کد خبر: ۱۳۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

موردی از کرونا تاکنون در فارس گزارش نشده است

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تا صبح امروز پنج‌شنبه یکم اسفند هیچ مورد مشکوک از ابتلا به کرونا ویروس در هیچ یک از نقاط استان فارس گزارش نشده است.
 عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به مشاهده موارد اولیه افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان قم، سیستم بهداشت و درمان استان، آمادگی کامل در زمینه مواجهه با این مشکل را دارد، اما تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس مشاهده و گزارش نشده است.

وی ادامه داد: زمانی که ویروس وارد کشور شد، باید پذیرفت که به استان فارس نیز خواهد رسید، بنابراین هم استانی‌ها نگران این موضوع نباشند و با رعایت بهداشت فردی، جداسازی بیمار از افراد سالم، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس با افراد بیمار، می‌توانند به راحتی از ابتلا به کرونا ویروس جلوگیری کنند.

او افزود: با توجه تشدید نگرانی‌ها در این باره از امروز پروتکل اجرایی چگونگی کنترل این بیماری تغییر خواهد کرد و با برگزاری جلسه فوری ستاد بحران در استان فارس، تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر کنترل مرزهای هوایی، مرز زمینی و جاده‌ای نیز کنترل شوند.

همتی با بیان اینکه شدت بیماری زایی و کشندگی این ویروس، از آنفلوانزا پایین‌تر است، اما قدرت سرایت آن به فرد دیگر بیشتر است افزود: مردم می‌توانند با رعایت موارد ایمنی و بهداشت فردی، با هوشیاری و آگاهی کامل از انتشار این ویروس جلوگیری کنند.
وی با تاکید بر قرنطینه خانگی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، توصیه کرد: بیماران مبتلا به سرطان، سالمندان، افراد با دارا بودن نقص در سیستم ایمنی بدن، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی و افرادی که از دارو‌های شیمی درمانی استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند.
معاون بهداشت دانشگاه گفت: سیستم بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تمام امکانات و تجهیزات برای مقابله با موارد احتمالی مبتلایان به کرونا ویروس، آمادگی کامل دارد.
همتی از هم استانی خواست تا اخبار و اطلاعات مروبط به سلامت را از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رسانه‌های ملی مانند صدا و سیما پیگیری کنند و فریب برخی از شبکه‌های اجتماعی معاند که هدفشان ایجاد تنش در بین مردم جامعه است را نخورند.

نظرات بینندگان