامی نهاد. ذهن او سیراب از اندیشه ولایت و حرکت در مسیر سربازی، ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه‌ای (زیده عزه) بود.

او با ترور، جنایت و انحراف و التقاط برای آزادی مستضعفین مبارزه نمود. آن بزرگ مجاهد اسلام، پرچم سیاه ترور را پایین کشید و پرچم اسلام ناب را به اهتزار درآورد.

حاج قاسم، شهید زنده‌ای بود که سناریو‌های امنیت‌زدایی آمریکا و صهیونیست‌ها را نابود کرد. اگر تفکر و اقدام او در تبعیت از، ولی امر نبود باید در کرمانشاه و خراسان به نبرد با تروریست‌های داعش می‌رفتیم و خسارت‌ها افزون‌تر بود ولکن او این تهدید را به موقعیت صهیونیسم جهانی در مرز‌های فلسطین اشغالی منتقل نمود.

ایمان، تفکر و اراده سپهبد سلیمانی، آمریکا را به افول نزدیک نزدیک‌تر کرده است. او ربنا الله گفته بود و برای اثبات حقیقت در مسیر استقامت بود. استقامت در طریق حق با انتظار برای شهادت.

او مقاوم و منتظر بود. آمریکا با جنایت کنونی برای بقای خود تلاش می‌کند امری که زوال آن با این اقدام سبوعانه اجتناب‌ناپذیر گردیده است. در پی این حرکت تروریستی و ددمنشانه، آمریکا تدوام حضور نامشروع خود در جهان اسلام را به اراده دلبستگان و خونخواهان مقاومت واگذار نموده است.

سربازان ولایت و پاسداران سبز پوش حریم انقلاب اسلامی در سپاه فجر استان فارس با تبریک و تسلیت شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس به محصر، ولی امر مسلمین، ملت عزیز ایران و همه آزادگان در سراسر عالم با الگو دانستن ایمان، تفکر و سیره آن مرد آسمانی و مبارز انقلابی اعلام می‌دارد با قوت و قدرت راه او و مسیر استقامت را ادامه خواهند داد.

شهادت گوارای وجود پاکشان باد"

پیام تسلیت فرماندهی ارشد نظامی ارتش در استان فارس و کهگیلویه وبویراحمد
فرماندهی ارشد نظامی ارتش در استان فارس و کهگیلویه وبویراحمد در پیامی شهادت سردار سلحشور اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.
انالله و انا الیه راجعون

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد شهید قاسم سلیمانی محضر آقا امام زمان عج ومقام معظم رهبری و امت شهید پرور تسلیت باد

قاسم سلیمانی قهرمان ملى مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود.
شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سربازان آقا امام زمان واز یادگاران دوران دفاع مقدس یار صدیق امام امت ومقام معظم رهبری و شخصیت نظامی بین المللی وجهانی بودند که خونخواه این ابرمرد جهان اسلام تمام مجاهدین اسلام وجبهه مقاومت وهمرزمان دلیر او در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.
روحش شاد و راهش پر رهرو
  امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی

پیام تسلیت استاندار فارس به مناسبت شهادت سردار سلیمانی
استاندار فارس در پیامی شهادت سردار سلحشور اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ ۖ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ ۚ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ ۚ وَذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

«همانا خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آنها در راه خدا جهاد می‌کنند پس (دشمنان را) به قتل می‌رسانند و (یا خود) کشته می‌شوند، این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده، و از خدا با وفاتر به عهد کیست؟ پس از این معامله‌ای که کردید بسی شاد باشید که این به حقیقت سعادت و پیروزی بزرگ است. » قرآن کریم

سردار عزیز اسلام، سردار سلیمانی به طواف خورشید حق رفت؛ به آسمان پرکشید و یاد و نام بزرگش بر جریده ی عالم به دلاورمردی و نیکنامی ثبت شد.

در طول تاریخ اسلام، همواره شاهد زندگی و مرگ بزرگ مردانی پاکباخته و حماسه آفرین بوده ایم که لحظه لحظه ی حیاتشان، اسوه ی حسنه و قطره قطره ی خونشان، تزریق حیات در شریان اجتماع بوده است؛ بزرگ مردانی که شهادت را معراج تعالی روح بشری و سعادت اخروی و نقطه فرازین حرکت انسانیت و شهامت و دلاوری را حربه ی شکست ناپذیر مکتب می دانند؛ سردار سلیمانی، از این سنخ مردان شریف و پاکباخته بود که با زندگی و شهادتش، شعر حیات طیبه را از نای جان سرود و زنده ی جاودانه شد.

سردار سلیمانی با اراده ای آهنین و ایمانی الهی، با یک دنیا دلیری و حماسه و مجاهدت و استقامت، با سربلندی زندگی و مبارزه کرد و با افتخار و عزت، جان خود را فدای آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و فدای امنیت و آرامش ملت بزرگ ایران نمود و اکنون که آن عزیز به خداپیوسته به دست شقی ترین افراد به شهادت رسید؛در سرای آخرت در قرب جوار رحمت الهی آرام خواهدگرفت و در جنت رضوان، جاوید و در قلوب مومنان و ارادتمندان، ماندگار و ابدی خواهدبود.

اینجانب، ضمن بزرگداشت یاد و نام تمام شهدای عزیز، عروج ملکوتی، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شجاع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خدمت مقام معظم رهبری، همرزمان و ارادتمندان و خانواده ارجمندشان، تسلیت عرض نموده، رجاء واثق دارم که به فرموده مقام معظم رهبری «فقدان سردار فداکار و عزیز، تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ تر خواهد کرد. » انشاءالله
عنایت اله رحیمی – استاندار فارس


فرماندار شیراز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت
فرماندار شهرستان شیراز با صدور پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ

فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ
وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ
وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (در راه او شهید شدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت غرور آفرین سردار دلها، مالک اشتر سپاه ایران سرافراز، سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور سپاه قدس را به محضر مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

یقینا ترور این بزرگمرد جبهه دفاع مقدس و پیوستن به یاران شهیدش، پاسخ سنگین ملت ایران و آزادیخواهان جهان اسلام در پی خواهد داشت و نام و یاد و راه پر غروراین بزرگمرد تاریخ پرافتخار ایران برای همه قرون و اعصار زنده جاوید خواهد ماند.

پیام شورای اسلامی شهر شیراز در پی شهادت سردار سلیمانی
شورای اسلامی شهر شیراز به دنبال شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، پیام تسلیتی صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ

شهادت افتخارآمیز سردار سرافراز لشگر اسلام و ایران، فرمانده همیشه پیروز سپاه قدس، سپهبد پاسدار «حاج قاسم سلیمانی» توسط نیروهای جنایتکار آمریکا را به فرماندهی معظم کل قوا، همرزمان و خانواده بزرگوار آن شهید، ملت شریف و بزرگ ایران و همه دوستدارانش تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

۱۳ دی ماه ۱۳۹۸
شورای اسلامی شهرشیراز


پیام تسلیت آیت الله بهشتی در پی شهادت سردار سلیمانی
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در متن پیام آیت الله بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت سردار پر افتخار سپاه اسلام نماد مبارزه با تروریسم حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان و همراهان شهیدش به دست رژیم تروریست و جنایتکار امریکا را به محضر مبارک امام عصر حضرت بقیت الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، فرمانده معظم کل قوا نائب الامام حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی، و یکایک آحاد ملت قهرمان و شهید پرور ایران به ویژه اهالی معزز استان فارس تبریک و تسلیت می‌گوییم.

بی شک شهادت آن رادمرد عرصه نبرد با استکبار جهانی، فصل جدیدی را در ستیز جانانه با نظام سلطه جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار خواهد گشود و انتقام سختی را برای آنان رقم خواهد زد.

پیام تسلیت علوم پزشکی شیراز به مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی، شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت مهرزاد لطفی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و إنا إلیه راجعون

در پی شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی ایران به دست تروریست‌های جنایتکار ارتش آمریکا در بغداد، جهان اسلام در ماتم او می‌گرید.

مکتب اسلام در طول قرن‌ها حیات، همواره مرهون حضور شخصیت‌های ارزشمندی بوده که با گوهره جان، در مسیر آزادگی و اعتلای اسلام و قرآن ایستاده اند و با تاسی به سرور آزادگان جهان، حضرت امام حسین (ع)، مسیر حق را پیموده اند. خاک پاک ایران نیز به برکت اسلام، فرزندان شایسته‌ای از این دست در خود پرورش داده که بی شک سردار قاسم سلیمانی، از شایسته‌ترین این فرزندان بود که لحظه لحظه حیات پربرکتش را صرف تعالی دین و آبادی وطن کرد و نام او تا همیشه تاریخ، سربلند و پیروز است.

اینجانب به نوبه خود، شهادت این سرباز نام آور وطن را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، مردم شریف ایران و بیت مکرم آن شهید جلیل القدر تبریک و تسلیت می‌گویم.

یکایک ما، ادامه دهنده راه پرافتخار او و حامی خون پاکش هستیم. از خداوند متعال مسالت دارم آن شهید شریف اسلام را با مولا و مقتدایش امام حسین (ع) محشور گردانیده و به خانواده معزز ایشان صبر جزیل عنایت فرماید.

شهردار شیراز در پیامی شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت
در پیام مهندس اسکندرپور شهردار شیراز آمده است:

صبح ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ مردی از جنس نور و آسمان به عرش اعلی که بدون شک زادگاهِ ازلی و جایگاه معهودش بود، پر کشید و گرچه خود به آرزوی دیرینه اش رسید، اما نه تنها ایرانیان، بلکه تمام آزادی خواهانِ جهان را در بهت و اندوهی بی پایان فرو برد. سردار قاسم سلیمانی که نماد بارز مهربانی با یاران و خشم با بدخواهان بود در حالی در آغوش هم رزمانِ شهیدش آرمید که امید مظلومان و خار چشم زورگویان عالم بود.

این جانب از سوی شهروندانِ شیراز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به ایشان تبریک و به خانواده و تمام ایرانیان از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم و امید دارم در سایه عنایت حضرت، ولی عصر (عج) که مرادِ همیشگیِ و یاور سپهبدِ شهیدمان بود، همچون همیشه راه شهیدانِ میهن پر رهرو باشد.

پیام تسلیت انجمن های ۱۴ گانه فرهنگی هنری استان در سوگ سردار شهید
  
تمامی انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری فارس پیام تسلیتی را در راستای شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی منتشر کردند و تمامی برنامه های سطح استان را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام داشتند.

در پی شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی، انجمن های ۱۴ گانه فرهنگی هنری استان شامل، انجمن های خوشنویسان، نمایش، موسیقی، اهل قلم، فیلم کوتاه، عکس، انجمن آثار و مفاخر، اتحادیه چاپخانه داران، انجمن صنفی کانون های تبلیغاتی، اتحادیه تشکلهای قرآنی، کارگروه فضای مجازی، اطاق فکر شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی بیانیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد:

" مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تاسف و حسرت عمیق شد  و ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد و ما اعضاء و مسئولان انجمن ها نیز به نوبه خود این شهادت قهرمانانه را به عموم هموطنان تبریک و تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای سردار محبوبمان شهید سلیمانی علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده معزز و بازماندگان او صبر و اجر مسالت داریم.

 روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس


پیام تسلیت فرمانده سابق انتظامی فارس در پی شهادت سردار سلیمانی
سردار سیروس سجادیان فرمانده سابق انتظامی فارس در پیامی شهادت سردار سرافراز انقلاب حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
شهادت هنر مردان خداست
شهادت بزرگ مرد سپاه اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی را به محضر آقا امام زمان (عج)، فرمانده معظم کل قوا، خانواده محترم ایشان، رزمندگان جبهه مقاومت و ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت عرض میکنم.
از امروز پایگاه‌های آمریکا در غرب آسیا ناامن خواهد شد.

رجاء واثق دارم که با شهادت سردار سپاه اسلام، گام نهایی برای افول قدرت منطقه‌ای و پایان دادن به حیات سیاسی - امنیتی آمریکا و حامیان وی برداشته خواهد شد و تحولات محسوس سیاسی - امنیتی در غرب آسیا برای مبارزه همه جانبه با استکبار در آینده‌ای نزدیک رقم خواهد خورد.

انجمن کلیمیان شیراز با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت
در متن این پیام آمده است: انجمن کلیمیان شیراز ضمن تبریک کسب مقام والای شهادت به روح پاک و پرفتوح سردار شهید، قاسم سلیمانی و آرزوی صبر برای ملت شریف ایران و همچنین با عرض تسلیت به رهبر معظم، نیرو‌های مسلح سپاه و ملت شریف ایران در سوگ این سردار شهید بوده و این اقدام‌خباثت آمیز آمریکا را برگ دیگری از جنایات استکبار جهانی دانسته و محکوم می نماید.

انجمن کلیمیان شیراز سال‌ها مجاهدت شجاعانه و خالصانه آن سردار شهید را در میدان‌های حق علیه باطل ارج نهاده و مسلم میداند که شهادت هدیه‌ای الهی. بابت تلاش‌های بی وقفه و خالصانه ایشان برای این مرز و بوم است، هر چند که فقدان سپهبد قاسم سلیمانی در میادین جنگ رنج آور است لاکن یقین داریم از هر قطره خون آن سپهبد صد‌ها قاسم سلیمانی دیگر به پا خواهند خاست و تحت رهبری و با تکیه بر درایت‌ها و هوشمندی مقام‌معظم رهبری ریشه استکبار آمریکایی را در منطقه خواهد خشکاند.

پیام مدیر کل ورزش و جوانان فارس در پی شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی
در پی شهادت سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی بدست دشمنان و جنایتکاران کور دل ، مدیر کل ورزش و جوانان فارس پیامی تسلیتی صادر کرد.

متن پیام حیدر علی کامیاب کلانتری به این شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم‌
من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، عارف و پارسا و پرهیزکار،سردارقاسم سلیمانی نشان داد،چله تیر دشمنان ایران و اسلام هنوز هم پر از تیرهای کینه،حسد و دشمنی است.

سردار بزرگ سپاه اسلام مانند دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب نهاد همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا بر روی دست داشت و امروز مزد عمری تلاش و مجاهدت خود را با پیوستن به یاران شهیدش و دیدار با معبود گرفت.

اینجانب شهادت این انسان پاک نهاد، مصمم و شجاع را به ساحت مقدس امام زمان ارواحنا فدا،فرمانده کل قوا، ملت بزرگ ایران بخصوص یاران دفاع مقدس و ایثارگران جبهه‌های نورش، جامعه ورزش و خانواده‌ی گرامی و بازماندگان محترم سردار سلیمانی تسلیت عرض می نمایم.

گفتنی است بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان به همین مناسبت کلیه مسابقات ورزشی در روزهای شنبه و یکشنبه 14 و 15 دی ماه جاری در سراسر استان فارس تعطیل اعلام می گردد.

پیام تسلیت دکتر محمدحسن صیف رییس دانشگاه پیام‌نور استان فارس
بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعداً علیه حقا فی التوریة و الانجیل و القرآن و من او فی بعهده من الله فاستبشرواببیعكم الذی با یعتم به و ذلك هم الفوز العظیم

خدا از مومنان جان ها و مال هایشان را خرید، تا بهشت از آنان باشد در راه خدا جنگ می كنند چه بكشند چه كشته شوند وعده ای كه خدا در تورات و انجیل و قرآن داده است به حق به عهده اوست و چه كسی بهتر از خدا به عهد خود وفا خواهد كرد بدین خرید و فروخت كه كرده اید شاد باشید كه كام یابی بزرگ است.

شهادت سردار سرافراز اسلام را که مجاهدتهای بیشمارش بر همگان حتی دشمنان و مستکبرین قسم خورده واضح و آشکار است به آحاد مسلمین علی الخصوص رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک عرض نموده و قطعا راه سردار سرافراز پررنگتر ادامه خواهد داشت.

پیام تسلیت دکتر پرنیان شهردار صدرا، به مناسبت شهادت فرمانده سپاه قدس
سپهبد شهید قاسم سلیمانی مظهر وفاق ملی، خدمت گذاری بی منت و تلاش مجاهدانه و الگوی عملی برای مدیریت انقلابی
بسم القاصم الجبارین

أَما عَلِمْتَ أَنَّ الْقَتْلَ لَنا عادَةٌ وَ کَرامَتَنَا الشَّهادَةُ؟ *
امروز خون مطهر شاگرد برجسته اسلام و مکتب امام خمینی (ره) درخت تناور انقلاب اسلامی را ابیاری نمود تا شقی‌ترین احاد بشر، سرداری را به آرزوی خود برسانند که همه وجودش محض و وقف اطاعت از اوامر مولا بود و برای خدمت به مردم و مستضعفین عالم سر از پای نمیشناخت.

امروز شهید عزیزمان سپهبد قاسم سلیمانی در حالی میهمان سفره نبی مکرم اسلام (صلی الله و علیه و آله) و امیرمؤمنان (علیه السلام) است که شهدای همرزم او، چون گوهری او را در آغوش گرفته اند و برای ما داغ و حسرت نبودنش جانمان را به لب رسانده، اما تسلیم تقدیر و قضای الهی شده ایم تا در رکاب رهبر عاشورایی مان، "همان مأموریت قاسم سلیمانی" ** را در اقصی نقاط عالم تا نابودی شیطان اکبر و ر‍ژیم جعلی صهیونیستی ادامه دهیم.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی مظهر وفاق ملی، خدمت گذاری بی منت و تلاش مجاهدانه و الگوی عملی برای مدیریت انقلابی در سطح عالم بود.
این شهادت پرافتخار که اسشتمرار خون سرخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است را به محضر حضرت ولی عصر (ع) و رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و علوّ درجات را برای شهید سعیدمان از درگاه منان هستی بخش خواستارم.

