کد خبر: ۱۳۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
فرماندار کوار؛

در نانوایی ها برخی افراد را فقط برای دریافت وجه استخدام کردیم/ تغییر کاربری خیاطی به تولید ماسک

مهندس کاظمی با بیان این که در شهرستان کوار تنها یک نفر به بیماری کرونا مبتلا شده است، گفت: بعد از اینکه تست این بیمار مثبت شد وی را برای درمان در بیمارستان علی اصغر (ع) بستری کردیم که پس از 5 روز بستری ،سرانجام سلامتی خود را بدست آورد و از بیمارستان ترخیص شد.
مهندس کاظمی فرماندار کوار در گفت و گو با خبرنگار "شیرازه"، با اشاره به این که بیماران مشکوک برای تست به این بیمارستان ارجاع داده می شوند، افزود: هر چند که در این شهرستان مراکز بهداشتی و بیمارستان وجود دارد اما از آنجایی که در بیمارستان علی اصغر (ع)تجهیزات کافی فراهم می باشد،به آنجا انتقال داده می شوند.
همیاری خواهران بسیجی در تولید ماسک
وی با اشاره به تغییر کاربری خیاطی به تولید ماسک گفت :یک خیاط برای همکاری و رفع نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت داوطلبانه به تولید ماسک پرداخته که با رعایت موارد بهداشتی 15 نفر دیگر به این گروه اضافه شده و برای همیاری فعال هستند.
کاظمی به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی اشاره کرد و افزود: با این که در این شهرستان نیز با این مشکلات مواجه هستیم اما با یاری خواهران فعال در سپاه و بسیج بسیاری از این مسائل رفع شده است.البته ستاد پیشگیری از کرونا نیز تشکیل شده و با کمک خیران ،مواد اولیه مورد نیاز هم تهیه می شود که در ابتدا نیاز بیمارستان ها و سپس احتیاج مردم در اولویت می باشد.
این مقام مسئول با بیان این که تاکنون دو نانوایی متخلف پلمپ شده است، گفت:در نانوایی ها فقط یک نفر را برای دریافت پول و کشیدن کارت استخدام کرده ایم تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.علاوه بر این در کنار میوه فروشی ها نیز دستکش های یکبار مصرف گذاشته ایم تا انتقال بیماری کاهش یابد. به جز این موارد از برگزاری مراسم عقد و عروسی نیز به شدت جلوگیری می شود.
 90 درصد روستاها گندزدایی شده است
وی با اشاره به این که 90 درصد روستاها گندزدایی شده است،بیان کرد: تمامی کوچه و خیابان ها و معابر اصلی ضد عفونی و گندزدایی شده و تاکسی های مسافر کشی نیز به طور مداوم ضدعفونی می شود.البته به جز این ،شیرینی فروشی ها و بیرون برها نیز با رعایت موارد بهداشتی فعال بوده و آرایشگاه ها هم پذیرش مشتری های را فقط به صورت تک نفره می پذیرند.
کاظمی جدیت مردم شهرستان کوار را در پیشگیری از بیماری مثبت ارزیابی کرد و افزود:در روزهای اول پیدایش کرونا ،اکثر مردم این مسئله را جدی نمی گرفتند اما حالا  با همکاری آن ها به شدت از شیوع بیماری جلوگیری می شود و از  ترس و اضطراب آن ها نیز کاسته شده است.
وی تاکید کرد: بعضی افراد به خاطر اخبار تشویش برانگیز فضای مجازی وحشت زده شده و مدام به دنبال تهیه ماسک هستند این در حالیست که استفاده از ماسک فقط برای بیماران مبتلا به کرونا،سرماخوردگی و آنفلوآنزا توصیه می شود.
خبرنگار یاری
/////////////


برچسب ها: کوار ، فرماندار ، شیراز
نظرات بینندگان