کد خبر: ۱۳۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

برگزاری مراسم روز درختکاری در دانشگاه شیراز

همزمان با ۱۵ اسفندماه، روز درختکاری و با حضورنماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، رئیس دانشگاه شیراز و جمعی از مسئولان استانی ، آیین روز درختکاری در پردیس ارم دانشگاه شیراز برگزار شد.
به گزارش شیرازه، هفته منابع طبیعی و برنامه‌های جشن درختکاری همه ساله از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود که در پی انتشار ویروس کرونا و نگرانی از انتقال آن در مراسم ها، جشن ها و جلسات عمومی، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اطلاعیه لغو این مراسم‌ درختکاری امسال را صادر کرد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نوشت: به استحضار مردم فارس می رساند با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص انتشار ویروس کرونا و نگرانی از سرعت انتقال و انتشار آن طی چند روز آینده و به استناد دستورالعمل های متعدد از جمله دستورالعمل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس و همچنین مصوبات شوراهای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری شهرستان ها که در آن برگزاری کلیه جلسات و مراسم ها ممنوع اعلام شده،همچنین عدم امکان حضور تشکل‌های مردمی در برنامه‌های هفته منابع طبیعی،بمنظور حفظ سلامت مردم شریف استان و همکاران و به استناد مصوبه پنجمین جلسه ستاد بزرگداشت مراسم های هفته منابع طبیعی، کلیه برنامه ها، جشن ها و مراسم های این هفته لغو و برنامه های پیش بینی شده امسال به مناسبتهای مختلف در طول سال بعد منتقل خواهد شد.

اما علیرغم این اطلاعیه صبح امروز مراسم روز درختکاری در شیراز با حضور امام جمعه، استاندار و جمعی از مدیران استان فارس در تپه های دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این آیین شرکت کنندگان با کاشت نهال، بر ترویج فرهنگ توجه به منابع طبیعی و نهادینه شدن توسعه فضای سبز تاکید کردند.

دکتر حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز در این آیین اظهار داشت: امسال خوشبختانه مراسم گرامیداشت روز درختکاری و کاشت نهال در دانشگاه شیراز برگزار شد و امیدواریم با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، فضای سبز دانشگاه شیراز بیش از پیش گسترش یابد.
وی افزود : بسیاری از مسائل و مشکلاتی که امروزه در دنیا با آن مواجه هستیم ناشی از تخریب محیط زیست است و همگان وظیفه دارند که از این مهم مراقبت نمایند.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: برخی بیماری ها نیز به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دلیل آسیب های زیست محیطی گسترش پیدا می کند و برای حفظ سلامت جامعه ضروری است که از محیط زیست محافظت کنیم.

وی با بیان این که هدف از برگزاری مراسم گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ؛ ترویج فرهنگ توجه به منابع طبیعی و نهادینه شدن توسعه فضای سبز است؛ از تلاش دانشگاه شیراز برای ارائه راهکارهای علمی در جهت حفظ محیط زیست خبر داد.

برگزاری مراسم روز درختکاری در دانشگاه شیراز
نظرات بینندگان