پیام تسلیت مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) استان فارس
محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) استان فارس در پی شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیت صادر کرد.

بسم الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا﴿سوره احزاب آیه ٢٣﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
شب قبل خفاش‌های آمریکایی جنایتی هولناک مرتکب شدند و در یک عملیات تروریستی سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

شهادت تنها مدالی است که در قبال مجاهدات سراسر افتخار این فرمانده محبوب بین‌المللی ارزشمند است.

قطره قطره خون این شهید معظم بی‌پاسخ نخواهد بود و از امروز معادلات منطقه به نفع جریان مقاومت تغییر خواهد کرد. نبرد ما نبرد حق علیه باطل است و این مبارزه تمام ناشدنی است.

اینجانب شهادت سرافرازانه این مجاهد عالیقدر را به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، آحاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی تبریک و تسلیت عرض می نمایم .ان شاء الله به زودی شاهد انتقام سختی از سوی جبهه مقاومت خواهیم بود.

پیام سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز در پی شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی
بسم رب الشهدا و صدیقین

شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران ،فرمانده سپاه قدس، سپهبد حاج قاسم سلیمانی بدست نیروهای جنایتکار آمریکا را به ساحت مقدس حضرت حجت بن الحسن (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ،هم رزمان وی ، خاندان بزرگوار ایشان ،ملت شریف وبزرگ ایران و خانواده بزرگ بهزیستی شهرستان شیراز تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

هادی ابراهیمی سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز

پیام تسلیت مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، طلایه‌دار عرصه‌های مقاومت و ستیز با دشمنان اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی که همواره عشق و شور جهاد فی‌سبیل‌الله در سر داشت را به محضر امام عصر (عج) و نایب برحقش امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، خانواده معظم آن سردار عالیقدر و آحاد مردم شریف و شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق صبر و اجر و ادامه راهش را مسالت می کنیم.

سردار عالیقدر و دلاور به آرزوی دیرین خود رسید و با پیوستن به رفقای شهیدش نشان داد که دفاع مقدس همچنان باقی و شهادت یگانه پاداش درخور برای آنانی است که در عمل تنها به عزت اسلام و عظمت امت اسلامی می‌اندیشند و حیات طیبه را در میدان جهاد جستجو می‌کنند.

پیام تسلیت علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس
بسم رب‌‌الشهدا و الصدیقین

 دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون آلوده شد و بامداد امروز، قبل از طلوع خورشید، ستاره‌‌ای تابناک از آسمان رشادت، جوانمردی، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازی ایران اسلامی به دست اهریمنان به خاک و خون کشیده شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت و ایثار، زندگی خود را صرف مبارزه با تجاوز, بی عدالتی و تروریسم کرده بود, دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نائل شد و به دیدار معشوق همیشگی پر کشید.

ضمن تسلیت از دست دادن سردار رشید اسلام به همه ظلم‌‌ستیزان و سربازان جبهه حق، رهبر معظم انقلاب و خانواده معزّز آن شهید، استمرار راه باعزتش را با عظمتی فزون‌‌تر از خداوند بزرگ مسئلت داریم.

پیام تسلیت حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس
بسم رب الشهداء والصدیقین

«آنان که رفتند کاری حسینی کردند؛ و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند.»

و تو هم حسین بودی و هم زینب زمان ما ...
شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، مالک‌اشتر ولایت، اسوه مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را محضر حضرت صاحب الزمان (عج)، نایب بر حقش حضرت آیت‌الله علی خامنه ای، هم‌رزمان شهیدش و ملت عزیز ایران تسلیت عرض می‌نماییم.

قطعاً روح بلند و ارزشمند این مرد خدا هم‌نشین سید و سالار شهیدان و شهدای هم‌رزمش خواهد بود.

پیام تسلیت سید کمال پاک فطرت مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس
خون پاک شهیدان ما؛ امتداد خون پاک شهیدان کربلاست. " امام خمینی (ره)"

سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و چهره بین المللی جبهه مقاومت و یادگار هشت سال دفاع مقدس به ملکوت اعلی پیوست و روح جاودانه او به تعبیر رهبر معظم انقلاب آسمانی شد و به مقام والای شها دت که آرزویش بود رسید.

فداکاری های خالصانه و مجاهدتها ی این سردار بزرگ پرافتخار اسلام در ذهن ملت بزرگ ایران جاودانه خواهد بود و با نثار خون پاک ومطهرش ؛ انقلاب اسلامی را مستحکمتر نمود. شهادت سرداررشیداسلام را به محضر حضرت ولی عصر( عج)؛ مقام معظم رهبری و همه نیروهای مسلح بالاخص همرزمان ایشان در سپاه پاسداران قهرمان و ملت سرافرازایران تبریک و تسلیت عرض مینماییم.

مدیرکل و کارکنان پست فارس شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند
مدیرکل وکارکنان اداره کل پست فارس با صدور پیامی شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی را به خانواده محترم ، فرزندان عزیز و ملت  انقلابی ایران اسلامی تسلیت گفتند.

دربخشی از این پیام آمده است : خبر شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق  قلب تمامی مردم ایران اسلامی را به درد آورد و اندوهی فراوان را موجب شد.

متن پیام بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قلب تمامی مردم ایران اسلامی را به درد آورد و اندوهی فراوان را موجب شد.

این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و نیروهای مقاومت اسلامی تسلیت عرض می نمایم.

بدون شک ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی،  درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

پیام تسلیت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در پیامی شهادت سردار سلیمانی
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در پیامی شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت خالصانه که بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به وقوع پیوست را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت دکتر حسن نوروزی بدین شرح است:
بسم الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)

اقدام جنایتکارانه آمریکای پلید و متجاوز در به شهادت رساندن فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سرافراز تاریخ ایران، حاج قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، که عمر ارزشمند خود را در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه گذاشتند، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد.

بدون شک ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی ، مجاهدت ها ، فداکاری ها و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار سردار سلیمانی در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام و سرافرازی ایران عزیز ، را تا ابد فراموش نخواهند کرد و یقین دارم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده با ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی ، انتقام شهادت سردار سلیمانی را از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت. اینجانب در پایان وظیفه خود می دانم شهادت این مجاهد عالیقدر را به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی، آحاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، بیت مکرم ، همرزمان علاقمندان و ارادتمندان وی تبریک و  تسلیت عرض نمایم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

پیام تسلیت امیر بنی کریمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس
بسم الله الرحمن الرحيم

شهادت سردار رشيد، سلحشور و پرافتخار اسلام سپهبد حاج قاسم سليماني و جمعي از همراهان ايشان به دست دولت تروريست و جنايتكار امريكا را به محضر رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض می‌ نمايم.

سردار شجاع و بزرگ اسلام و سرباز ولايت با مجاهدت هاي خالصانه و شجاعانه در خط مقدم مقاومت نقش بي بديلي در حفظ وحدت و انسجام ملت هاي منطقه داشت و به عنوان پرچم دار جبهه مقاومت، ايستادگي را به همگان آموخت.

بدون تردید راه سترگ ایثار و مقاومت سردار فداكار و عالي مقام شهيد سپهبد حاج قاسم سلیمانی این مبارز خستگی ناپذیر و سلحشور در نیروهای مقاومت اسلامی ادامه خواهد یافت و سبب وحدت و انسجام امت و ملت اسلام براي مبارزه با اسكتبار، جنايتكاران و نظام سلطه خواهد شد.

پیام تسلیت هیئت رزمندگان اسلام استان فارس
انا لله و انا الیه راجعون
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ  فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ  وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر در عهد و پیمان خود ندادند
شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار سپاهیان اسلام به دست سخیف ترین دشمنان کوردل اسلام موجب تاثر شدید مردم ایران و جهان اسلام شد . 
حاج قاسم سلیمانی که از یادگاران دوران دفاع مقدس بود با اخلاصی بی نظیر و مجاهدتی شجاعانه به دفاع از کیان این سرزمین اسلامی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال ها مبارزه و حضور در خط مقدم نبرد حق علیه باطل به یاران شهیدش پیوست  
و نشان داد که فدایی مکتب اهل بیت علیهم السلام و مطیع امر ولایت و رهبری می باشد. 
هیئت رزمندگان اسلام استان فارس این ضایعه بزرگ را به ملت ایران،  جهان اسلام و تمامی آزادیخواهان  تسلیت عرض می نماید.

هیئت رزمندگان اسلام استان فارس


پیام تسلیت مدیر کل بهزیستی فارس
دکتر سید محمد صادق کشفی نژاد مدیر کل بهزیستی فارس با صدور پیامی شهادت سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن پیام
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ

بی شک پرچم پرافتخار رشادت‌ها و حماسه‌های سردار بزرگ قاسم سلیمانی، فرمانده دلاور و قهرمان اسلام و ایران، تا ابد، بر تارک پرآوازه جهاد، شهادت، آزادیخواهی و حق طلبی در اهتزاز خواهد بود.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ بهزیستی ضایعه شهادت فرمانده دلاور سپاه اسلام و پاسدار والای حرم اهل بیت(ع)، سردار قاسم سلیمانی را به محضر مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، فرماندهان و رزمندگان سپاه، ملت شریف ایران و خانواده معظم و معزز ایشان تسلیت عرض می نمایم انشا..روح مطهر و بلند این شهید عزیز والامقام بزودی شاهد درهم شکستن استخوانهاى استکبار کفر ونفاق در منطقه وجهان خواهد بود.

