کد خبر: ۱۳۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

راه اندازی اولین آزمایشگاه تشخیص مولکولی کروناویروس در شیراز

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کروناویروس جدید یا همان کوید-19، در این مرکز خبر داد و گفت: این آزمایشگاه با امکانات و تجهیزات لازم به صورت شبانه ریزی فعالیت دارد و جهت تشخیص مولکولی کووید- ۱۹ راه‌اندازی شده که بیماران می توانند تمامی خدمات آزمایشگاهی خود را در این مرکز بهداشت شهدای والفجر انجام دهند.
اولین آزمایشگاه تشخیص مولکولی کروناویروس در شیراز
به گزارش شیرازه، دکتر احمد رضازاده رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز با بیان این که بیماری کرونا میان انسان و حیوان مشترک بوده، بیان کرد:این بیماری در برخی مواقع خفیف بوده و به شکل سرماخوردگی و آنفلوآنزا در افراد دیده می شود.
وی با اشاره به بروز بیماری های عفونی در افراد افزود: متاسفانه کرونا ویروس جدید یا کووید 19 باعث بیماری های تنفسی شده و اشخاصی که دچار بیماری های زمینه مثل دیابت ،فشار خون و غیره هستند را به کام مرگ می کشاند.
ایجاد فضایی کاملا ایزوله مجهز به سرویس بهداشتی
این مقام مسئول به سرعت انتقال این ویروس اشاره کرد و گفت: از آنجایی که سرعت انتشار این ویروس و انتقال بیماری بسیار بالا بوده، تمامی دست انداران و کارکنان این مرکز به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی هستند.
رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز با اشاره به ایجاد فضایی کاملا ایزوله مجهز به سرویس بهداشتی در این مرکز افزود: این آزمایشگاه دارای فضایی کاملا ایزوله مجهز به سرویس بهداشتی، حمام و اتاق استراحت پرسنل با تمام امکانات و تجهیزات است.

برچسب ها: ویروس ، کرونا ، شیراز
نظرات بینندگان