کد خبر: ۱۳۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۹

اثرات بازگشایی در آینده معلوم می‌شود

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شیراز گفت: در برخی از استان‌های کشور نگرانی وجود دارد اما حضور در فارس من باب تشکراست
ایرج حریرچی ظهر جمعه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان فارس بیان کرد: اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به منزله‌ی کنار گذاشتن اصول بهداشت فردی و اجتماعی نیست بلکه بازگشایی محلول و هوشمند در راستای فاصله گذاری اجتماعی است.

وی در خصوص مبارزه با کرونا نیز تصریح کرد: ویروس کرونا با توجه به قدرت انتشار و نحوه فعالیت آن در بدن تا زمانی که دارو و واکسن مؤثر برای آن شناخته نشود همچنان خطری جدی و بالقوه برای تمام جهان است و در کشور نیز تا زمانی که حتی یک بیمار وجود داشته باشد مبارزه بر علیه این ویروس ادامه خواهد داشت.

حریرچی معتقد است: حمایت بخش اقتصادی کشور و همچنین فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بایستی کماکان ادامه پیدا کند تا این ویروس هرچه سریع‌تر از کشور خارج شود و بازگشایی‌ها بر افزایش تعداد بیماران به میزان ٥ روز، افزایش بستری در بیمارستان‌ها به مدت ١٥ روز و مرگ و میر نیز یک ماه بعد اثر خود را نشان می‌دهد.
او با اشاره به این موضوع که در کلانشهرها، شیوع کرونا و مدیریت مشکلات ناشی از آن اهمیت بالاتری دارد، گفت: مدارس و دانشگاه‌ها با حدود ٢٠ میلیون جمعیت یکی از خطرناک‌ترین محل‌ها برای انتشار ویروس کرونا است.

حریرچی خاطرنشان کرد: از ١٠ استان بازدید کردم اما اولین استانی است که مثبت صحبت کردم، فارس است.چون دانشگاه با ریشهای در فارس وجود دارد که با زحمات مدیریت شبانه روزی و جانفشانی کادر درمانی موجب شده تا فارس استانی با شیوع کم تلقی شود که که ناشی از برنامه ریزی‌های مناسب برای رعات مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی بیماران و افراد نزدیک به انها و ایزوله کردن آنهاست.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: روزانه در استان فارس بیش از هزار و ۷۵۰ تست انجام می‌شود که این خود بیانگر یکی از دستاوردهای بزرگ پزشکی در استان فارس خواهد شد البته انجام تستهای روزانه بسیار زیاد موجب شناسایی بیماران بیشتری خواهد شد و بهبود آنان نیز افزایش خواهد یافت./ مهر
نظرات بینندگان