پیام تسلیت عبدالعزیز کریمی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت سردار رشید اسلام، سرباز سپاه ولایت، بزرگ مرد عرصه جهاد و مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و همرزمان رشیدش را به، محضر حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای دام ظله العالی و امت شهید پرور ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌ نمایم.

امید است ثمره ی خون این پاکان و رزمجویان، بیداری همه ی امت اسلامی و وجدان بشری باشد تا بتوایم با اقتدار پرچم اسلام ناب را باظهور حضرت صاحب الزمان عج در اقصی نقاط جهان به اهتزاز در آوریم.

پیام رئیس جهاددانشگاهی فارس در پی شهادت سردار سلیمانی
دکتر مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، با صدور پیامی، ضمن تاکید براینکه شهادت راه مردان خداست؛ شهادت سردار سپهبد پاسدار، حاج قاسم سلیمانی به دست نیرو‌های آمریکایی را تسلیت گفت.

در پیام بابایی آمده است؛

" بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در پی اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیرو‌های آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فیض عظمای شهادت ایشان را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر و پاک این شهید جلیل القدر تبریک، و این ضایعه عظیم و فقدان بزرگ و اسفناک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیرو‌های مسلح و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ملت بزرگوار ایران و خانواده معزز ایشان و نیرو‌های جبهه مقاومت اسلامی تسلیت عرض می‌نماییم.

بدون شک ترور مذبوحانه سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی، این شهید قهرمان و سرافراز قلب همه دوستداران نظام و جبهه مقاومت اسلامی را به درد آورده است.

ایادی استکبار و به ویژه آمریکای جهانخوار در پی این اقدام باید بدانند که انتقام سختی در انتظارشان خواهد بود.
ان شاءالله روح ایشان و همرزمان شهیدش با سرور و سالار شهیدان محشور شود، و توفیق ادامه راه این شهید بزرگوار در راه دفاع از میهن اسلامی و حفظ جبهه مقاومت اسلامی نصیب تمام ملت ایران شود.

بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی
دانشگاه آزاد اسلامی برای انتقام خون پاک سرباز پرافتخار اسلام با تمام توان در کنار رهبر معظم انقلاب می‌ایستد.

در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای بر لزوم انتقام خون این شهید بزرگوار اسلام تأکید کردند.

ر پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به دست تروریست‌ها و متجاوزان آمریکایی، اعضای هیأت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن بیانیه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:
بسم الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نیرو‌های متجاوز و تروریست امریکایی، موجی از خشم و نفرت را برانگیخت. اعضای هیأت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در کنار ملت غیور ایران، داغدار این مصیب بزرگ هستند و با تمام توان در کنار رهبر معظم انقلاب می‌ایستند تا انتقام خون پاک این سردار باافتخار اسلام و دیگر شهدای مقاومت را بگیرند.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سرباز سرافراز اسلام که عمر باعزت خود را درراه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت (ع) و سربلندی اسلام گذراند، انزجار خود را از جنایتکاران و مخالفان اسلام و ایران اعلام می‌کند.

پیام تسلیت فرماندار ویژه شهرستان جهرم به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی
مهدی شفیعیان پیامی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من المؤمنین رجال صَدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبَه و منهم من ینتظر و ما بَدلوا تبدیلا»

شهادت بزرگ سردار ایران اسلامی و فرمانده دلاور سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست متجاوزان و و جنایت‌کاران آمریکایی، قلوب ملت بزرگ ایران اندوهگین کرد.

بدون تردید پرچم پر افتخار رشادت‎های او بر تارک پر آوازه جهاد و شهادت در عرصه مقاومت اسلامی جاودانه در اهتزاز خواهد بود و تاریخ این دیار عزت‎مندی را از او به یادگار خواهد داشت و فصل جدیدی در مبارزه امت اسلامی با جنایتکاران خواهد گشود و با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت.

اینجانب این ضایعه سنگین را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه به همرزمان ایشان تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی عج و در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم تبریک و تسلیت عرض نموده، غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با ائمه اطهار و سید و سالارشهیدان ابا عبدالله حسین (ع) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت کانون کارآفرینان فارس در پی شهادت سردار سلیمانی
کانون کارآفرینان فارس در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و سرافراز سپاه قدس بیانیه ای صادر کرده است.

در متن پیام علیرضا ظهیرامامی رییس این کانون آمده است:

« " بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام ، آسمانی شد. خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور و قهرمان مبارزه با کفار و تروریست ها ، موجب اندوه شدید ملت بزرگ ایران و همه مجاهدان جهان اسلام شد. عمر با برکت این فرمانده رشید اسلام و مالک اشتر زمان ، بی شک صرف امنیت کشور عزیزمان شده است و اوست که هرگز نمی میرد و راهش نیز همچنان ادامه خواهد داشت. فرزندان جان برکف برای اسلام کم نیستند،‌ هستند سردارانی که جای ایشان قرار گیرند و راه این شهید بزرگوار را ادامه دهند تا دشمنان را ذلیل و نابود کند و نگذارند آنان به اهداف خودشان برسند.

کانون کارآفرینان فارس شهادت این اسوه مقاومت و مبارزه با کفر و ظلم ستیزی را به ملت شریف ایران تسلیت عرض می نماید.»

پیام تسلیت سازمان بسیج اساتید فارس
 در متن سازمان بسیج اساتید فارس آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
و لا تحسبن قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
 
خون حسین (ع) در سلیمانی‌ها تداوم و جریان دارد. او زنده است و روح بزرگ او در میان میلیون‌ها مجاهد راه حسین (ع) حضور دارد و اراده‌های آهنین آن‌ها را تقویت می‌کند.
 
شیطان و ایادی مستکبر آن کور خوانده اند که بتوانند شیعیان و آن‌هایی که با خود و خدای حسین (ع) عهد بسته اند که جز به مبارزه و جهاد با ظلم و استکبار تا حاکمیت فرزند حسین (ع) بر جهان به چیز دیگری نیندیشند را، متوقف کنند و به اسارت دنیای مادی و لذت‌های آن در آورند.
 
 هیهات من الذله" بقول امام (ره) بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود و امروز باید گفت: بکشید ما را جهان اسلام و مستضعفین عالم بیدارتر می‌شوند. باور بزرگ و مشترک دوگانه" اسلام و استکبار" در همه‌ی ابعاد جنگ حق و باطل امروزه عمیق و عمیق‌تر شده است؛ و همه حقیقت طلبان عالم پای این راه ایستاده اند و آن را تداوم می‌بخشند و تا از اضمحلال کاخ عنکبوتی دنیا طلبان از پای نخواهند نشست.
 
خون پاک سلیمانی و سلیمانی‌ها امروزه حجت را بر همه فطرت‌های خدا جو تمام کرده است که هیج نقطه مشترکی برای تفاهم و کار مشترک با سردمداران مادی پرست استکبار جهانی وجود ندارد و آن‌ها دست از خدا جویان عالم بر نمی‌دارند مگر آنکه اعتقاد آن‌ها را برگردانند. جنگ آن‌ها با حق و حقیقت و خدای این عالم و همه فضیلت‌ها و رهروان آن است. ملت ایران بخوبی دریافته است که جز مجاهدت و مقاومت در برابر خوی تجاوز گری و خونخواری استکبار راه دیگری باقی نمانده است و در همه‌ی صحنه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی باید به اراده‌های راسخی تکیه کنند که راه سلیمانی را می‌توانند تداوم بخشیده و مستحکم‌تر کنند و عزت و سربلندی و پیشرفت را در این مسیر جستجو می‌کنند.
 
شهادت سردار و سرباز راه ولایت بر همه‌ی اراده‌های راسخ خدا جو مبارک.

پیام تسلیت مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی فارس در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:
بسم الرب الشهداء و الصدیقین

«شهادت هنر مردان خداست»

شهادت سردارسپاه اسلام و مجاهد خستگی ناپذیر جبهه مقاومت، پاسدار حریم عزت، شرافت انسانیت، اسطوره ملي و مدافع سرافراز مظلومان عالم، عصاره شهامت، شجاعت، درایت و عطوفت، شهید والا مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران وملت قهرمان ایران و جامعه کار وتلاش و تعاونگران در استان فارس تسلیت عرض می‌کنم.

پرچمی که سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدشان در حمایت از مظلومان و مبارزه با تروريسم برافراشته است، به حول قوه الهی با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند.

