کد خبر: ۱۳۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرماندار سپیدان در گفت و گو با "شیرازه":

گروه های جهادی روزانه دو هزار و 500 ماسک تولید و به صورت رایگان عرضه می کنند/ همچنان فعالیت قهوه خانه ها، آرایشگاه ها و تالارهای پذیرایی ممنوع است

مهندس جوادی گفت: گروه های جهادی روزانه دو هزار و 500 ماسک تولید کرده که آن را به صورت رایگان در اختیار کادر درمان و اقشار ضعیف جامعه می گذارند و همچنین با همکاری مردم و مسئولین قهوه خانه ها، آرایشگاه ها و تالارهای پذیرایی متوقف شده و فعالیت در این مکان ها ممنوع است.

به گزارش "شیرازه" «مهندس جمال جوادی جهرمی»،فرماندار سپیدان با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان گفت: از ابتدای پیدایش و اعلام ویروس کرونا، این شهرستان نیز برای تولید مواد بهداشتی دست به کار شد. تاکنون بیش از 15جلسه با مشارکت ستاد مقابله با بحران کرونا تشکیل شده که در راستای بهره گیری از ظرفیت های بین بخشی موفق عمل نموده است.

گروه های جهادی روزانه دو هزار و 500 ماسک تولید و به صورت رایگان عرضه می کنند/ همچنان فعالیت قهوه خانه ها، آرایشگاه ها و تالارهای پذیرایی ممنوع است

وی با بیان این که تاکسی های عمومی و اتوبوس ها برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این شهر فعال نیست، افزود: از زمانی که سیاست دولت بر تداوم فعالیت کسبه شد، اصناف کم ریسک و کم خطر ما نیز با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند فعالیت خود را در بازار از سر گرفتند و هم اکنون کسبه ها، مراکز تجاری و مغازه های کم ریسک و کم خطر در ساعات مشخصی از ساعت 9 صبح تا 13 و عصر ها نیز از ساعت 16 تا 20  با رعایت موارد بهداشتی فعال هستند اما مشاغل پر ریسک مثل قهوه خانه ها، آرایشگاه ها و تالارهای پذیرایی همچنان ممنوع بوده و از فعالیت آن ها ممانعت به عمل می آید.

مهندس جوادی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند نفر به این بیماری مبتلا شده اند، گفت: در شهرستان سپیدان 24 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که در حال حاضر 4 نفر بهبودی خود را به دست آورده و 19 نفر نیز قرنطینه هستند.در این شهرستان تنها یک نفر فوتی داشته ایم که او نیز به دلیل کهولت سن و ابتلاء به سرطان در دوره نقاهت جان خود را از دست داد و خوشبختانه پس از آن موردی مشاهده نشده است.

فرماندار سپیدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع کرونا افزود: از آنجایی که این شهرستان به دلیل جاذبه هایی که داشته، گردشگر پذیر بوده و هر ساله در ایام نوروز به صورت هفتگی حداقل 300 هزار گردشگر وارد این شهرستان می شد اما در سال جاری از ورود آن ها ممانعت به عمل آمد و تمام واحدهای اقامتی و گردشگری هم راستا با اهداف کشوری، کسب و کار خود را متوقف نمودند و از پذیرش مهمانان نوروزی خودداری کردند.

وی به مردم توصیه کرد:  همچنان در خانه بمانند و تنها در مواقع ضروری با دستکش، ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در امکان حضور یابند. چرا که خطر بیخ گوش ماست و باید به طور جدی از برگزاری مجالس ترحیم، عروسی و جشن نیز خودداری شود.

این فرماندار در پایان ضمن قدردانی از گروه های جهادی گفت: گروه های جهادی و داوطلب برای تولید ماسک و دستکش به صورت خودجوش 5 کارگاه تولیدی را راه اندازی کردند که تاکنون 45 هزار ماسک را تولید نموده و  آن را به صورت رایگان عرضه نموده اند. هم اکنون نیز 3 کارگاه فعال هستند که روزانه 2 هزارو 500 ماسک تولید کرده و آن را به طور رایگان در اختیار کادر درمان و نیازمندان می گذارند. هر چند در روزهای اول با کمبود ماسک مواجه بودیم اما در حال حاضر و به طور کلی از نظر ماسک،دستکش و مواد ضدعفونی کمبودی احساس نمی شود.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: سپیدان ، فرماندار ، فارس
نظرات بینندگان