کد خبر: ۱۳۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

شیراز، اصفهان و یزد مثلث گردشگری تشکیل دادند

سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از امضای تفاهم‌نامه مثلث گردشگری شیراز، اصفهان و یزد با عنوان «طلایه‌داران گردشگری ایران» خبر داد.
  علی نیری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه مابین سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های این سه شهر به امضا می‌رسد، افزود: شهر یزد در تاریخ‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه میزبان نشستی با هدف انعقاد آن است.
وی یکی از اهداف اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری را توسعه روابط در این صنعت عنوان و بیان کرد: ایجاد ارتباط مؤثر با مقاصد مختلف گردشگری با هدف معرفی ظرفیت‌های شهر شیراز هم در حوزه سرمایه‌گذاری و هم در حوزه تبادلات بین شهری تأثیرگذار است.
وی با بیان اینکه اداره گردشگری سازمان فرهنگی با تمرکز بر اهداف یادشده در پی توسعه روابط اجرایی با دو شهر یزد و اصفهان است، گفت: مثلث گردشگری شیراز، یزد و اصفهان می‌تواند بر گسترش توانمندی هر سه شهر در زمینه گردشگری تأثیرگذار باشد.
نیری تاکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی تحریم‌ها و فشار بر صنعت گردشگری تقویت گردشگری داخلی با عنوان یکی از اهداف مهم پیگیری می‌شود و ایجاد این مثلث طلایی نیز در راستای رسیدن به این مهم است.
سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: تولید اشتراکی محصولات گردشگری، تهیه کتابچه‌ها و بروشورهایی با زبان‌های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، چینی و فرانسوی و ارائه آن‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و تولید آلبوم‌های عکس مشترک و همچنین معرفی میراث ملموس و ناملموس هر سه شهر از جمله مفاد این تفاهم‌نامه خواهد بود.
نیری با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی و گردشگری به مثابه تعهدات این تفاهم‌نامه، بیان کرد: هر یک از شهرها، به‌صورت سالانه میزبانی این هفته‌های فرهنگی را بر عهده خواهد گرفت و این موضوع سبب می‌شود، مردم سه شهر یادشده با فرهنگ دیگر شهرها آشنا شوند و آمادگی برای فاز دوم تبلیغات گردشگری مثلث طلایی که عبارت است از تبلیغات بصری ایجاد می‌شود.
این مقام فرهنگی شهرداری شیراز با تاکید بر ضرورت شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی، عنوان کرد: شرکت در این جشنواره‌ها به صورت گروهی و اشتراکی به بودجه کمتری نیاز دارد و زمینه را برای حضور گسترده‌تر در عرصه‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.
به گفته نیری، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز تاکنون دو برنامه مشترک با شهر اصفهان برگزار کرده است که یکی از آنها برگزاری نمایشگاه عکس در آلمان بوده است و دیگری پخش فیلم‌هایی به منظور معرفی اماکن گردشگری شیراز و اصفهان در یکی از شبکه‌های کره جنوبی است.
وی افزود: افزون بر این، تولید محصولات رسانه‌ای مشترک فرصت خوبی است که بتوان از طریق شبکه‌های مجازی مرجع به جذب گردشگر پرداخت.
سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به ضرورت پایش آسیب‌های صنعت گردشگری نیز گفت: با تشکیل مثلث گردشگری تعهدی برای هر یک طرفین به منظور رفع مشکلات زیرساختی ایجاد می‌شود؛ برای نمونه کمبود هتل در اصفهان گاه باعث لغو سفر گردشگران خارجی شده است یا ایجاد مسیر هوایی از یزد به شیراز می‌تواند راه سفر را برای گردشگران هموارتر کند که در این حوزه‌ها تاکنون اقداماتی نیز صورت گرفته است یا در زمینه تسریع در احداث بزرگراه شیراز – اصفهان به عنوان یکی از مبادی‌های مهم ورودی به هر دو شهر، می‌توان فعالیت‌هایی ترتیب داد.
نیری یکی دیگر از مزایای ایجاد مثلث طلایی گردشگری را برگزاری سمپوزیوم طلایه‌داران گردشگری ایران عنوان کرد و بیان داشت: این سمپوزیوم به این صورت که سالانه در شهری جز، شهرهای شیراز، اصفهان و یزد برگزار می‌شود و ظرفیت‌های مثلث طلایی را معرفی می‌کند و از لحاظ علمی و محتوایی آن را برای ذی‌نفعان تشریح می‌کند.
وی مقصد اول این سمپوزیوم را شهر تهران عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در دیگر شهرها و کشورها نیز اجرا شود.
سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افق نهایی در دست گرفتن نبض گردشگری ایران و قدرتمند کردن این سه شهر در حوزه‌های یاد شده است.
وی گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی در سطح سازمان‌های فرهنگی اجرا می‌شود و در صورت کسب خروجی مطلوب با اختیارات بیشتر به امضای شهرداران خواهد رسید./مهر

نظرات بینندگان