از تشکل های کارگری و کارفرمایی و تعاونگران سراسر استان ضمن عرض تسليت درخواست می نمایم همراه با ساير اقشار ايران إسلامي در استان فارس ،همراهی و اعلام تسلیت در بزرگداشت یاد و نام سردار رشيد ايران اسلامي تأكيدي موكد بر اين داشته باشيم كه هرچند دلهايمان محزون و غمگين است وليكن با عزمي استوارتربراي حفظ آرمانهاي انقلاب اسلامي و كيان ايران عزيز تحت امر مقام معظم رهبري هم قسم مي شويم وبدينوسيله از همه عزيزان دعوت مي نمايم كه در پی شهادت فرمانده بی نظیر ومحبوب دلها، سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی راهپیمایی مردم استان فارس بعد از نماز دشمن شکن جمعه در سراسر استان فارس برگزار میگردد،حضور بهم رسانند.لازم به ذكر است این مراسم در شیراز بعد از نماز جمعه از خروجی بست شهید آیت الله دستغیب ره حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ ع به سمت چهارراه پیروزی برگزار خواهد شد.

بیانیه شورای هیئات مذهبی شیراز و استان فارس
بسم رب الشهدا
شهادت آرزو و نهایت کار عاشقان حسین (ع) است. آسمانی شدن فرمانده اصلی خطوط مقاومت شیعه را می‌بایست به ساحت مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، علمای اسلام، تمامی رزمندگان خطوط مقاومت و دوست‌داران اهل بیت تسلیت و به خانواده معزز ایشان تبریک گفت. این عزیز گرانقدر همچون مقتدایش حضرت ابوالفضل (ع) دستان و بدن خود را در راه دفاع از حریم ولایت و راه حسین (ع) تقدیم نمود و اگر جز این بود باورش دشوار بود. بدیهی است کل هیئت‌های مذهبی نه فقط در شیراز و استان فارس بلکه در سراسر محلات شیعه نشین دنیا شهادت این عاشق راه حسین (ع) و مدافع حریم ولایت را گرامی خواهند داشت.

پیام تسلیت بسیج اساتید دانشگاه شیراز آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ﴿سوره مبارکه احزاب، آیه ۲۳﴾.

امام خمینی (ره): شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند.

نام زیبای حاج قاسم سلیمانی همواره فتح و پیروزی را در اذهان و خاطره‌ها تداعی می‌کرد. آری وجود نازنین حاج قاسم سلیمانی حقیقتا یک پیروزی مجسم بود. پیروزی مکتبی که او را تربیت نموده، پیروزی کتابی که آیاتش را تلاوت می‌کرد، پیروزی امامی که خود را سرباز کوچکش می‌خواند و پیروزی رهبر فرزانه‌ای که مطیع بی، چون و چرای فرمانش بود.

به یقین همان سان که زندگی سراسر مجاهدت و نورانیت حاج قاسم عزیز عین پیروزی بود، شهادت عارفانه و عاشقانه او نیز نوید بخش پیروزی‌های بزرگ برای جریان مقاومت در منطقه و نهضت جهانی اسلام در سراسر عالم خواهد بود، انشاء الله.

پیام تسلیت کانون دانشگاهیان فارس در پی شهادت سردار سلیمانی
در متن بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان فارس آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم
ولا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون
 
شهادت هنر مردان خدا است. مجاهد فی سبیل الله و شاگرد حقیقی مکتب اهل بیت علیهم السلام، سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، مزد مجاهدتهایش را با شهادت توسط شقی‌ترین آحاد بشر گرفت و به لقاء الله پیوست.
 
ولایت مداری، تواضع و شجاعت مومنانه و رشادت‌های بیاد ماندنی و مجاهدت‌های بی نظیر سردار شهید سلیمانی در دفاع از آب و خاک و امنیت و شرف مردم ایران اسلامی و دفع خطر جرثومه داعش از منطقه، برای همیشه در تاریخ خواهد ماند؛ و اینک اگر چه شهادت او برای هر مسلمان آزاده‌ای غمبار و دردناک است، اما یقیناً همانگونه که نام او و حضور او و مجاهدت‌های او همواره زمینه ساز پیروزی‌های غرور آفرین جبهه مقاومت اسلامی در عرصه‌های مختلف و پیام آور امنیت و عزت برای آحاد ملت‌های منطقه بود؛ شهادت مظلومانه اش نیز به اذن الهی جان تازه‌ای به جریان مقاومت اسلامی خواهد بخشید و پرچم‌های جدید مقاومت بر سیلاب خروشان خون او در اطراف و اکناف عالم برافراشته خواهد شد.
 
شهید سلیمانی سید الشهدای مقاومت بین الملل است و خون پاک او ترامپ و صهیونیست‌های جنایتکار را زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردند به پشیمانی خواهد نشاند و عزادار پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت بین الملل خواهد نمود، و سرور و شادی را به کام مستضعفین و مظلومین عالم خواهد نشاند.
 
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان فارس، شهادت این سردار بزرگ اسلام و مجاهدان همراه وی را به پیشگاه حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی و امت اسلامی تسلیت عرض نموده و مطمئن است که نیرو‌های مقاومت بین الملل به زودی در اطراف دنیا انتقام سخت و پشیمان کننده‌ای از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.
پیام تسلیت شورای ائمه جمعه اهل سنت جنوب فارس
 شورای ائمه جمعه اهل سنت و جماعت منطقه‌ گله دار با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفت .

در متن پیام شورای ائمه جمعه اهل سنت آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون

سردار سرافراز سپاه اسلام سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی پس از سال‌ها مبارزه در راه اعتلای اسلام و انقلاب و دفاع از امنیت مردم، به دست امریکا و اسرائیل جنایت کار به فیض شهادت نائل شد.

شهادت این سردارسرافراز را به مقام معظم رهبری و ملت غیور ایران و خانواده محترم آن سردار، تسلیت می‌گوییم و برای این شهید عزیز علو درجات را از خداوند مسالت داریم؛ و این اقدام ددمنشانه و جنایت بار امریکا و اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنیم.

پیام تسلیت جامعه اساتید حوزه علمیه فارس
جامعه اساتید حوز ه علمیه فارس در پیامی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در متن جامعه اساتید حوزه علمیه فارس آمده است: من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله الیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر
شهادت پر افتخار مالک اشتر زمان، سردار رشید اسلام، مرد میدان عمل، حاج قاسم سلیمانی را به محضر مبارک مولانا صاحب الزمان (عج) مقام معظم رهبری، خانواده مکرم ایشان و مردم مسلمان جهان به خصوص رزمندگان مقاومت اسلامی، تبریک و تسلیت می‌گوییم.

برای ان عزیز سفر کرده افتخار همین بس که توسط جنود شیطان بزرگ و ابر تروریست جهان آمریکای جنایتکار به شهادت رسید.

بی تردیدشهادت این فرمانده دلاور اسلام، موجب تقویت هر چه بیشتر جبهه مقاومت و منفوریت روزافزون جنایتکاران غربی، عربی و عبری خواهد شد۰ روحش شاد و راهش مستدام.

پیام تسلیت دکتر رزمجو استاد دانشگاه شیراز
بسم رب الشهدا و الصدیقین
شهادت سردار سرافراز و شجاع اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران علی الخصوص مردم شریف استان فارس تسلیت عرض می نمایم.

اینجانب رجا واثق دارم که پرچم عزت و سربلندی آن شهید والامقام بدست شاگردان بی شمارش برافراشته و مسیر درخشان و ماندگار آن مجاهد تداوم خواهد یافت.

پیام تسلیت دکتر امین‌رضا ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس
بسم رب الشهدا و الصدیقین
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی موجب تاثر همگان گردید.این ضایعه عظیم را به پیشگاه حضرت ولی عصر اروحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، خانواده گرانقدر ایشان و ملت عزیز و شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

پيام تسلیت رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس
"انالله و انا الیه راجعون"

«الْقَتْلَ لَنا عادَةٌ وَ كَرامَتَنَا الشَّهادَةُ»؛
کشته شدن در راه خدا، عادت ديرين ما و شهادت، مايه كرامت و افتخار ماست.

شهادت یار دیرین مقام معظم رهبری و مالک اشتر ایشان، سرباز اسلام و ولایت و فرمانده شجاع، فداکار و بی نظیر جبهه مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مهندس ابومهدی مهندس و تعدادی از یاران و همرزمانشان را به محضر مبارک حضرت ولیعصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب(مد ظله العالی)، ملت شهید پرور ایران اسلامی، بسیجیان دلاور، جهادگران خدوم و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده، از خداوند رحمان برای همسر، فرزندان و خانواده این عزیزان اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس
بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ

شهادت سردار فداکار اسلام، شهید قاسم سلیمانی، مالک اشتر زمان را به پیشگاه امام زمان (عج) و نایب بر حقشان امام خامنه ای و همه مردم بزرگ ایران و جامعه بزرگ و غیرتمند عشایر کشور به ویژه عشایر ولایتمدار فارس تسلیت عرض می نمایم.

