کد خبر: ۱۳۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نود و سومین بسته ویژه خبری؛

تخلف ۸ نماینده دیگر در مدرک حوزوی و دانشگاهی/غیبت سوال برانگیز آیت الله جنتی و آملی لاریجانی در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم/ رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کاندیدای رئیس جمهوری ۱۴۰۰ می شود / مدیران پیشین استقلال و پرسپولیس باید مجازات شوند

رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند بیرانوند: برای لغو ادامه بازی‌ها نقشه کشیده‌اند / نباید «رومینا اشرافی» را به خانواده‌اش تحویل می‌دادند / کمال خرازی اظهارات علی باقری را تکذیب کرد و ... رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
 تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه را می‌بینید.

۱۹۲ نماینده در جلسه قالیباف حاضر شدند

در جلسه صبح دیروز«هم افزایی برای مجلس قوی، کارآمد و انقلابی» که توسط محمد باقر قالیباف در محل سرچشمه تهران برگزار شد، ۱۹۲ نماینده حاضر شدند. پیگیری خبرنگاران نشان می‌دهد، تعداد زیادی از منتخبان دوره یازدهم در جلسه به دعوت قالیباف حضور یافتند. عدد دقیق نمایندگان ۱۹۲ نفر بوده است. به نظر می‌رسد در جلسه روز چهارشنبه فراکسیون هم اکثریت به سوی قالیباف باشد و به عنوان گزینه نهایی به صحن علنی از طرف فراکسیون معرفی شود. برآورد‌ها از رای قالیباف در صحن علنی با توجه به جلسات امروز بیش از ۲۰۰ نفر خواهد بود.

بیرانوند: برای لغو ادامه بازی‌ها نقشه کشیده‌اند

علیرضا بیرانوند درباره نامه چهار باشگاه لیگ برتری مبنی بر عدم برگزاری ادامه بازی‌های لیگ برتر فوتبال در فصل جاری تاکید کرد: به نظرم این چهار تیم خیلی زود انصراف دادند. من مطمئنم پنج شش روز مانده به شروع لیگ برتر، تعداد این تیم‌ها به ۹ یا ۱۰ تیم می‌رسد. من ذهن مدیران و مربیان این تیم‌ها را می‌توانم بخوانم. اگر الان بگویند ما عضو کرونایی داریم، فرصت برای قرنطینه کردن دارند، اما می‌آیند زمانی را اعلام می‌کنند که دیگر فرصت نمی‌کنند. آن‌ها یک هفته قبل از بازی‌ها این مورد را اعلام می‌کنند. بیرانوند در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید بازی‌ها لغو شود افزود: لیگ را کنسل خواهند کرد. ۲۸ خرداد می‌گویند عضو کرونایی داریم چرا که آن‌ها نقشه کشیده اند. دروازه‌بان ملی پوش پرسپولیس درباره اظهارات بوژیدار رادشوویچ مبنی بر اینکه سخت است بیرانوند به لیورپول برود گفت: رادو یکی از دوستان خیلی خوب من است. امیدوارم اگر قرار است اتفاقی برای پرسپولیس بیفتد، او در فصل آینده گلر اول تیم باشد.

