کد خبر: ۱۳۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
محمد تقی تذروی عضو شورای پنجم شهر شیراز در گفتکو با شیرازه؛

در شورای دور چهارم، شهرداری شیراز بیش از هر زمان دیگری بنا به تعدد پروژه ها افزایش یافت/ موافق تبدیل عضویت هستم نه جذب نیروهای جدید

محمد تقی تذروی، با بیان اینکه،شهرداری دوازده هزار نیروی کار دارد که از میان این تعداد، نیروهای متخصص،توانمند و با سابقه بالا وجود دارد که می‌توان از آنها جهت به کارگیری استفاده کرد،گفت: بنده موافق تبدیل عضویت هستم نه جذب نیروهای جدید،چون افرادی در بدنه شهرداری هستند که با سابقه کاری طولانی و عملکرد بسیار مثبت سالهاست هنوز دیده نشده اند پس باید ابتدا این افراد را به کار گرفت.
به گزارش شیرازه، یکصد و سی و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز،ظهر چهارشنبه 24اردیبهشت ماه، در حالی برگزار شد که اعضای شورا، 5 طرح، 3 لایحه و 2 نامه را بررسی کردند همچنین در ابتدای این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت روز کارگر به ارائه آماری از گروه‌ها و واحدهای اقتصادی متاثر از بحران کرونا و درخواست مساعدت از شورای شهر در احیای مشاغل آسیب‌دیده پرداخت.
جلسه با ارائه نطق پیش از دستور «سید عبدالرزاق موسوی» رئیس شورای شهر، «احمدرضا دستغیب»، «محمد تقی تذروی» و « لیلا دودمان» ادامه یافت که البته پس از نطق محمد تقی تذروی که در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری و به کارگیری نیروهای جدید و چند موضوع دیگر بود با واکنش نورد امامی خزانه دار شورای اسلامی شیراز روبرو شد و جلسه را برای لحظاتی به حاشیه برد.

موافق تبدیل عضویت هستم نه جذب نیروهای جدید
محمد تقی تذروی عضو کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، شهرسازی و معماری و کمیسیون سلامت، محیت زیست و خدمات شهری در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر اینکه امروز و در آخرین سال شورای شهر تندروی های سیاسی آنچنان زیاد شده است که عملا فعالیتهای شهرداری و شورا به حاشیه رفته است و برخی دیگر از اعضای دلسوز شورا نیز از این وضعیت بسیار گله مند هستند،گفت:متاسفانه سیاسی کاری تا آنجا در بدنه شورای شهر نفوذ یافته است که حتی نهاد مردمی یاوران محلات که وجدان و چشم بیدار مردم در مناطق و محلات بودند را نیز آلوده به بازیهای سیاسی نمودند و این نهاد که با انتخاب مستقیم مردم در محلات تعیین میشد از انتخابی به انتصابی تغییر داده شد و بازیهای سیاسی را به محله و کوچه و پس کوچه های شهر کشاندند.
موافق تبدیل عضویت هستم نه جذب نیروهای جدید
تذروی با اشاره به اینکه مصوب شده که تعدادی از نیروهای شهرداری نیز تبدیل وضعیت شوند،تصریح کرد: ساز و کار این تبدیل وضعیت عملا نامشخص و غیر شفاف است و موجب نگرانی جمع کثیری از بدنه شهرداری گردیده است که این اتفاق را تضییع حقوق خویش می دانند و اگر شفافیت و اخبار و اطلاعات بطور صحیح در اختیار آحاد مردم قرار نگیرد تا افراد واجد شرایط خود را با معیارها تطبیق دهند شاهد نارضایتی و نابرابری ها خواهیم بود.

وی همچنین با صراحت اعلام کرد:شورایی که تصمیماتش را خارج از صحن علنی و در قم آباد و ساختمان فکرت و...  بدون حضور همه اعضای شورا برگزار می کند،نخواهد توانست در امر جذب و نیز تبدیل وضعیت،  عدالت و شفافیت را لحاظ نماید.
این عضو کمیسیون سلامت، محیت زیست و خدمات شهری در همین راستا و در گفت گویی اختصاصی با خبرنگار شیرازه،عنوان کرد:شورا یک مصوبه گذرانده مبنی بر این که ۳۰۰عضو جدید بگیرد که اگر این مصوبه توسط فرمانداری تایید شود با شرایط استخدامی، ۳۰۰  عضو جدید به بدنه شهرداری افزوده میشود و اکنون بحث من بر این است که باید شفافیت در جذب نیروها باشد.

