کد خبر: ۱۳۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

دستگيري كلاهبرداران اينترنتي ميلياردي در شيراز/ تريلر حامل 8 دستگاه پرايد واژگون شد؛ خودروها از كارخانه مستقيما وارد صافكاري شدند/ كشف 260 هزار نخ سيگار قاچاق درجهرم

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

كشف 386 خودرو احتكار شده  در پاركينگ راه آهن شيراز
فرمانده انتظامي استان گفت: مأموران پليس امنيت اقتصادي، 386 خودرو احتكار شده به ارزش 40 ميليارد ريال را در پاركينگ راه آهن شيراز كشف كردند.
سردار "رهام‌بخش حبيبي"، بيان كرد: مأموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي از اخباري مبني بر نگهداري و احتكار خودرو در پاركينگ راه آهن شيراز مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
سردار "حبيبي" افزود: با كسب مجوز قضائي ماموران پليس به همراه نمايندگان سازمان صمت از پاركينگ و 2 رام قطار راه آهن بازديد كردند كه در نتيجه آن، 247 دستگاه پرايد و 139 دستگاه سواري پژو پارس كه فاقد مدارك ورودي و خروجي و احتكار شده بود كشف و توقيف شد.
اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: در بررسي‌هاي صورت گرفته و برابر نظر كارشناسان سازمان صمت استان، شرکت‌های خودروسازی عليرغم تاكيد و فرصت يك هفته‌اي براي اجراي دستورالعمل‌هاي مربوطه، لذا به منظور گرانفروشي از توزيع خودرو و نصب پلاك بر روي آنها خودداري كرده‌‌اند.
فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه كارشناسان ارزش اين محموله احتكار را 40 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص افراد متخلف شناسايي و از طريق مراجع قضائي تحت تعقيب هستند.

كشف 50 هزار ليتر فرآورده هاي نفتي قاچاق درآباده
جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف 2 دستگاه كاميون و كشف 50 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع "مالچ" در شهرستان آباده خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده"، اظهار داشت: در پي تشديد اقدامات انتظامي و در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگيري از قاچاق سوخت و هدر رفت سرمايه‌هاي ملي، ماموران پليس آگاهي حين کنترل خودروهاي عبوري و گشت زني در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه كاميون تانكردار مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.
وي افزود: ماموران پليس آگاهي شهرستان آباده پس از بازرسي از خودروهاي مورد نظر، ميزان 50 هزار ليتر فرآورده هاي نفتي قاچاق از نوع "مالچ" کشف و 2 نفر را در اين زمينه دستگير کردند.
جانشين فرمانده انتظامي استان ضمن اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش سوخت‌هاي مكشوفه، 2 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: متهمين پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه قاچاق سوخت صدمات جبران ناپذيري به اقتصاد کشور وارد مي‌کند، تصريح کرد: پليس با مخلان نظم و امنيت و قاچاقچيان برخورد قاطع و قانوني خواهد کرد و در اين راستا از عموم شهروندان درخواست مي‌شود هرگونه موارد مشکوک و امنيتي را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

غرق شدن جوان 25 ساله در آبشار "هرایرز" 
فرمانده انتظامی ممسنی گفت: جوانی 25 ساله هنگام شنا در آبشاري در روستای "هرایرز" شهرستان ممسنی غرق شد.
 سرهنگ "محمدهاشم قسام" در تشریح جزئیات این حادثه گفت: در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پليسي 110 مبنی بر یک مورد غرق شدگی در آبشار روستای "هرایرز" شهرستان ممسنی، بلافاصله تیم‌های انتظامی و امدادی به محل اعزام شدند.
وي با بيان اينكه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد جوانی 25 ساله هنگام شنا در آبشار مذكور دچار غرق شدگی شده و جان باخته است، تصریح کرد: جسد متوفی با دستور مقام قضائي به پزشك قانوني انتقال يافت.
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی به شهروندان توصيه کرد: رودخانه‌ها، کانال‌هاي آب، استخرهای کشاورزی و سدها حريم امني براي شنا و تفريح نيست و جوانان مي‌بايست به منظور حفظ جان خود و اطرافيان از رفتن به آن مكان‌ها جدا خودداري كنند. 

محموله عدس قاچاق ميلياردي در بوانات كشف شد 
فرمانده انتظامي شهرستان بوانات از توقيف يک دستگاه کامیون حامل عدس قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 300 ميليون ريال خبر داد. 
سرهنگ "سیدابوالفضل مسعودی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستاي مبارزه جدي با ورود هرگونه کالاي قاچاق و مبارزه بي امان با افراد فرصت طلب، ماموران انتظامي اين شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کامیون مشکوک و آن را توقيف كردند. 
وي اظهار كرد: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن خودرو ميزان 15 هزار و 390 کيلوگرم عدس خارجي قاچاق و فاقد مجوز کشف كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان بوانات با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد و 300 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين رابطه یک نفر دستگير و با تشکيل پرونده، براي سير مراحل قانوني تحويل مقام قضائي شد.
سرهنگ "مسعودي" از شهروندان درخواست كرد در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان اقدام شود.