 تخلف ۸ نماینده دیگر در مدرک حوزوی و دانشگاهی

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم، در رابطه با ایرادات در مدرک تحصیلی برخی منتخبین مجلس یازدهم گفت: مدارک برخی منتخبین مجلس یازدهم خدشه‌دار است. به نظر می‌رسد با توجه به حجم زیاد منتخبین مراجع ذی‌صلاح که بایستی مدارک تحصیلی منتخبین را بررسی می‌کردند در آن زمان امکان بررسی دقیق را نداشتند، اما باید سامانه‌ای طراحی و تعریف شود، زیرا این موضوع یکی از ایراد در انتخابات است. او ادامه داد: چرا باید خسارت معنوی و مادی به کشور تحمیل شود؟ منتخبین مجلس یازدهم برخی مدارک‌شان مخدوش است و در این باره مطمئن هستم. تعدادی از مدارک حوزوی و دانشگاهی نمایندگان از نظر فرایند گذراندن تحصیلات، مخدوش است. این‌ها حرف و حدیث و شبهاتی در اذهان مردم ایجاد می‌کند و باید مسئولین اجرایی رسیدگی کنند. او در پاسخ به این که «نمایندگان کدام حوزه‌های انتخابیه مدارک‌شان مخدوش است؟» گفت: منتخبین استان اصفهان و استان‌های جنوبی جزو نمایندگانی هستند که مدارک‌شان دچار ایراد است. انتظار می‌رود در این فرصت باقی مانده از مراجع ذی صلاح استعلام‌ها صورت گیرد و ریاست حوزه و وزیر علوم اگر نامه‌ای جهت استعلام ارجاع شد، سریع پاسخ دهند و برای دوره آینده مجلس جدی‌تر عمل کنند. عباسی در پاسخ به این که چه تعداد از منتخبین مدارک‌شان دچار ایراد است، گفت: حدود ۸ مورد از منتخبین به طور قطع مدرک حوزی و دانشگاهی آن‌ها دچار مشکل است و تخلف آن‌ها محرز است. به‌جای فرافکنی شفاف‌سازی شود. انتظار برخورد قاطع از سوی شورای نگهبان داریم، زیرا به آن‌ها اطلاع داده شده است.


 تحلیل وزیر احمدی‌نژاد از هیات رئیسه مجلس

«شمس‌ الدین حسینی» منتخب مردم تنکابن در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایلنا، تحلیل خودش از هیات رئیسه مجلس را اینگونه مطرح کرد: تا زمانی که صحن تشکیل نشود و رقابت‌ها در آنجا انجام نگیرد، ارزیابی‌ها غیر دقیق خواهد بود. وی افزود: برگزاری جلسه فراکسیون و به دنبال آن جلسه صحن مجلس است که هیات رئیسه را مشخص می‌کند لذا اکنون هیچ پیش قضاوت و ارزیابی نمی‌کنم. منتخب مجلس یازدهم درباره کناره‌گیری احتمالی حاجی بابایی به نفع دیگر کاندیداهای ریاست مجلس تصریح کرد: در صحبتی که من با آقای حاجی‌بابایی داشتم و با روحیه‌ای که از ایشان سراغ دارم،‌ بعید می‌دانم چنین چیزی درست باشد.

کنایه معنادار میرسلیم به قالیباف

سید مصطفی میرسلیم در حساب توئیتری‌اش نوشت: شفافیت قضائی با سرپوش گذاردن بر تخلفات پنهان و آشکار افرادی که مماشات با آنها موجب گمراهی منتخبان مردم و ضایع شدن حقوق عمومی و حتی حق انقلاب اسلامی می شود، سازگار نیست.

واکنش عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال به شایعه حضور سانیول در تیم ملی ایران

 امروز (چهارشنبه) برخی از رسانه های خارجی مدعی شدند ویلی سانیول، بازیکن و مربی اسبق تیم فوتبال بایرن مونیخ در آستانه برعهده گرفتن هدایت تیم ملی فوتبال ایران است.
محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با میزان، در این خصوص گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد و یک عده بیکار وجود دارند که دنبال چنین شایعاتی هستند. این صحبت‌ها کذب محض است. ما با دراگان اسکوچیچ قرارداد داریم و او با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.وی درباره آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه، تصریح کرد: اساسنامه به فیفا ارسال شده و قرار است آنها به خبر بدهند و تایید کنند. پس از تایید فیفا، ما اساسنامه را به مجمع می‌بریم و آنجا هم باید آن را تایید کنیم و به تصویب برسانیم. معمولا فیفا در این خصوص نظر مشورتی می‌دهد و ما برای اینکه در آینده مشکلی پیش نیاید اساسنامه را به این نهاد فرستادیم.

