کد خبر: ۱۳۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
از پانزدهم اسفندماه سال جاری:

گواهی کسر اقساط معوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری صادر می شود

مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت :از این پس گواهی کسر اقساط معوق مستمری بگیران به صورت غیر حضوری صادر می شود.
به گزارش شیرازه، ابراهیم کشاورز  با اشاره به اهداف این طرح گفت: صدور گواهی کسر اقساط معوق جهت مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با هدف حذف سفرهای درون شهری صرفه جویی در مصرف کاغذ و حذف استعلام بانک از 15 اسفندماه سال جاری به صورت غیر حضوری و الکترونیکی صادر می شود.
وی درادامه به تشریح  نحوه صدور این گواهی پرداخت و اظهار داشت: باتوجه به طراحی سیستم مکانیزه این طرح ، متقاضیان می توانند از تاریخ مذکور با مراجعه به سامانه اینترنتی  Eservices.tamin.ir و از طریق منوی مستمری بگیران نسبت به ثبت درخواست صدور گواهی خود اقدام نمایند .
مدیر کل تامین اجتماعی فارس تاکید کرد : از پانزدهم اسفندماه و با صدور الکترونیکی این گواهی ، دیگر درخواست دستی برای صدور گواهی کسر اقساط در شعب تامین اجتماعی پذیرفته نمی شود و مستمری بگیران نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی نخواهند داشت.
کشاورز افزود: گواهی کسر اقساط معوق بنا به درخواست مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به نام خود ، به عنوان وام گیرنده و یا ضمانت افراد غیر صادر خواهد شد و تا سقف ۶۰ درصد مبلغ مستمری پیش بینی گردیده و امکان صدور گواهی بیش از مبلغ یاد شده میسر نخواهد بود .
وی ادامه داد: در صورت صدور گواهی های متعدد ، مبلغ گواهی های صادره همواره کمتر یا مساوی 60 درصد مبلغ مستمری دریافتی (بدون لحاظ پرداخت های معوقه) خواهد بود. همچنین  در صورت اعلام کتبی بانک مبنی بر عدم پرداخت اقساط توسط شخص، تا تسویه مبلغ بدهی اعلامی، امکان صدور گواهی جدید حتی با فرض داشتن اعتبار و شرایط لازم صورت نخواهد پذیرفت.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس تصریح کرد : کارمندان کلیه بانک های دولتی ، خصوصی ، تعاونی ها و موسسات اعتباری و صندوق های قرض الحسنه دارای مجوز از بانک مرکزی این امکان را خواهند داشت تا از طریق  پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی سایت تامین اجتماعی سند مربوطه را مشاهده نمایند.
وی درپایان خاطر نشان کرد : با درج گواهی کسر اقساط معوق در سامانه رسمی سازمان تامین اجتماعی دیگر نیازی به استعلام اصالت گواهی از شعب این سازمان نخواهد بود.

نظرات بینندگان