کد خبر: ۱۳۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
توسط مجموعه تحقیقاتی کاوشگر خورشید شیراز مطرح شد:

امکان اهداء رایگان دستگاه دستکش ساز به مساجد و گروه‌های جهادی

مسئول مجموعه تحقیقاتی کاوشگر خورشید شیراز گفت: در دستگاه دستکش ساز از کسیه فریزر از المنت‌های معمولی با قطر ۰.۷ میلیمتر و طول حدود ۱۴۰ سانتیمتر می‌توان استفاده کرد.
مبین حقدل، دانشجوی دکترای مهندسی بافت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، گفت: برای مقابله با کرونا و پیشگیری از آن همراه با گروه‌های مختلف جهادی سطح کشور، در شیراز در مجموعه تحقیقاتی کاوشگر خورشید با ارتباط با مجموعه‌های درمانی و از سوی دیگر مجموعه‌های جهادی به دنبال ارایه راهکار‌های قابل استفاده توسط عموم اقشار بوده‌ایم تا با امکانات محدود بتوان به مقابله و پیشگیری از بحران کرونا پرداخت.


حقدل مطرح کرد: برای برطرف کردن نیاز مردم به دستکش دستگاهی ساده تولید کردیم و سعی داریم تعداد انبوهی از این دستگاه‌ها را بسازیم و به صورت رایگان در اختیار مساجد و گروه‌های جهادی قرار دهیم. هدف مجموعه تحقیقاتی ما ساخت دستگاه و ارائه روش ساخت آن به همه مردم کشور است.


مسئول مجموعه تحقیقاتی کاوشگر خورشید شیراز تصریح کرد: دستگاه دستگاه دستکش ساز از کسیه فریزر با المنت قطر ۸ میلی‌متر با طول ۱۲۰ سانتی متر به شکل دست درآمده که بر روی صفحه ام دی اف نصب شده است و از آدابتور لب تاپ با ۱۹.۵ ولت و با ۳/۳ دهم آمپر تغذیه می‌کند. در این دستگاه از نوع المنت‌های معمولی با قطر ۰.۷ میلیمتر و طول حدود ۱۴۰ سانتیمتر می‌توان استفاده کرد./ خبرگزاری دانشجو

نظرات بینندگان