حمله به کاروان نظامیان آمریکایی در سوریه؛ ۳ سرباز آمریکایی زخمی شدند

 خبرگزاری سوریه از حمله افراد ناشناس به یک کاروان مشترک سربازان آمریکایی و نیروهای موسوم به دمکراتیک سوریه در استان دیرالزور خبر می‎دهد.زخمی شدن ۳ سرباز آمریکایی و ۵ نفر از گروه قسد در استان دیراازورخبرگزاری میزان - خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، از اجرای یک حمله از سوی افراد ناشناس در شرق این کشور خبر می‎دهد.در پی این حمله به کاروان نظامیان آمریکایی و نیروهای دمکراتیک سوریه در دیرالزور، دستکم ۳ نفر از نیرو‌های آمریکایی و ۵ نفر از اعضای «قسد» زخمی شدند.این حمله زمانی صورت گرفت که کاروان نظامی مشترک آمریکا و گروه «قسد» در مرز میان استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» در حال عبور بودند.
به گزارش سانا، این کاروان مشترک از سوی افراد ناشناس توسط مسلسل و «آر پی جی» مورد حمله قرار گرفتند که منجر به زخمی شدن ۸ نفر از نیرو‌های نظامی شد.مجروحان این حادثه به مقر نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه منتقل شدند. در همین حال وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‎ای مدعی شده که هیچ یک از نیروهای این کشور در سوریه آسیب ندیده‎اند. پنتاگون ادعا کرده که نیروهای آمریکایی در سوریه هدف حمله قرار نگرفتند.

ادای احترام منتخبان مجلس یازدهم به مقام شامخ شهدای گمنام

منتخبان مجلس یازدهم پس از پایان جلسه علنی مجلس به مقام شامخ شهدای گمنام مجلس ادای احترام کردند.
 حجت السلام سید رضا تقوی رییس سنی مجلس پیش از به صدا دراوردن زنگ پایان جلسه علنی امروز مجلس گفت: بنا بود امروز منتخبان برای ادای احترام به بنیان گذار انقلاب اسلامی به حرم امام بروند ولی به دلیل شیوع کرونا امکان پذیر نشد. وی پس از به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه مجلس گفت: منتخبان مجلس یازدهم پس از پایان جلسه با حضور در مزار شهدای گمنام مجلس، به مقام شهدا ادای احترام می کنند.

کمبود آب در پایتخت بسیار جدی است

 به نقل از قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا میزان مصرف آب در پایتخت افزایش یافته است تا جایی که حتی نگرانی برای تامین آب در زمان پیک نیز وجود دارد. محمدرضا احمد نسب با اشاره به آخرین وضعیت منابع آبی در تهران، اظهار کرد: باتوجه به بارش‌های مناسبی که در این مدت در تهران شاهد بودیم،  وضعیت ذخیره منابع آبی مطلوب است اما به دلیل وجود ویروس کرونا، همچنان مصرف آب در پایتخت زیاد است. وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که در ماه‌های تیر و مرداد در تامین آب دچار مشکل شویم، تاکید کرد: ذخیره منابع آبی مناسب است اما ظرفیت کافی برای ازدیاد مصرف در زمان پیک وجود ندارد لذا تقاضا ما از مشترکان این است که نسبت به مدیریت مصرف حساس باشند. قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: در حال حاضر میزان مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته و این در حالی است که رشد جمعیت در پایتخت با میزان مصرف همخوانی ندارد.
احمد نسب با تاکید بر این‌که باید مدیریت مصرف به طور جدی مورد توجه افراد قرار گیرد، تصریح کرد: تلاش ما تامین آب سالم و پایدار برای تمام مشترکان است اما در این شرایط نباید از اهمیت مدیریت مصرف غافل شد.