جامعه عشایر فارس همگام با سایر آحاد مردم عزیز کشور اسلامی مان ضمن محکومیت این عمل مذبوحانه شیطان بزرگ، مصمم تر از گذشته گوش به فرمان ولایت و رهرو راه شهدا و سیره سردار سلیمانی خواهد بود و در راه حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمترین تردیدی را به خود راه نخواهد داد.

آنچه مسلم است این گونه اعمال تروریستی برخلاف اهداف امریکا و مزدورانش در منطقه، باعث اتحاد بیشتر مردم ایران و آزاد اندیشان جهان خواهد شد و عزم آنان را در مبارزه با خوی استکباری دشمنان منسجم تر خواهد نمود. ان شاء الله

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در پی شهادت سردار سر لشکر حاج قاسم سلیمانی
دکتر حبیب دانش منش رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

 متن پیام تسلیت رییس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در پی شهادت سردار شهید اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش به شرح زیر است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهادت هنر مردان خداست.
حضرت امام خمینی (ره)

شهادت سردار پر افتخار اسلام که سال‌ها در میدان‌های مبارزه با تروریست‌ها مجاهدتی خالصانه و شجاعانه داشت، جبهه مقاومت را در منطقه و جهان مقاوم‌تر خواهد کرد تا این مسیر را هموار‌تر طی کند و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون پاک او و همراهانش آلودند.

اینجانب به نمایندگی استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان فارس شهادت سردار سر لشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه مقدس حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه دانشگاهی کشور و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم.

متن پیام تسلیت مدیرکل بیمه سلامت فارس در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی
بسم الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی، موجی از خشم و نفرت را برانگیخت.

کارکنان ولایتمدار بیمه سلامت فارس در کنار ملت غیور ایران، داغدار این مصیب بزرگ هستند و با تمام توان در کنار رهبر معظم انقلاب می ایستند تا ادامه دهنده راه این سردار با افتخار اسلام و دیگر شهدای مقاومت باشند.

پرسنل بیمه سلامت فارس، ضمن تسلیت شهادت این سردار سرافراز اسلام که عمر باعزت خود را در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت (ع) و سربلندی اسلام گذراند، انزجار خود را از جنایتکاران و مخالفان اسلام و ایران اعلام می کند.
دکتر فرهاد لطفی 
مدیرکل بیمه سلامت فارس

پیام تسلیت مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس
بسم رب الشهدا و الصدیقین
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اسوه ایمان، ایثار، شجاعت و ولایت پذیری و نمونه‌ای از تربیت شدگان مکتب جهاد و مقاومت بود، که سال‌های سال برای عزت و سربلندی میهن عزیزمان از هیچ کوششی دریغ نکرد.

این مجاهد فداکار و وارسته با ایمان و اعتقاد بسیار قوی، ولایت مداری، اخلاق و جنبه‌های عاطفی آمیخته با صلابت و شجاعت جایگاه رفیعی را در بین امت اسلام و جبهه مقاومت کسب کرده بود و شهادت او دل‌های مسلمانان را عمیقا به درد آورد. مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تبریک به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تسلیت به تمامی عاشقان فی سبیل لله و مردم شریف ایران به ویژه مربیان، اعضا و اولیا گرامی، با هدف ارج نهادن به فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت و صیانت از میراث گرانبهای شهدای والامقام و ادای احترام به شهید مکتب مقاومت و اخلاص وایثار، حاج قاسم سلیمانی با برنامه ریزی، پشتیبانی و هماهنگی‌های لازم نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آگاه سازی اعضا اهتمام جدی را بعمل خواهد آورد.

یاد و نام سردار شهیدسپهبد قاسم سلیمانی برای همیشه در خاطر ایرانیان خواهد ماند. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

پیام تسلیت مدیر شرکت صنایع شیر ایران پگاه
انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا.
شهادت هنر مردان خداست.

شهادت سردار مجاهد اسلام ، مدافع حرم اهل بیت ( علیهم السلام ) شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، نماد مقاومت و ایثار را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری (دامت برکاته)و امت بزرگ اسلام ، جبهه مقاومت و مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمائیم. او که عمر با برکت خویش را در دفاع از اسلام ، قرآن ، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وقف کرده بود چه خالصانه و صادقانه در صبحگاهان روز جمعه روز متعلق به امام زمان (عج) به سوی معبود خویش پرکشید.

شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش نشان دهنده شکست سیاست و عجز دولت تروریستی امریکا و همه ی وجود منحوس استعمار و استکبار است.

مدیران ، کارگران و بسیجیان شرکت صنایع شیر ایران پگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بویژه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی ، با امام و رهبر خود عهد می بندد که ادامه دهنده راه شهدای مقاومت بوده و تحت فرمان فرمانده کل قوا آماده هرگونه جانفشانی است و جبهه تولید ملی را با تمام توان به پیش خواهد برد.

متن پیام تسلیت دادستان عمومی وانقلاب شهرستان فسا 
به شرح ذیل می باشد
بسم الله قاصم الجبارین
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (احزاب۲۳)
شهادت مرد میدان جهاد و مبارزه، مجاهد خستگی ناپذیر جبهه‌های جنگ با کفار و تروریست‌ها، سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور و قهرمان نیروی قدس را محضر حضرت، ولی عصر ارواحنا له الفدا، مقام عظمای ولایت، مسلمین جهان، ملت بزرگ ایران و مردم شهیدپرور شهرستان فسا، همرزمان شهید و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

این سرباز ولایت و امت و مجاهد فی سبیل الله و پاسدار شجاع امنیت ایران و منطقه که سال‌های متمادی در راه دفاع از کیان انقلاب اسلامی و سرزمین‌های اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود به آرزوی دیرینه اش یعنی فیض عظیم شهادت رسید.

سپهبد سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی بود که هرگز تفکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.

بی تردید خون مطهر این قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی تجاوز‌ها و جنایت‌های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد و ملت‌های اسلامی و مردم شریف ایران را در پیگیری آرمان‌های الهی و انسانی انقلاب اسلامی استوار خواهد ساخت
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان فسا.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شیراز

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِی سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ 

"هرگز مپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند بلکه زنده و حیات ابدی شده اند و در نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود"
سلام و درود خداوند بر روح پاک شهدا و امام شهدا
شهادت سرباز ولایت  و سردار دل ها سپهبد شهید ،حاج قاسم سلیمانی  راكه عمر پربركت خودرا وقف خدمت به اسلام ومسلمين ومجاهدت در راه خدا ،دفاع از  خاک میهن ومبارزه بااستكبار جهانی نمود،به محضر مقام معظم رهبری ،خانواده محترم سردار سلیمانی، ملت شريف ايران و شهروندان محترم شیراز سومین حرم اهل بیت تبریک و تسلیت عرض ميكنيم.

" اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ "

سجاد خلیلی
مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شیراز


پیام مدیر آموزش و پرورش فسا به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی.
 ( به نام خدای شهیدان) 
 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا.
 از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خداعهدبستندصادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند.
شهید قلب تاریخ است، همانگونه که قلب به اندامها خون حیات می بخشد،شهید نیز با ایثار خون خویش کالبد ملتی را حیات وحرکت می بخشد.
سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور ایرانی،مایه غرور وسرفرازی کشور بود ‌.
سالها مجاهدت  وایثار در ۸ سال دفاع مقدس و سپس نبرد با داعش در خارج از کشور ،از او چهره ایی بی بدیل در تحولات منطقه ساخته بود .
او  مصداق واقعی( اشدا علی الکفار ورحما بینهم) بود.
سرداری که بی باکانه و سرسختانه در برابر داعش می جنگید،دربرابر مردم خویش  سرشار از تواضع ومهربانی و امید بود.
او که درجنگ همچون شیر بیشه شجاعت می رزمید،درفراق دوست،اشک می ریخت و ازخدا طلب شهادت می کرد .
شهادت این فرزند بزرگ اسلام وایران،تمامی ملت را از هر گروه ونژاد ومذهبی  درسوگ نشاند.
شهادت این شهید سرفراز را به تمامی ملت ایران ومردم فهیم وقدرشناس فسا تسلیت می گویم. 
مسلم اميني نژاد

پیام تسلیت دکتر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا در پی شهادت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

بسم رب الشهدا و الصدیقین

مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا.
 سردار پرافتخار و تکرار نشدنی جهان اسلام و مالک اشتر مقام عظمای ولایت به ملکوت اعلی پیوست و این حداقل هدیه خدا برای برترین و برگزیده ترین بندگان خویش است.
 آزادیخواهان جهان و بخصوص مردم نجیب ایران اسلامی، اسوه اخلاص و سلحشوری، بنیانگذار مقاومت نوین اسلامی را با دلی مملو از حزن و اندوه از دست دادند، عمق و گستردگی خدمت این سردار پرافتخار محدود به جغرافیای خاصی نیست، روح حاکم بر مقاومت جهان متاثر از نگاه و تفکر او بوده وخواهد ماند .
بی شک همانطور که وجود این سردار بزرگ اسلام با فرماندهی بر دلها، توانست معادله و نقشه جغرافیایی  منطقه را به نفع اسلام ناب محمدی(ص) تغییر دهد، خون پاک و مطهر  او و همراهان سرافرازش نیز تکمیل کننده راهش خواهد شد و بیش از همه، قلوب دلدادگان او را برای استکبار ستیزی نزدیکتر خواهد کرد 
اینجانب و جامعه دانشگاهی شهرستان فسا با قلبی آکنده از حزن و اندوه و با امید به سرافرازی اسلام ، این مصیبت عظمی را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ، رهبر فرزانه انقلاب و همه مردم شریف تبریک و تسلیت عرض می نمایم .

