کد خبر: ۱۳۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
شمار مبتلایان کرونا در فارس افزایش یافت؛

آزمایش 9 بیمار مثبت شد

از زمان شیوع ویروس کرونا کوید 19 در ووهان چین 103 کشور را در دنیا درگیر و عده زیادی را در جهان به این بیماری مهلک مبتلا کرده که حدود 6 هزار مورد آن مربوط به کشور ایران است.
مثبت شدن 9 بیمار در 24ساعت گذشته
به گزارش شیرازه، هر چند در این مدت ویروس خطرناک کرونا تعدادی را در دنیا به کام مرگ کشانده اما بسیاری نیز از این بیماری نجات یافته اند.
با این وجود از مردم خواسته شده که تا حد امکان از خروج از منزل خودداری کنند چرا که امن ترین جا برای آن ها ماندن در منزل است.
آنطور که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز می گوید کوچکترین بیمار مشکوک به کرونا در این استان،مربوط به کودک شیرخواره دو ماهه از جهرم بوده که برای اقدامات تشخیص نهایی به شیراز انتقال داده شده است.
به گفته دکتر محمد رحمانیان ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم کودک شیرخواره جهرمی با علائم بیماری تنفسی به مرکز درمانی جهرم آورده شد و پزشکان یکی از مشکلات او را بیماری قلبی تشخیص داده و برای بررسی وضعیت ابتلا به کوید 19 دستور اعزام به شیراز را صادر کرده بودند.
در همین رابطه دکتر همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار "شیرازه" گفت:آزمایش این کودک به کرونا مثبت نبوده است.
وی از شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس وافزایش آمار به ۱۰۴ نفر  خبر داد و افزود: خوشبختانه از 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در فارس مشاهده نشده است.دکتر همتی با تاکید بر پرهیز از سفرهای استانی بیان کرد: از آنجایی که با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برخی برای سفرهای نوروزی به جنوب کشور می آیند ،از آن ها خواهشمندیم که از این سفرهای غیرضروری خود داری کنند.
دکتر همتی با بیان این که هم اکنون نیمی از مبتلایان در بیمارستان علی اصغر بستری هستند ،گفت:در حال حاضر 5 درصد از بیمارانسلامتی خود را بدست آورده و به خانه بازگشته اند و حدد ۴۴ درصد از مبتلایان نیز که علائم این بیماری را دارند در خانه قرنیطینه شده اند.
وی به موارد ابتلا به ویروس کرونا اشاره کردو افزود:شیوع این بیماری علاوه بر شیراز در شهرستان های فسا ، نی ریز، خرم بید، استهبان، لارستان، کازرون، مرودشت،جهرم، قیروکارزین، کوار، داراب، ارسنجان، زرقان، گراش و فیروزآبادنیز وجود دارد.
وی رعایت موارد بهداشتی مردم شیراز را مثبت ارزیابی کرد و گفت:مردم می توانند با پرهیز از توجه به شایعات، اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از وبگاه اختصاصی بیماری کووید۱۹ به نشانی اینترنتیhttps://corona.sums.ac.ir/ دریافت کنند.
انتهای خبر

برچسب ها: بیمار ، کرونا ، فارس
نظرات بینندگان