هر کیلو زعفران چند میلیون تومان است؟

 به نقل از عضو شورای ملی زعفران نوشت: هنوز تغییری در زمینه افزایش تقاضا و صادرات در بازار زعفران رخ نداده است.
علی حسینی درباره آخرین وضعیت بازار زعفران اظهار کرد: بازار زعفران هنوز همانند شرایط قبل از ماه مبارک رمضان است و در زمینه افزایش تقاضا و صادرات نیز تغییر چندانی رخ نداده است.وی در خصوص قیمت‌ها گفت: قیمت هر کیلو زعفران در بازار حداقل ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.عضو شورای زعفران با اشاره به تداوم شیوع ویروس کرونا گفت: دولت باید فکری به حال بازار زعفران کند چرا که بالای ۲۰۰ تن زعفران در کشور موجود است و حدود ۵ ماه دیگر محصول جدید زعفران وارد بازار می‌شود و باید در زمینه صادرات تمهیداتی اندیشیده شود.گفتنی است بازار زعفران به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت صادرات با مشکلاتی همراه شده است که پشت سر گذاشتن این بحران وضعیت بازار زعفران را بهبود می‌بخشد.

حذف شرط پرداخت ۵۰ درصد مبلغ خودرو قبل از قرعه کشی

بر اساس دستور سرپرست وزارت صنعت، شرکت در قرعه کشی خرید خودرو نیازی به پرداخت وجه ندارد و متقاضیان نباید مبلغی را در این مرحله بپردازند. با دستور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش ثبت‌نام متقاضیان در طرح فروش ویژه خودرو در ایام عید سعید فطر، تا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ تمدید شد.بر اساس این دستور ،همچنین خودروسازان حق دریافت هیچگونه وجهی از متقاضیان جهت حضور در قرعه‌کشی را نخواهند داشت.گفتنی است، بر اساس تغییر در برنامه زمان‌بندی فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو، بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی کمیته خودرو، قرعه‌کشی با نظارت دستگاه های امنیتی و نظارتی و در حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی، صورت پذیرفته و صرفا حائزین شرایط مطابق با قرعه‌کشی انجام شده، ملزم به پرداخت وجه خودرو خواهند بود. 
لذا در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام، متقاضیان خرید خودرو ملزم به پرداخت وجه نخواهند بود و واریز ۱۰۰ درصد وجه خودرو تنها از سوی افرادی صورت خواهد پذیرفت که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، حائز شرایط تشخیص داده شوند. 
یادآور می‌شود شرط نداشتن پلاک فعال و خرید خودرو ظرف ۳۶ ماه گذشته، از جمله شروط اصلی ده‌گانه تعیین شده از سوی کمیته خودرو جهت شرکت در قرعه‌کشی مذکور است.پیش از این قرار بود حدود ۵۰ درصد مبلغ خودرو در زمان ثبت نام و قبل از آنکه قرعه کشی صورت گیرد، توسط ثبت نام کنندگان به یک حساب واسط واریز شود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کاندیدای رئیس جمهوری ۱۴۰۰ می شود
رئیس سازمان انرژی اتمی در زمان دولت دهم در پاسخ به اینکه با شرط کاندیدا نشدن رئیس مجلس در انتخابات ۱۴۰۰ موافق هستید؟ گفت: چنین شرطی را قبول ندارم چراکه یکی از افرادی هستم که داوطلب ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ خواهم بود.
«فریدون عباسی»، منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار و رئیس سازمان انرژی اتمی در زمان دولت دهم، در واکنش به اینکه شما به عنوان یکی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری شناخته شده‌اید گفت: این اشتباه است، بنده از اول تشکیل جبهه پایداری هیچ ارتباطی با این جبهه نداشتم. حتی آدرس آنها را هم نمی‌دانم کجاست. برخی از جناح‎های سیاسی می‌خواهند عده‌ای را از جبهه پایداری بترسانند و ما را هم حذف کنند و با همین نیت می‌گویند او مربوط به جبهه پایداری است. برخی هم می‌گویند مربوط به فلان جناح اصلاح‌طلب هستم، که این حرف‌ها با یکدیگر جور در نمی‌آید.او افزود: در واقع از جبهه پایداری و جناح دیگر لولویی درست کردند و زمانی که می‌خواهند افراد را در جناح‌های مخالف خراب کنند، می‌گویند این با اون است و اون با این است. اینها غلط است بنده از قبل از انقلاب در مواضع شفاف بودم و هم‌اکنون هم نیاز به این ندارم، اثبات کنم که شفاف هستم. همین حالت استقلال خود را تا به امروز حفظ کردم و بالا آمدم.
عباسی با بیان اینکه «بنده به عنوان یک نماینده مستقل در مجلس داوطلب ریاست خواهم بود» تصریح کرد: بسیاری تلاش کردند در انتخابات مجلس یازدهم بنده را با عنوان وحدت اصول‌گرا حذف کنند که نتوانستند چراکه گفتم مستقل هستم و ایستادم و از مردم رأی گرفتم. امروز هم نمایندگان باید رئیس مجلس را انتخاب کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی در زمان دولت دهم در خصوص اختیارات رئیس مجلس و تعدیل آن اظهار کرد: در آئین‌نامه، اختیارات رئیس مجلس تعریف شده است. فکر نمی‌کنم کسی اختیارات ویژه‌ای به لاریجانی داده باشد، این شخصیت خود او بود که می‌توانست نماینده‌های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد چراکه براساس قوانین نمایندگان در مجلس دهم هم مستقل بودند، هر کدام هویت مشخص داشتند و رأی آنها با رأی رئیس مجلس برابر بوده است. اما شاید نوع انتخاب مجلس دهم به گونه‌ای بود که خودشان را وام‌دار جناح‎های سیاسی و حتی اشخاص می‌دانستند که در مجلس یازدهم کمتر این نقیصه را داریم، نمی‌گویم اصلا نداریم بلکه کمتر داریم.
عباسی در پاسخ به این سوال که با شرط کاندیدا نشدن رئیس مجلس در انتخابات ۱۴۰۰ موافق هستید؟ خاطرنشان کرد: چنین شرطی را قبول ندارم چراکه یکی از افرادی هستم که داوطلب ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ خواهم بود.
منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار در واکنش به اینکه می‌توان شما را به عنوان یکی از چهره‌های نزدیک به جریان نواصول‌گرا قلمداد کرد؟ یادآور شد: خیر بنده هیچ‌جا با قالیباف کار نکردم، درست است که هر دو در سپاه بودیم اما سِمت‌های مختلفی داشتیم، بنابراین فقط می‌توانیم مانند حاجی‌بابایی و سایر دوستان، در برخی مسائل با هم همراه باشیم. ما اختلاف عمده‌ای نداریم تنها در سلیقه‌ها و مشی که در اجرائیات داریم و نوع افرادی که در گذشته انتخاب کردیم، متفاوت هستیم اما همه همراه هستیم و در مسیر کشور مقتدر که از حامیان مقاومت در منطقه است، گام برمی‌داریم.

