کد خبر: ۱۳۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

شمار مبتلایان به کرونا در فارس به 95 نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس اشاره کردو گفت : با افزایش این تعداد بیمار، آخرین آمار مبتلا به کرونا در این استان به ۹۵ نفر بیمار می رسد.
شمار مبتلایان به کرونا در فارس به 95 نفر رسید
 به گزارش شیراز،عبدالرسول همتی روز شنبه با بیان اینکه تاکنون ۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند، افزود:خوشبختانه تا امروز مورد جدیدی از مرگ مبتلایان گزارش نشده است.
وی به شهرهای که به این بیماری دچار شده اند، اشاره کرد و گفت: علاوه بر شیراز، موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های فسا، نی ریز، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان ، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین و کوار نیز مشاهده شده است.مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر همراهی و همدلی دست اندرکاران و کارکنان بیمارستان ها گفت:برای مقابله با کرونا ، «همدلی و همکاری» دو رکن اصلی موفقیت در زمان بحران است.
وی ضمن تشکر از تلاش تشکل های دانشجویی در احساس مسوولیت در زمان بحران افزود: در صحنه بودن و همکاری در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و همچنین خدمت رسانی در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بر اهمیت نقش اساتید، کارکنان درمانی، دانشجویان و تشکل های دانشجویی می افزاید.
دکتر لطفی پیگیری تاکید کرد: خرید و تهیه کیت های آزمایشگاهی تشخیصی کرونا و یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایسی برای بیمارستان شهید دکتر چمران با کمک شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر محقق می شود.این مقام مسوول با اشاره به پرهیز از سیاست زدگی بیان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدنه ای از جمهوری اسلامی است که باید از سیاست زدگی به دور باشد.
وی خاطر نشان کرد:بسیاری از اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به صورت خودجوش و پیشرو در کشور است.
گفتنی است، طبق آخرین آمار کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۵۸۲۳ نفر رسیده و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور ۱۴۵ مورد  است.

برچسب ها: کرونا ، ویروس ، فارس
نظرات بینندگان