کد خبر: ۱۳۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

تعطيلي تمام بقاع متبركه فارس

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از تعطیلی تمام بقاع متبركه این استان تا اطلاع ثانوی به‌منظور پیشگیری از شیوع كرونا و تداوم انجام ضدعفوني خبر داد.
به گزارش شيرازه، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس، از تعطیلی تمام بقاع متبركه این استان خبر داد و گفت: به دنبال تعطیل شدن حرم‌های شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) و همچنین با توجه به تصمیمات ستاد اداره‌كل اوقاف به‌منظور پیشگیری از شیوع كرونا، تمام بقاع متبركه استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

وی با بیان اینكه این قانون در تمام بقاع متبركه شیراز و شهرستان‌های استان اجرا می‌شود، افزود: البته بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نكات لازم برای پیشگیری از شیوع كرونا در بقاع متبركه تأكید شده است.

موسوی با تأكید بر اینكه ضدعفونی تمام اماكن مذهبی اعم از حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبركه همچنان ادامه دارد، گفت: با وجودی كه بقاع متبركه تعطیل شده‌اند اما كار ضدعفونی حرم‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: خادمان حرم‌های مطهر امامزادگان فارس هر شب ضمن ضدعفونی بقاع متبركه، معابر و خیابان‌های منتهی به حرم‌ها را ضدعفونی می‌كنند.

یادآور می‌شود، طبق درخواست وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی طی دو روز گذشته، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تعطیل شد و بعد از آن نیز حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) و سیدعلی‌بن حمزه(ع) شیراز نیز به تصمیم مسئولان حرم شاهچراغ(ع) تأسی كرده و این حرم‌ها را تعطیل اعلام كردند./ ايكنا

نظرات بینندگان