چاره کار سینمای ایران از نگاه علیرضا داودنژاد

کارگردان فیلم‌های «نیاز» و «مرهم» درباره طرح‌های حمایتی از فیلمنامه‌نویسان نوشت: اینگونه اقدامات فارابی و نهادهای مدیریتی و صنفی سینما می‌تواند در تخفیف سختی‌ها و رنجی که نیروی انسانی شاغل در سینما به آن گرفتارند، موثر باشد.
 علیرضا داودنژاد تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما در یادداشتی نوشت: چاره رونق‌یابی تولید فیلمنامه، رونق تولید فیلم است. رونق تولید هم در گرو امنیت بازار عرضه و نمایش است.داودنژاد در ادامه نوشت: البته در شرایطی نظیر شرایط سینمای ما که عمده‌ترین بازار عرضه آن بازار نمایش خانگی‌ست و این بازار هم عمدتا در اختیار بازار سیاه و تکثیر قاچاق و نمایش‌های غیر قانونی قرار گرفته و تنها بازار نمایش نسبتا نظارت‌پذیر آن، سالن‌های سینما و عمدتا در انحصار آثار کلیشه‌ای است - که آن هم با کرونا فعلا تعطیل ‌و تخته شده است- چاره کار برای تخفیف آثار بیکاری و کسادی و ورشکستگی و فقر همین است که با اینگونه بهانه‌ها، پولی تزریق شود و کمکی به حال نیروی انسانی گرفتار در سرابی باشد که از چاره اندیشی‌های کارساز محروم مانده‌اند و اینک گرفتار در تنگنای بی‌کاری و بی‌پولی آماده همه‌گونه سفارش‌پذیری هستند؛ اگرچه به تولید فیلمنامه‌هایی که می‌نویسند امید چندانی نداشته باشند.
در ادامه یادداشت داودنژاد آمده است: به هر حال در شرایطی که سینمای ما به آن مبتلاست، این گونه اقدامات فارابی و نهادهای مدیریتی و صنفی سینما می‌تواند در تخفیف سختی‌ها و رنجی که نیروی انسانی شاغل در سینما به آن گرفتارند، موثر باشد و این به خودی خود، مثبت است.