پیام تسلیت رییس آموزشکده فنی و کشاورزی فسا
بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ  فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ  وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ ۖ  وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا 

 در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛  بعضی پیمان خود را به آخر بردند (در راه او شهید شدند)،  و بعضی دیگر در انتظارند؛  و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. 

▪شهادت سردار سپهبد رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را به تمام مردم عزادار ایران اسلامی و به ویژه جامعه دانشگاهی  تسلیت عرض می نمایم.
کاووس زارع -رییس آموزشکده فنی و کشاورزی فسا


پیام تسلیت رئیس آموزش و پرورش منطقه شیبکوه

بسم رب الشهدا و الصدیقین
《وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون》َ
ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﺒﺮید ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ،ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ  ﺷﻮﻧﺪ .

سردار سرافراز اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگ‌مردی در تاریخ معاصر ایران بود که تمام عمر خود را صرف مجاهدت در راه خدا، سربازی ولایت و حفظ امنیت ایران عزیزمان کرد و در نهایت هم به آنچه لیاقت و شایستگی آن را داشت ،رسید
و در اوج محبوبیت و صلابت ،به دوستان و یاران شهیدش پیوست . اینجانب شهادت سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی  را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، تمامی مسلمانان ، ملت شریف ایران اسلامی ،خانواده بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان منطقه شیبکوه تبریک و تسلیت عرض مینمایم.
بدون شک خون پاک این مدافع وطن و حرم اهل بیت (علیهم السلام)، مرگ و افول دشمنان ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت و ان شاالله راه،نام و یاد این سردار دلاور و شجاع، پر صلابت تر از همیشه ادامه خواهد یافت .
خوشا آنان که باعزت ز گیتی
بساط خویش برچیدند و رفتند

ز کالاهای این آشفته بازار
شهادت راپسندیدند و رفتند

عباس نیکو / رئیس آموزش و پرورش منطقه شیبکوه

پیام تسلیت رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز به مناسبت شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی»
دکتر زینب روستایی رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز طی پیامی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند
متن پیام به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و امت شریف اسلام تسلیت عرض می کنم، بی شک شهادت یکی از مخلص ترین نیروهای ولایت به دست خبیث ترین بشر، نقطه عطفی در تقابل دو جبهه اسلام و استکبار خواهد بود و به یاری خداوند تلخ ترین شکست ها را برای دشمنان رقم خواهد زد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشکده علوم قرآنی شیراز ضمن بزرگداشت یاد و نام این شهید والامقام اعلام می دارد با قوت و قدرت ارئه دهنده راه پر افتخار او و مبازره با استکبار خواهد بود
زینب روستایی
رییس دانشکده علوم قرآنی شیراز

پیام رئیس باغ موزه دفاع مقدس شیراز
بسم الله رب الشهدا و الصدیقین
از کرانه های ازلیت و ابدیت، ندای ملکوتی عالم را فرا گرفته است. گویا از کنگره¬های عرش الهی مردی را فرا می¬خوانند. رودخانه¬ای از نور به پهنای اقیانوس، حاج قاسم را دربرگرفته و او با سرعتی فراتر از نور به سمت منشأ حیات ابدی روبه بارگاه ربوبی، در حال حرکت است.
آن¬گاه که پروردگار عالمیان فرمان «کن فیکون» داد، دعای «اللهم الرقنا توفیق شهادت فی سبیلک» فوراً به اجابت می¬رسد و به یکباره کلام الهی «عند ربهم یرزقون» بر روح مطهرش تجلی می یابد.
همه منتظر رسیدن او از پس رنج و درد ده ها سال مجاهدت و مقاومت هستند. ملائکه، فرشتگان، رسول گرامی اسلام(ص)، اهل بیت گرامی او، امام روح الله و همرزمان شهیدش او را که ندای ملکوتی «ارجعی الی ربک» را با لبیک خونین خویش اجابت نموده¬است در آغوش می¬گیرند و او از شمیم گل¬های بهشتی مست و طربناک به وجه¬الله نظر می¬کند.
شهید والامقام عصر تجلی اسلام قول، مبارک پروردگار عالمیان که فرمود «والسابقون السابقون اولئک المقربون» با تمام وجودش لمس و درک می¬کند.
حاج قاسم، سرافراز دوران¬ها و ماندگار تاریخ، اینک مجذوب تشعشع انوار رحمت و مغفرت الهی و بر سفره با برکت سالار شهیدان حضرت سیدالشهداء(ع) روزی¬خوار و نظاره¬گر عالم هستی است.
ای قهرمان، ای آرمیده در جوار قرب الهی و همنشین با شهیدان، مطمئن باش تا ابد تا طلوع صبحگاه محشر کبری و آشکار شدن دروازه¬های بهشت الهی و تجلی عصمت الله و کبری(صدیقه طاهره(ع)) یاد و مهر و عشق تو بر قلب¬های امت اسلامی حک شده¬است.
خدا نگهدار ای صادق الوعد، ای زنده جاوید دوران ها و ای سردار مجاهد امام و امت، به امید دیدار.
خادم الشهداء رزمنده دفاع مقدس 
سعید کوشکی جهرمی

بیانیه پایگاه  بسیج دانشجویی شهیدابراهیم هادی دانشگاه دولتی جهرم

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم

*إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ ۖ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ ۚ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ ۚ وَذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ*

◾️(سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد... شهادت پاداش تلاش بی وقفه او در همه ی این سالیان بود،با رفتن او به حول قوه الهی کار او متوقف نخواهد شد،ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدا حادثه دیشب آلودند).               
*مقام معظم رهبری۱۳دی ماه ۱۳۹۸*

در پی اقدام تجاوزگرانه آمریکا به خاک عراق ، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس به همراه تعدادی از همراهان خود به شهادت رسیدند .
شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را به حضرت ولی عصر(عج)،
مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و مستضعفین جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض میکنیم .
آری 
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد
چه اندوهگین، زیباست این خبر؛
سرداری که به آرزویش رسید...
آرزوی نابودی اسرائیل...
شهادت سردار همیشه جاوید ما ،‌ نوید نابودی اسرائیل را میدهد.

این خون، آغاز جنگِ عدل است.

جنگی که به عدل و ولایت علی خاتمه می یابد و انتقام سختی از عاملین خون های پاک گرفته خواهد شد، 
نه فقط انتقام خون سردار عزیز و ابوالمهدی المهندس،
که انتقام مادر بی نشان و ارباب بی کفن را هم از شما میستانیم.‌

بی شک از هر قطره خون سردار هزاران قاسم سلیمانی ها به پا می خیزند و ادامه دهنده ی آرمان ها و اهداف سردار خواهند بود.

ما دانشجویان به عنوان سربازان کوچکی از ملت ایران ادامه دهنده ی راه سردار بوده و گوش به فرمان ولی امر مسلمین برای انتقام از این استکبار جهانی هستیم.

سردار شهید ما، برای همیشه جاودانه شد و روزی خوار نزد پروردگار پاک و منزه...
فرماندهی سردار تمام نشده بلکه این آغاز راه است.