دستگيري كلاهبرداران اينترنتي ميلياردي در شيراز
رئيس پليس فتا استان از دستگيري 2 نفر كه مبلغ 2 ميليارد و 700 ميليون ريال از حساب شهروندان شيرازي كلاهبرداري كرده بودند خبر داد.
سرهنگ "حشمت سليماني"، گفت: در پي مراجعه تعدادي از شهروندان به پليس فتا مبني بر برداشت غير مجاز از حساب آنان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كارت‌هاي بانكي مال باختگان توسط 2 نفر كه فروشنده سيار هندوانه در سطح شهر بوده‌اند به وسيله دستگاه اسكمير كپي شده و مبلغ 2 ميليارد و 700 ميليون ريال از حساب آنان خالي شده است.
سرهنگ "سليماني" عنوان داشت: كارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تلاش‌هاي شبانه روزي موفق شدند هويت متهمان را شناسايي و آنان را در يك عمليات موفق دستگير كنند.
اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: متهمان در بازجويي فني و تخصصي به برداشت 2 ميليارد و 700 ميليون ريال از حساب شهروندان از طريق دستگاه اسكمير اقرار كردند.
رئيس پليس فتا استان با اشاره به اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست حين خريد با كارت بانكي و انجام عمليات بانكي با دستگاه‌هاي سيار كارتخوان، از در اختيار گذاشتن رمز آن به ديگران و فروشنده‌ها خودداري كنند. 

تريلر حامل 8 دستگاه پرايد واژگون شد/  خودروها  از كارخانه مستقيما وارد صافكاري  شدند
فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: تریلر حامل 8 دستگاه خودرو پراید در محور فسا- داراب به علت عدم توجه راننده به جلو واژگون شد.
 سرهنگ "فرج رستمی" در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مركز فوريت‌‎هاي پليسي 110 مبني بر واژگونی تريلر حامل خودرو در محور فسا- داراب، بلافاصله ماموران کلانتری و پلیس راه به محل اعزام شدند.
وی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد تریلر حامل 8 دستگاه خودرو پراید فاقد پلاک از مسیر خارج و پس از واژگوني دچار خسارت شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به جراحت سطحی راننده، خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس راه علت تامه اين حادثه را توجه نكردن راننده به جلو اعلام کردند.

كشف 260 هزار نخ سيگار قاچاق درجهرم
فرمانده انتظامی جهرم از کشف 260 هزار نخ سيگار خارجي در بازرسي از يك سواري پژو پارس خبر داد.
سرهنگ "افشين حيدري"، اظهار داشت: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح كنترل محورهاي مواصلاتي، به يك خودرو پژو پارس مظنون كه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.
سرهنگ "حيدري" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو تعداد 260 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 100 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

يك كشته و 2 مجروح حاصل واژگوني پرايد
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر واژگوني يك سواري پرايد در محور سپيدان به شيراز، يك نفر در دم فوت و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" ، گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور سپيدان-شيراز به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پرايد با 4 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون شده است.
رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر در دم فوت و 2 سرنشين نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند، تصريح كرد: کارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