غیبت سوال برانگیز آیت الله جنتی و آملی لاریجانی در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم  

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحالی امروز آغاز به کار کرد که غیبت برخی چهره های شاخص سیاسی در مراسم افتتاحیه مشهود بود. در مراسم افتتاحیه امروز مجلس یازدهم، چهره های شاخصی چون حسن روحانی رئیس‌جمهور، ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم، سردار حسین اشتری فرمانده نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رحمانی‌فضلی وزیر کشور، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صلاح زواوی سفیر فلسطین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام راحل، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حداد عادل رئیس مجلس هفتم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، ناطق‌نوری رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و پنجم، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما، امیر عبدالهیان دستیار رئیس مجلس در امور بین‌الملل، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در صحن علنی پارلمان حضور داشتند.
در این میان اما غیبت برخی چهره ها مشهود بود.  آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان و آیت الله صادق آملی لاریجانی، عضو شورای نگهبان و رئیس مجمع تشخیص در مراسم امروز حضور نداشتند. دو چهره ای که تصاویر حضور آنها در افتتاحیه مجلس دهم به ثبت رسیده است.

مدیران پیشین استقلال و پرسپولیس باید مجازات شوند
 
عضو پیشین هیئت مدیره استقلال معتقد است که برخی از مدیران پیشین استقلال و پرسپولیس گرچه جرمشان به اندازه‌ای نیست که اعدام شوند، اما باید مجازات شوند. حسن زمانی عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال در گفت و گو با برنامه آفساید رادیو جوان د ر خصوص عملکرد هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: باید از وزیر ورزش سؤال کرد که هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک هیئت مدیره واقعی است یا کودکستان.وی ادامه داد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هر کدام ده‌ها میلیون هوادار دارند و وزارت ورزش باید دقت کند تصمیماتی که در حوزه این دو باشگاه گرفته می‌شود برای ده‌ها میلیون هوادار است. نباید تصمیماتی گرفته شود که در آینده دور و نزدیک مشکل ساز باشد.عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: همه کسانی که برای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس حکم می‌گیرند از ابتدای حضورشان تا پایان باید تصمیمات‌شان مورد بررسی قرار گیرد که این بررسی امروز دیده نمی ‌شود یا در حداقل خود قرار دارد.زمانی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برای انتخاب مدیران و اعضای هیئت مدیره در این دو باشگاه ضابطه خاصی وجود ندارد و معیارهای انتخاب برای این دو باشگاه اصلاً مشخص نیست.وی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقاتی مجرمانه از سوی مدیران و اعضای هیئت مدیره سابق این دو باشگاه صورت گرفته که برخی از اعضای آن مستحق اعدام باشند؟ گفت: نه اقدامات در حدی نبود که مستحق اعدام باشند اما قطعاً آنها مستحق مجازات‌هایی هستند که در صورت ورود قوه قضاییه می‌توان برایشان در نظر گرفت.زمانی در پایان گفت: مجلس دهم طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را انجام داد و یک گزارش کامل در این زمینه تهیه کرده و در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است. قوه قضاییه بهترین مرجع برای تصمیم گیری در این زمینه است و هر تصمیمی که در این نهاد گرفته شود قابل اجرا و احترام است.



نظرات بینندگان