کد خبر: ۱۳۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرعامل ستاد مردمی دیه فارس خبر داد؛

بیش از هزار زندانی جرائم غیر عمد در نوبت آزادی هستند

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان فارس گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۶ نفر مددجوی جرائم غیر عمد در زندان‌های فارس به سر می‌برند.
  سید رضا اسکندری مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان فارس با اشاره به برگزاری جشن سالانه گلریزان گفت: همه‌ساله جشن آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد تحت عنوان جشن گلریزان در استان فارس همچون دیگر استان‌ها برگزار می‌شد، اما امسال به علت شیوع ویروس کرونا این جشن را از طریق فضای مجازی برگزار خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته این مراسم تنها در یک روز برگزار می‌شد، افزود: امسال این مراسم را هر ۳۰ روز ماه مبارک رمضان در ۱۳ نقطه مختلف استان برگزار می‌کنیم و بر اساس آن قرار است با همت خیرین برای یک هزار و ۵۶ نفر مددجوی جرائم غیر عمد مبلغی جمع‌آوری و زمینه آزادی آنان را فراهم کنیم.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان فارس ادامه داد: امسال در ۸ شهرستان ۵ نفر و در شهر شیراز ۱۰ نفر مأمور دریافت وجه شدند و از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۱۶۸ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جمع‌آوری‌شده است.

اسکندری همچنین به تعداد کل زندانیان آزادشده جرائم غیر عمد در پارسال اشاره کرد و افزود: ۵۵۰ نفر در پارسال آزاد شدند که از این تعداد ۵۱۸ نفر مرد و ۳۲ نفر زن بودند.

او ادامه داد: از تعداد زندانیان آزادشده جرائم غیر عمد پارسال، ۴۹۵ مورد مالی و ۵۵ مورد مربوط به دیه بوده است.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان فارس، جمع کلی بدهی این مددجویان را بیش از ۱۰ میلیارد تومان دانست و گفت: خیرین می‌توانند کمک‌های خود را جهت انجام این امر به‌صورت اینترنتی یا تلفنی نیز پرداخت کنند.

او افزود: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ و شماره‌حساب ۱۰/۱۱۹۹۱۱۹۹ به همراه سامانه تلفنی #۱۰۱۰۱۰*۴*۷۳۳* و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۳۱۴۸۹-۵۰۰۰۲۴۳۴۵۶۷ برای دریافت کمک‌های مردمی مشخص‌شده است.

منبع: فارس

نظرات بینندگان