تذروی با تاکید بر اینکه در مرحله اول اصلا نیاز به جذب نیروی جدید نیست،ابراز داشت: شهرداری  دوازده هزار نیروی کار دارد که از میان این تعداد، نیروهای متخصص،توانمند و با سابقه بالا وجود دارد که می‌توان از آنها جهت به کارگیری استفاده کرد به گونه ای که حتی سیصد نفر را با گرایش ها و تخصص های مختلف میتواند از بین آنها بیرون آورد.
موافق تبدیل عضویت هستم نه جذب نیروهای جدید
وی تصریح کرد: البته هر چند بنده معتقد هستم این حق قانونی آن دسته از افرادی است که سالهاست به صورت قرار دادی در حال انجام خدمت بوده و حتی گاهی تا هجده سال هم سابقه کار قرار دادی در شهرداری را دارند اما در مرحله اول ترس من هم همین است که از این تعداد ممکن است یکی هم  نسبت فامیلی با هر کدام از اعضای شورای شهر و یا شهرداری یا حتی خود بنده  داشته باشند.
تذروی افزود: طبیعتا هر چقدر شهرداری بیشتر خدمت رسانی و فعالیت کند بدنه وسیع تری خواهد داشت،همانطور که در دور چهارم این بدنه بیش از هر زمان دیگری بنا به تعدد پروژه ها افزایش یافت و در دور پنجم به دلیل کاهش پروژه ها ای عمرانی و ساخت و ساز ها قطعا نیاز به جذب نیروی جدید نیست اما اگر تصمیم بر این است باید با در نظر گرفتن سه پارامتر اصلی یعنی،سنوات،تحصیلات و جایگاه این کار صورت گیرد که اگر چنین شود هر فردی خود را که با این سه معیار تطبیق دهد صلاحیتش مشخص می شود و دیگر کسی شاکی و ناراضی نخواهد بود.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه بنده موافق تبدیل عضویت هستم نه جذب نیروهای جدید،اظهار کرد:افرادی در بدنه شهرداری هستند که با سابقه کاری طولانی و عملکرد بسیار مثبت سالهاست هنوز دیده نشده اند پس باید ابتدا این افراد را به کار گرفت.

تذروی در ادامه با بیان اینکه این ۳۰۰ نفر که قرار است آزمون دهند در دو مرحله ی، آزمون کتبی و مصاحبه باید شرکت کنند، گفت:ممکن است هر یک از این افراد در مرحله آزمون بالاترین امتیاز را کسب کنند اما زمانی که بحث مصاحبه پیش بیاید دیگر با عدد و رقم سر و کار نداریم بلکه مصاحبه یک گزینش سلیقه ای است پس مجدد همان اتفاقی که مد نظر است میافتد و  نیروهایی وارد می شوند که ممکن است صلاحیت و تخصص لازم را نداشته باشند.
وی در پاسخ سوال خبرنگار ما که برای مرتفع شدن این ضعف چه راه کاری وجود دارد،عنوان کرد: به اعتقاد بنده همانگونه که ذکر کردم ابتدا باید از بین نیروهای قراردادی عده ای آزمون دهند و سپس برای به کار گیری ما باقی، اگر از میان آن افراد تخصص های لازم یافت نشد آنگاه به جذب نیروی جدید اقدام کرد.

تذروی عضو کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در پایان تصریح کرد: از اعضای شورای شهر درخواست کردم که اگر فرمانداری هم موافقت کرد، به منظور تبدیل عضویت و یا جذب نیروی جدید سهمیه خانواده های ایثارگر،شهدا و جانبازان حتما در نظر گرفته شود.

 5 طرح، 3 لایحه و 2 نامه در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورا بررسی شد

همچنین جلسه با بررسی موضوع نامه فرمانداري شيراز مبني بر ایراد هیئت تطبیق مصوبات درخصوص الزام شهرداری به ارائه لایحه نحوه تخصیص بودجه سال 99 شهرداری شیراز ادامه یافت و مقرر شد موضوع به منظور بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه ، امورحقوقی و املاک شورا بازگردد.

در ادامه طرح یک فوریتی جمعی از اعضا مبنی بر اصلاح تبصره 4 درخصوص قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت با رای موافق اعضا به تصویب رسید،همچنین،بررسی طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص راهكارهاي اجرايي بندهاي 18،19،20 و 21 ماده 80 قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران با رای موافق اعضا روبرو و به این ترتیب دستورالعمل اجرايي بندهاي فوق مشتمل بر یک مقدمه، 41 ماده ، 25بند و 2 تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا مصوب شد.

در ادامه جلسه تصویب لایحه شهرداری شیراز درخصوص مساعدت 500 میلیون ریالی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان فارس،لایحه شهرداری شیراز درخصوص مسواعدت به ناحیه مقاومت بسیج بنیاد ثارا...(ع) شیراز به منظور بازسازی تلویزیون شهری واقع در چهارراه خلدبرین جهت انجام تبلیغات فرهنگی و مناسبت های مذهبی،لایحه مساعدت مبلغ 220 میلیون ریالی شهرداری شیراز به ناحیه مقاومت بسیج ثارا... (ع) جهت برگزاری نمایشگاه بهشت خاکی،مطرح و به تصویب اعضا شورا رسید.
در پایان طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی در خصوص اصلاح مصوبه آیین‌نامه نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز نیز جهت بررسی مجدد به کمیسیون بازگشت همچنین طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص الزام شهرداری شیراز به انجام مطالعات زمین شناسی پهنه حسینی‌الهاشمی دستور جلسه‌ای بود که مورد موافقت اعضا قرار نگرفت./

انتهای پیام/
نظرات بینندگان