کد خبر: ۱۳۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
افتخاری دیگر برای فارس؛

شهرهای استهبان و نی ریز تنها شهرهای ایران که به نظام جمهوری اسلامی رای صددرصد آری دادند

تنها شهرهایی که در ایران بصورت کاملا یک دست و یکپارچه رای آری به استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران دادند درشرق استان فارس قرار دارند.
تحلیل گران تاریخ سیاسی یک قرن اخیر جهان، پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و تشکیل نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 58 را یکی از شگفتی های قرن بیستم دانسته اند.

نظام جمهوری اسلامی که حاصل مبارزات ملت قهرمان ایران است اکنون وارد دهه چهارم خود شده است و در این مدت شگفتی های زیادی به منصه ظهور رسانده است که تحلیل ها ، تئوری ها و پیش بینی های صاحب نظران سیاسی غرب را بی اعتبار کرده است.

انقلاب اسلامی نظام دو قطبی جهان را بر هم زد و در پی آن نظام حمهوری اسلامی خود را به عنوان یک قدرت تعیین کننده در سطح منطقه و جهان مطرح کرد و چشم اندازی امید بخش را پس از پیروزی انقلاب ارائه داد که مسلمانان را امیدوار نموده است که با وحدت جهان اسلام و تشکیل جامعه جهانی مسلمانان،حرکتی به سوی بازیابی تمدن و فرهنگ بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان آغاز گردد.این حرکت امیدی تازه را فراروی مستضعفان جهان قرار داده است.

روز یوم الله 12 فروردین مردم شهید پرور و انقلابی فارس با حضور خود حماسه ای را در سال 1358 آفردیند.."شهرهای استهبان و نی ریز استان فارس تنها شهرهایی هستند که به نظام جمهوری اسلامی رای صد در صد آری داند".
شهرهای استهبان و نی ریز تنها شهرهای ایران که به نظام جمهوری اسلامی رای صددرصد آری دادند
مردم این شهرستانها که با جان و تن خود طاغوت را لمس کرده بودند، با امداد از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و هدایت علمای وقت مرحوم آیت الله سید محی الدین فال اسیری و آیت الله  فقیه  و شهید شیخ احمد فقیهی در صف های طولانی در 12 فروردین سال 1358 پیشتاز سراسر کشور شدند و بدون حتی یک رای مخالف به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

12 فروردین1358 یادآور حماسه ای است که ایرانیان آفریدند و با رای بیش از نود و هشت درصدی خود راهی نو برای دست یابی مردمان جهان به آزادی را فرا روی ملت ها قرار دادند.

نظرات بینندگان