کد خبر: ۱۳۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
استاندار فارس تاکید کرد؛

لزوم کنترل اعتبارات هزینه ای در فارس

استاندار فارس،به شرایط موجود و سیاست های انقباضی در حوزه اقتصاد اشاره و بر لزوم کنترل اعتبارات هزینه ای تاکید کرد و افزود:بر اساس ابلاغیه دولت اعتبارات هزینه‌ای استان فارس 5.6 درصد افزایش یافته است.
به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی بعد از ظهر شنبه 10 خرداد ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس بر گرامی داشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب توسط تمام دستگاه‌های اجرایی ،سازمانها و نهادها تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود ویروس کرونا در سطح جامعه، در برگزاری مراسم‌های قیام ١۵ خرداد و مراسم‌های یاد روز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب پروتکل‌های بهداشتی رعایت گردد، اما نباید فرهنگ و نقش امام راحله در پیروزی انقلاب از ذهن‌ها فراموش شود.

لزوم کنترل اعتبارات هزینه ای در فارس
رحیمی بر تشریح اهداف امام راحل و  انتقال این اهداف و آرمان ها به نسل جدید تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه‌های تحمیلی به دستگاه‌های دولتی هزینه‌های اجرایی این دستگاه‌هاست نیز بیش از 40 درصد افزایش یافته است،به شرایط  موجود و سیاست های انقباضی در حوزه اقتصاد اشاره و بر لزوم کنترل اعتبارات هزینه ای تاکید کرد و افزود:بر اساس ابلاغیه دولت اعتبارات هزینه‌ای استان فارس 5.6 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه دولت در تلاش است تسهیلاتی برای جبران خسارت بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شود، از متولیان حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنعت معدن و کشاورزی، ورزشی وغیره خواست اقدامات لازم را برای معرفی واحدهای آسیب دیده و همچنین تشویق این واحدها برای      بهره بهره مندی از این تسهیلات انجام دهند.

استاندار فارس بر لزوم تلاش بیشتر مدیران برای جذب اسناد خزانه و اوراق تسویه هم تاکید و اظهار کرد : در تلاطمات اقتصادی امروز  تسریع در انجام هر اقدامی هزینه کمتری نسبت به روز و هفته بعد دارد.

نماینده‌ عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه با توجه به تخصیص هایی که صورت گرفته، استان فارس در تملک دارایی های سرمایه ای وضعیت مناسبی دارد،عنوان کرد: واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی به دلایلی همچون عدم‌ سود دهی تا کنون موفق نبوده است پس، از دستگاه‌های اجرایی انتظار دارم از این ظرفیت‌ قانون بودجه  به شکل مطلوب تری استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ارائه طرح‌های تشویقی یکی از راهکارهایی است که سرمایه گذاران نسبت به جذب پروژه‌های سرمایه گذاری ترقیب می‌شوند.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان