کد خبر: ۱۳۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کرونا تمام نشده، مردم رعایت کنند؛

نقاط پرخطر کرونایی در فارس را بشناسید

سامانه اطلاع‌رسانی، خودارزیابی و ثبت بیماران کرونایی ۵۰ منطقه پرخطر براساس تردد بیماران مبتلا به کرونا در شهرهای مختلف فارس را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ امروزه زندگی همه ما تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است و برای اتخاذ تصمیمات درست در این هنگام لازم است تا علاوه بر دریافت آموزش‌های درست، بتوانیم اطلاعاتی نیز از شرایط بیماری در سطح شهر و محلات داشته باشیم. برای اینکه تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد داشته باشیم با تحلیل داده‌های متعدد و با حفظ حریم شخصی و محرمانگی داده‌ها، میزان تردد افراد بیمار دو هفته پیش از بستری در اماکن مختلف بررسی شده و با استفاده از تحلیل متن مناطق مشخص شده است. اماکن آلوده‌تر اماکنی هستند که بیماران بیشتری در آنجا تردد داشته‌اند.

مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم و غدد متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با راه اندازی سامانه اطلاع رسانی و خودارزیابی کرونا، امکان مشاهده محلات پرخطر کرونا را فراهم ساخته است.

این سامانه که با حمایت بانک مرکزی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک با استفاده از زیرساخت RABIT راه‌اندازی شده، امکان بررسی محلات پرخطر شهرستان‌های کشور بر اساس تردد بیماران مبتلا به کرونا را فراهم ساخته است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده مناطق معالی آباد،فرهنگ شهر، کوشک میدان، شریف آباد، دروازه کازرون و... جزو پرخطرترین مناطق شیراز  از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

محلات ذکر شده مواردی هستند که افراد مبتلا به کرونا در ایام قبل از بستری تردد بیشتری داشته‌اند و از زرد تا قرمز این میزان تردد رو به افزایش است. مردم هنگام مراجعه به این محله‌های پرخطر حتماً موارد بهداشتی را با دقت تمام انجام دهید.

این اطلاعات به صورت مرتب در حال به‌روزرسانی است و به ساکنین محله‌های پر خطر توصیه می‌شود از خروج غیراضطراری از منزل به‌شدت خودداری کرده و در صورت اضطرار، هنگام خروج از منزل، همه الزامات بهداشتی پیشگیری از کرونا را طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت رعایت کنند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف شهر از مردم تقاضا می‌شود تا از خروج غیر‌‌اضطراری از منزل به‌شدت خودداری کرده و در صورت اضطرار، هنگام خروج از منزل، همه الزامات بهداشتی پیشگیری از کرونا را طبق دستور‌العمل‌های وزارت بهداشت رعایت کنند.

 محلات زیر، مواردی هستند که افراد مبتلا به کرونا، در ایام قبل از بستری تردد بیشتری داشته‌اند و از زرد تا قرمز این میزان تردد رو به افزایش است. هنگام مراجعه به این محله‌های پرخطر حتما موارد بهداشتی را با دقت تمام انجام دهید.

محله‌های پرخطر کرونایی در شیراز را بشناسید


بر اساس اطلاعات اعلام شده شهرهای شیراز، فسا، لارستان، استهبان و فیروزآّباد و... جزو پرخطرترین مناطق فارس از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.



محله‌های پرخطر کرونایی در شیراز را بشناسید

وزیر بهداشت: کرونا تمام نشده، مردم رعایت کنند

روز گذشته وزیر بهداشت عادی پنداشتن کرونا را خطایی استراتژیک خواند و گفت: در برخی از استان‌هایی که مقداری فاصله‌گذاری هوشمند رعایت نشد و مردم فکر کردند همه چیز عادی است، داریم ضرر می‌کنیم.

دکتر سعید نمکی با اشاره به سه فاز مدیریت، کنترل و مهار کرونا، گفت: خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده و همراهی مردم، در خیلی از جاهای کشور از فاز مدیریت بیماری به کنترل رسیده ایم و در جاهایی هم خوشبختانه به فاز مهار این بیماری رسیده ایم.

وزیر بهداشت خطاب به مردم گفت: خواهشم آن است که مردم واقعا موارد بهداشتی را رعایت کنند. در برخی از استان هایی که مقداری فاصله گذاری هوشمند رعایت نشد و مردم فکر کردند همه چیز عادی است، ما داریم ضرر می کنیم. بزرگترین خطای استراتژیک در این دوره آن است که فکر کنیم کرونا تمام شده؛ این درحالیست که هر آن ممکن است به شرایط قبل بازگردیم و این پدیده خطرناکی است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان