کد خبر: ۱۳۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیر صندوق ذخیره بسیجیان فارس در گفتگو با شیرازه:

صندوق ذخیره بسیجیان در راستای دولت الکترونیک راه اندازی شده است

اشراقی گفت: بیمه تکمیلی برای هر فرد حدود یک میلیون تومان می باشد، اما ۹۳۰ هزار تومان را سازمان پرداخت می کند و مابقی را افراد می پردازند.

دکتر سید علی اکبر اشراقی مدیر صندوق ذخیره بسیجیان فارس در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه از سال ۹۸ کلیه خدمات به رزمندگان، بسیجیان و معیشت بگیران به صندوق ذخیره بسیجیان واگذار شده است، اظهار داشت: کلیه خدمات رفاهی بسیجیان منوط به ثبت اطلاعات در سامانه سحاب (سامانه حمایتی اجتماعی بسیجیان) است.

وی به تشریح نحوه عضویت در این سامانه پرداخت و گفت: بسیجیان می‌توانند از طریق لینک سحاب https://sahabcard.ir/ وارد شده و در قسمت ثبت نام اعضای جدید، با وارد کردن شماره همراه و کدی که برایشان ارسال می شود وارد و سایر اطلاعات را در این سامانه ثبت کنند. پس از این مرحله اطلاعات برای استعلام، به سازمان بسیج در تهران ارسال می‌شود.

صندوق ذخیره بسیجیان براساس دولت الکترونیک راه اندازی شده است
اشراقی تصریح کرد: در سپاه استان ها یک سامانه بنام "ناب" داریم که هر سه ماه یکبار از وضعیت اعضای بسیج بک آپ به تهران می‌فرستد و اعضا را به روز رسانی می کند، اگر فردی که در سامانه سحاب ثبت اطلاعات کرده، در سامانه "ناب" هم اطلاعاتش وجود داشته باشد، برایش پیامک می آید و با ارسال نام کاربری و رمز ارائه شده، می تواند وارد پنل شخصی خود شود. در این مرحله باید مدارک را ارسال و حق عضویت پرداخت نماید و دیگر نیازی به حضور برای ثبت نام نیست.

مدیر صندوق ذخیره بسیجیان فارس با یادآوری اینکه معیشت بگیران هم به همین ترتیب اقدام می‌کنند، ادامه داد: در پنل شخصی قسمتی به عنوان فروشگاه وجود دارد که بنا به وضعیت مالی سازمان و مناسبت های خاص، شارژ می شود. فروشگاه ها هم کاملاً اینترنتی هستند و با شارژ شدن بن های فروشگاه اعضا می توانند خرید کنند.

وی در مورد حق عضویت سالانه و سال جاری اظهار داشت: برای حق عضویت، یک درصد از حداقل حقوق کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح ملاک است. امسال ۲۵۸ هزار و ۸۳۲ تومان برآورد حق عضویت است که از این مبلغ ۳۰ درصد را سازمان پرداخت و ۷۰ درصد را که حدود ۱۸۱ هزار تومان می شود، خود فرد می پردازد.

مدیر صندوق ذخیره بسیجیان فارس در ادامه، به خدمات تسهیلات این صندوق اشاره کرد و گفت: کلیه تسهیلات بسیجیان از جمله وام‌های قرض‌الحسنه، اشتغال زایی، و معیشتی، زیرمجموعه صندوق ذخیره بسیجیان می باشد.

به گفته اشراقی، در نیمه دوم سال ۹۸ حدود ۲ میلیارد تومان وام معیشتی ۵ میلیونی پرداخت شده و سایر وام ها هم در دست اقدام یا منتظر اعتبارات جدید است.

وی تاکید کرد: در راستای مباحث تولیدی، صنعتی، کشاورزی، مشاغل دانش بنیان و خانگی، وام های اشتغال زایی از ۱۰ تا ۴۵ میلیون پرداخت می شود.

اشراقی به خدمات بیمه تکمیلی این سامانه اشاره و بیان کرد: بیمه تکمیلی برای هر فرد حدود یک میلیون تومان می باشد، اما ۹۳۰ هزار تومان را سازمان پرداخت می کند و مابقی را افراد می پردازند.

به گفته وی، فروشگاه های سحاب با بیش از 50 شعبه در تهران، تخفیف های از 10 تا 60 درصد برای ارائه محصولات مختلف دارند که این کار در راستای دولت الکترونیک انجام شده است.

مدیر صندوق ذخیره بسیجیان فارس با تصریح بر اینکه در استان ها و شهرستان ها فروشگاهی نیست یعنی خدمات مستقیم از تهران ارائه می‌شود، گفت: تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر از استان فارس در این سامانه ثبت نام کرده اند که ۵ هزار نفر معیشت بگیر و مابقی بسیجی هستند.

اشراقی در پایان با تأکید بر اینکه همه اقشار بسیج می‌توانند عضو این سامانه باشند، به فعالیت حداقل یک ساله اعضای فعال بسیج برای عضویت در سامانه اشاره کرد و گفت: پاسداران و کارمندان رسمی نمی توانند عضو شده و از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان