کد خبر: ۱۳۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

میزان بارش باران در نقاط مختلف فارس/داراب رکورددار بارندگی

مدیرکل هواشناسی فارس میزان بارش باران در نقاط مختلف فارس را اعلام کرد.
مسعود دهملایی مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به بارش باران در شهرستان‌های فارس از دیشب ۸ فروردین تا بعد از ظهر امروز، اظهار کرد: داراب با ۲۰ و ۹ دهم و شهرک گلستان شیراز ۱۰ و ۶ دهم و اردکان ۸ و ۴ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی را دارند.

او ادامه داد: در درودزن ۶ و ۶ دهم، زرین دشت ۵ و ۸ دهم، اقلید ۵ و ۶ دهم، زرقان ۴ و ۹ دهم، آباده ۴، استهبان ۳ و ۹ دهم و ایزدخواست ۳ و ۹ دهم میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: در شیراز ۳ و ۸ دهم، ارسنجان ۳ و ۴ دهم، کازرون ۳، نورآباد ممسنی ۲ و ۷ دهم، صفاشهر ۲ و ۲ دهم، فسا یک و ۲ دهم، بوانات ۹ دهم، قیروکارزین ۶ دهم، سروستان ۶ دهم، فیروزآباد ۴ دهم، تخت جمشید ۴ دهم، لامرد ۳ دهم، لار ۲ دهم و فورگ ۲ دهم میلی متر باران به ثبت رسیده است.

او افزود: از آنجا که این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه، کاهش دید و اختلال در تردد شهری، لغزندگی و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی می‌شود، شهروندان از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب خودداری کنند.

مسعود دهملایی اضافه کرد: فیروزآباد با ۵۷۱ و ۷ دهم، اردکان با ۵۲۵ و ۶ دهم و قیروکارزین ۴۷۸ و ۲ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی در سال ۹۸ تا امروز ۹ فروردین ماه ۹۹ را به خود اختصاص داده اند./ باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان