کد خبر: ۱۳۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل زندان های استان فارس اعلام کرد:

کمک ۲۰۹ میلیارد ریالی ستاد دیه استان فارس در سال گذشته

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: سال گذشته ستاد دیه استان فارس با پرداخت بیش از ۲۰۹میلیارد ریال از منابع مختلف موجبات آزادی ۵۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کرد.
  اسحاق ابراهیمی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان فارس یادآور شد: سال گذشته ستاد دیه استان فارس با پرداخت بیش از ۲۰۹ میلیارد ریال از منابع مختلف موجبات آزادی ۵۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرد که از این تعداد ۵۱۸ نفر مرد و ۳۲ نفر از آنان زن بودند.

وی تصریح کرد: شاکیان پرونده‌ها، بزرگترین حامیان ستاد دیه هستند، به گونه‌ای که کل بدهی این افراد ۱۸۸ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان ریال بوده که همکاران ما در ستاد دیه با برگزاری جلسات متعدد صلح وسازش موفق به اخذ گذشت ۱۰۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان شده‌اند و همچنین سهم مشارکت زندانیان در تأمین بخشی از بدهی به عنوان آورده و اعسار، و پرداختی شرکت‌های بیمه قابل توجه است.

وی با ارائه گزارش از ۹۶۱ نفر جرایم غیرعمدزندان‌های استان، محکومیت‌های مالی را ۷۸۷ نفر، مهریه ۱۱۵ نفر، نفقه ۸ و محکومین به پرداخت دیه ناشی از حوادث رانندگی وکارگاهی را ۵۱ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: سهم زنان ازاین آمار ۳۰ نفر است./ مهرنیوز

نظرات بینندگان