راهكارهاي تقويت مهارت "نه گفتن" 
شايد بله گفتنتان به ديگران باعث شده تا هيچ وقتي براي خودتان نداشته باشيد. 
قبول كنيد نمي توانيد هر كاري را انجام دهيد: آيا نمي توانيد به دوستتان كه براي اسباب كشي از شما كمك خواسته نه بگوييد؟ ايا نمي توانيد به مديرتان كه كاري خارج از حدود وظايفتان را از شما مي خواهد نه بگوييد؟ مي توان با يك نه گفتن ساده خود را از اين شرايط خلاص كنيد، تصميم بگيريد از اين به بعد به هر درخواست غير معقول جواب نه دهيد.
2- از فكر خودخواه شدن نترسيد:
شايد فكر كنيد با نه گفتن به ديگران به فردي خودخواه تبديل مي شويد، در واقع چنين نيست، با نگاه به تمام جواب هاي مثبتي كه به ديگران داده ايد مي توانيد بفهميد كه خودخواه نيستيد.
3- بپذيريد نمي توانيد همه را راضي نگه داريد:
 بپذيريد نمي توانيد همه را راضي نگه داريد و بايد خط قرمزي براي ديگران قائل شويد و شايد فكر كنيد با نه گفتن و نااميد كردن ديگران احترام آن ها را از دست مي دهيد ولي اين گونه نيست.اگر كسي گمان كند شما به همه خواسته هاي آن ها جواب مثبت مي دهيد شايد بخواهد از شما سو استفاده كند.
4- به جنبه هاي مثبت نه گفتن توجه كنيد:
مجبور نيستيد كه به "نه" به عنوان يك چيز بد نگاه كنيد مي توانيد به كارهاي ديگري بله بگوييد كه مزاياي بيشتري برايتان دارد با اين روش كمتر احساس گناه مي كنيد مثلا: به جاي انجام كاري كه به آن علاقه نداريد مي توانيد وقت بيشتري با خانواده و دوستان بگذرانيد و لذت بريد به زندگي آرام و چيزهاي مهم اطرافتان بله گفته ايد نه كساني كه كم اهميت اند.
5- دليل ناراحتي تان را از نه گفتن كشف كنيد :
چرا با جواب منفي به ديگران احساس ناراحتي ميكنيد؟ ممكن است ازين كه فردي خودخواه به نظر بياييد يا اينكه طرف مقابل با شما حرف نزند ميتوانيد منطقي به اين قضيه نگاه كنيد. اگر مي ترسيد با نه گفتن توجهش را از دست بدهيد وقت آن است در رابطه تان با آن فرد تجديد نظر كنيد.
6-روش  مختلف بله گرفتن را بشناسيد :
قلدري كردن:
در مقابل تلاش فردي كه مي خواهد با قلدري و بي ادبي از شما جواب مثبت بگيرد با خونسردي و بي توجهي به لحن بي ادبانه آن ها پاسخ منفي دهيد.
ناله كردن:
 فرد با ناله و شكايت به گونه اي رفتار مي كند كه شما داوطلبانه به او كمك كنيد. در اين مواقع بهتر است بحث را عوض كنيد ، مدتي با او رابطه نداشته باشيد يا به او بگوييد از اين كه در اين شرايط است ناراحتيد.
ايجاد عذاب وجدان:
اگر شخصي قصد دارد با گفتن چيزهايي مثل اينكه هيچ وقت كمك نمي كنيد يا در تنگنا پشتش را خالي مي كنيد در شما عذاب وجدان ايجاد كند دفعات قبلي كه به او كمك كرديد را يادآوري كنيد و بگوييد اين بار قضيه فرق دارد و نمي توانيد به او كمك كنيد.
تعريف و تمجيد:
ممكن است فردي با اين روش كه چه قدر شما در انجام آن كار فوق العاده هستيد يا چه فرد باهوشي  هستيد از شما درخواست كند در اين مواقع شرمنده يا جوگير نشويد و جواب مثبت ندهيد.
با آرامش صحبت كنيد:
تلاش كنيد صدايتان مانند زماني كه پشت تلفن صحبت مي كنيد واضح و محكم و با آرامش باشد. در صدايتان احساسات ناراحتي و ترديد نباشد اگر با آرامش صحبت كنيد طرف مقابل متوجه می شود شما فرد معقولي هستيد كه ممكن است گاهي هم نه بگوييد.اگر صدايتان را بالا نبريد يا ناراحتي در صدايتان نباشد احتمال دارد كمتر از شما توضيح بخواهد.
7- زبان بدن را جدي بگيريد
سرتان را بالا بگيريد بازوان خود را كنار بدنتان قرار دهيد و با دستانتان بر روي گفته هاي خود تاكيد كنيد.به چشمان طرف مقابل نگاه كنيد . دستانتان را جلوي سينه تان جمع نكنيد. هنگام نه گفتن با دستانتان بازي نكنيد و دو دل نباشيد و طوري برخورد نكنيد انگار از تصميم خود ناراحت هستيد.
8- بيش از اندازه عذر خواهي نكنيد :
فقط يك متاسفم ساده بگوييد. با عذر خواهي بيش از اندازه عدم قاطعيت خود را نشان مي دهيد و طرف مقابل تصور مي كند با اصرار بيش از حد مي تواند شما را متقاعد كند.
9- يك دليل كوتاه بياوريد:
يك توضيح ساده كفايت مي كند، نياز نيست دروغ بگوييد يا بهانه الكي بياوريد. به طرف مقابل گزينه هاي جايگزين بدهيد، اگر واقعا  احساس گناه مي كنيد يا  فكر مي كنيد كاش مي شد كمك كنيد، از راه ديگر به طرف مقابل كمك كنيد مثلا مي توانيد بگوييد من نمي تونم به مهموني شام بيام ولي نظرت چيه آخر هفته همديگر رو ببينيم.
تهیه و تنظیم : سرگرد "عليرضا ملايي" – كارشناس مركز مشاوره پليس فارس
                           


نظرات بینندگان