به فرماندهی حاج قاسم، به سمت قدس میشتابیم، ان شاالله.
باید اصلا شهید می شد او  ‌             تا به مردانگی مَثَل باشد
و همیشه برای قاسم ها      مرگ شیرین تر از عسل باشد

۹۸/۱۰/۱۳
پایگاه بسیج دانشجویی شهید ابراهیم هادی دانشگاه دولتی جهرم



بسم رب الشهداء والصدیقین
سلام بر مجاهدان راه حق. آنها که لحظه ای آرام و قرار ندارند برای حق و حقیقت و اسلام و داغ از دست دادنشان پشت فلک را خواهد شکست. شهادت مبارک سردار.
راه راه حسین است. اگرچه به ظاهر یزید سر حسین را بر نیزه کرد و علمدار را قطع ید و شادی و هلهله سر داد، اما راه او و پرچم بر زمین نماند. اگرچه از این جفاهای روزگار دلها میشکند و اشکها جاری میشود ولی چون زینب کبری قامتها خم نمیشود چون شیطان باید تاوان پس بدهد. تاوانی به اندازه تمام مجاهدتهای مجاهدان راه حق و قطرات اشکی که مادران، پدران، خواهران، همسران، و فرزندان شهداء ریخته اند. 
امیرا ! چگونه باور کنیم خبر رفتنت را! پاشو مگر نمیبینی شامیان دور علی را گرفته اند؟ بلند شو برادر دلمان برای لبخندت، برای بصیرتت، برای آرزوهای شهادتت تنگ شده است . بلند شو برادر...
امیرا ! نگران نباش ما سربازان و بسیجیان جان بر کف اسلام در جبهه مقاومت داخلی و خارجی که تربیت شده مکتب اسلام و حسین هستیم راهت را ادامه خواهیم داد و منتقم خونت خواهیم بود.
آمریکای جنایتکار و عمال دست نشانده داخلی و خارجی ، منطقه ای و بین المللی و سگان حلقه به گوش او بدانند و آگاه باشند که علم علمدار سردار حاج قاسم سلیمانی همچنان بر افراشته خواهد ماند و هیچ تعرضی به حریم حرم و خطوط قرمز اسلام و ایران نمیتوانند بکنند.
گرچه مجامع بین المللی و سازمان ملل متحد در طول تاریخ همواره در مقابل نقض حقوق بشر و معاهدات بین المللی و خیانتها و جنایتهای آمریکا سر تعظیم و تسلیم فرود آورده اند اما خواسته ما این است که این تعرض آمریکا را نادیده نگرید. کل جبهه مقاومت اسلامی خصوصا دولت و ملت و کشور عراق می بایست پاسخ کوبنده و صریح و انقلابی به این تهاجم روبه صفتان آمریکایی بدهند. آمریکا باید پای میز محاکمه آمده و پاسخگو باشد.
الهام زارع خفری جانشین خواهر دفتر بسیج دانشجویی ممسنی 13/10/98 
یا علی

 متن بیانیه بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز در پی شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 

بسم الله الرحمن الرحیم
« مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَي نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً » [احزاب ۲۳]
شهادت سرباز سربلند اسلام سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را به خود ایشان تبریک گفته و فقدان او را به مردم عزیز ایران تسلیت عرض می‌کنیم.
نه تنها مردم ایران و نه تنها مردم منطقه بلکه جهانیان باید بدانند تا ابد به خاطر ریشه‌کن شدن شجره ملعون داعش، امنیت خود را مدیون شهید سردار سلیمانی و همرزمانش خواهند بود.
ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و سایر شهدای حادثه تروریستی اخیر شروعی بود بر پایان آمریکایی‌ها در منطقه که خودشان به آن دامن زدند. 
خطاب به تروریست های کراواتی که مسبب این جنایت تروریستی شدند در هرجای عالم که باشند به ویژه آمریکای جنایت کار می‌گوییم، با دست خودتان گور خودتان را کندید و بدانید بهای خون حاج قاسم، نه تنها نابودی شما در عراق و منطقه خواهد بود بلکه زمانش که فرا رسید، سراسر جهان را از رجس شما پاک خواهیم کرد.
این‌ها یک موضع گیری هیجانی و احساسی نیست، بلکه اعتقاد ما و هدف ما و آرمان ماست.

| نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ |
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  


 پیام شوراے بسیج مرڪز آموزش عالے زینب ڪبرے(س) ڪازرون 

 بِسْمِ اللّٰہ الْقـٰاصِمِ الْجـَبـّٰارینْ

وَ قَدْ مَڪَـرُوا مَڪْرَهُمْ وَ عِنْدَ اللَّہ مَڪْرُهُمْ وَإِنْ ڪَانَ مَڪْرُهُمْ لِـتَزُولَ مِنْہُ الْجِـبَالُ ﴿۴۶﴾
 و بہ يقين آنان نيرنگ خود را بہ ڪار بردند و [جزاے] مڪرشان با خداسٺ، هر چند از مڪرشان ڪوه ها از جاے ڪنده مے ‏شد. (۴۶سوره ابراهیم)


چندسالے اسٺ ڪہ خبرهاے ناگوار ترور، تروریسٺ، قتل وظلم عده‌اے، چاشنے تلخ زندگے ما شده اسٺ. سالهاسٺ ڪہ فرزندان این ڪشور قربانے بےرحمےهاے عده‌اے منفعٺ طلب شده‌اند، فرزندان جان بر ڪفے چون: شهید احمدےروشن، شهید تهرانے مقدم، شهید رجایے، شهید بهشتے و...
این بار اما انگار قرعہ بہ نام سردار عزیزمان افتاده بود...
بامداد 13 دے ماه بود ڪہ خبر تلخ عروج سردار سلیمانے در فرودگاه بغداد در اثر حملہ هوایے دشمنان انقلاب ، تمام ایرانیان را در غم و اندوهے سوزناڪ فرو برد.  امروز شاهد بغض‌ها و اشڪ‌ هایے بودیم ڪہ گواه بر محبوبیٺ و عشق هموطنان بہ سردار سلیمانے و غیرٺ ایرانے بود. شهادٺ این سردار غیور اسلام را پیشگاه امام عصر(عج) و امام خامنہ اے (مدظله العالی) وخانواده شریف ایشان تسلیٺ مے‌گوییم و برایشان از خداوند متعال طلب صبر مے ڪنیم. یقین داریم ڪہ روح ایشان قرین رحمٺ الهے اسٺ.
عجیب اسٺ ڪسانے در رأس ترورها هستند ڪہ همیشہ ادعاے حقوق بشر داشتہ‌اند...!! مردم بیدار ایران روز بہ روز چهره پلید آمریڪا را واضح‌تر مے‌بینند و اشرارے مانند ترامپ ملعون مدام بہ وقاحٺ خود مےافزایند. چقدر ڪوتہ فڪر و پسٺ هستند ڪسانے ڪہ خیال مے‌ڪنند توانستہ‌اند نسل قاسم سلیمانے‌ها را ساقط ڪنند. ملت صلح طلب ایران ڪہ بارها تهمٺ تروریسٺ بودن از جانب بسیارے از ڪشورها بہ آنها زده شده اسٺ، همواره بہ مبارزه با تروریسٺ و دفاع از مظلومان جهان پرداختہ و این راه را ادامہ خواهند داد.
همانطور ڪہ رهبر عظیم شأن جمهورے اسلامے بیان ڪردند *انتقام سختے از آمریڪاےتروریسٺ گرفتہ خواهد شد* و تڪ‌تڪ جوانان بسیجي با شعار #من_سلیمانی_هستم خون خواه این سردار دلاور هستند. ما تسلیم نخواهیم شد حتے اگر بہ طرق مختلف قصد سرڪوب مارا داشتہ باشید(اشاره بہ حذف محتوا هاے تسلیٺ و انتقام در اینستاگرام). ما لباس عزا نمے پوشیم، ما لباس رزم مے پوشیم. 
جوان ایرانے بیدارتر از قبل مبارزه خواهد ڪرد و *ما معلمان آینده، دانش آموزان خود را #سلیمانی تربیٺ خواهیم ڪرد تا حافظ این مرز و بوم و ادامہ دهنده راه انقلاب باشند.

ما زنده بہ آنیم ڪہ آرام نگیریم....
موجیم ڪہ آسودگے ما عدم ماسٺ...

معاونٺ مطالبہ‌گرے و گفتمان سازے  و شوراے بسیج مرڪز آموزش عالے زینب ڪبرے(س) ڪازرون


بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب
بسم رب الشهدا و الصدیقین 

" و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون"
" و هرگز کسانی که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندار بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند"
سلام بر آنان که بی پروا در راه اسلام جنگیدند ، سلام بر مردانی که با مجاهدت و بصیرت خود روح اسلام را جانی دوباره بخشیدند و سلام بر روح بلند حاج قاسم ها...

در پی خبر اندوهناک شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان بار دیگر دل هایمان داغدار و لبریز از اندوه شد و بار دیگر بغض هایمان در گلو رسوب کرد و چه بسا اشک هایی که بر گونه هایمان جاری گشت...

بار دیگر آمریکا طینت پلید و خبیث خود را آشکار کرد 
بی شک از قطره قطره خون سردار ، حاج قاسم هایی به پا می خیزند که بانگ" اشدا علی الکفارشان" آنها را در هم می کوبد و ندای " الله اکبرشان " تا قدس طنین انداز خواهد شد 

اگر چه بار دیگر تاریخ تکرار شد و علی مالک اشتری را از دست داد ولی دشمنان بدانند که ما تربیت شدگان مکتب اسلام و حسینیم ؛ نهضتمان حسینی است و قدم هامان استوار...
جنایتکاران بدانند انتقامی سخت آنها را دنبال می کند ، این بار چشم هایشان را گشوده تر از همیشه نگه دارند 
ما این جا سخت انتقام گیرنده ایم ، سردار عزیزمان تو چشم هایت را آسوده ببند.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب به نوبه خود با تبریک و تسلیت به پیشگاه امام عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و به محضر مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی این جنایت تروریستی را به شدت محکوم کرده و اعلام انزجار خود را از حامیان این اقدام تروریستی ابراز می دارد . ان شالله خداوند منان به خانواده های این شهدای بزرگوار صبر و منزلت عطا بفرماید...

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


 در حال تکمیل....

نظرات بینندگان